تبحر ویژه روحانی در کنترل آشفتگی بازار ارز
مشاور رئیس جمهوری به بیان روایتی از آنچه در جلسه دیشب روحانی و دولتمردان برای کنترل آشفتگی بازار ارز گذشت پرداخت.

واکنش حسام‌الدین آشنا به تلاطم‌های بازار ارز

حسام الدین آشنا در یادداشتی با اشاره به تصمیم شب گذشته (دوشنبه شب )دولت در مورد نرخ ارز نوشت :روحانی یک تنش ارزی کوتاه مدت مدت را تبدیل به یک فرصت راهبردی برای اصلاح ساختاری بازار ارزی کشور کرد.

دیشب رئیس جمهور با ارائه تحلیلی همه جانبه از واقعیات اقتصادی، عوامل و بازیگران مؤثر در تنش ارزی اخیر و نقد تجربیات سه دهه گذشته کشور در مواجهه با شرایط مشابه، از مسئولان و مشاوران اقتصادی، بانکی، سیاسی, اجتماعی، امنیتی، اطلاعاتی و ارتباطی درخواست کرد ملاحظات و راهکارهای پیشنهادی خود را با صراحت و دقت بیان کنند.

ابتدا معاون اول بسته سیاستی و اجرایی پیشنهادی را که حاصل جمع بندی دیدگاه‌ها و تقسیم مسئولیت دستگاههای ذیربط بود به تفصیل ارائه کرد و سپس حاضران به بیان تبعات احتمالی این راهکارها و واکنش‌های محتمل بازار و بازیگران پرداختند.

در پایان با نهایی شدن تصمیمات، معاون اول مأموریت یافت رؤوس مصوبات را در اسرع وقت به اطلاع عموم برساند و روزانه پایش شرایط بازار را تا رسیدن به ثبات ادامه دهد.

دولت و ملت از این مرحله هم با اعتماد متقابل با اقتدار عبور حواهند کرد. دولت گفت‌وگو با فعالان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را ادامه خواهد داد، صدای خیابان را خواهد شنید و بیشتر با مردم سخن خواهد گفت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir