تذکر یک نماینده زن به آذری‌جهرمی
زرآبادی با انتقاد نسبت به تنزل حکم مشاور امور زنان یکی از معاونان وزیر ارتباطات، این تصمیم را ناشی از سوال اخیر خود از آذری جهرمی دانست.

تذکر نماینده قروین به آذری‌جهرمی در واکنش به تغییر یکی از مدیران زن وزارت ارتباطات

سیده حمیده زرآبادی،نماینده اصلاح‌‌طلب مردم قزوین با اشاره به برکناری یکی از مدیران ارشد زن در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: متاسفانه آقای آذری جهرمی که در ابتدای کار خود سعی کرد با استفاده از فضای حاکم بر جامعه که خواستار به کارگیری از ظرفیت زنان توانمند بود، با چند انتصاب جایگاه خود را نزد افکار عمومی بهبود بخشد، روز گذشته در واکنش به سوالی که روز یکشنبه از ایشان در صحن علنی مجلس پرسیدم، یکی از مدیران زن این وزارتخانه را از کار برکنار کرده است.

وی با بیان این‌که قصد دارد در این رابطه در صحن علنی مجلس نیز به وزیر ارتباطات تذکر بدهد، گفت: بنده روز یکشنبه هفته جاری از جایگاه نماینده ملت و بنابر وظایف ذاتی کار نمایندگی از آذری جهرمی مطرح کرده و ایشان نیز موظف بود، بنابر وظایف ذاتی خود به‌عنوان یک مسئول دولتی و عضوی از کابینه دولت دوازدهم پاسخگوی سوالات نمایندگان ملت باشد.

با این حال، متاسفانه آذری جهرمی پس از طرح سوال بنده، اقدام به تغییر و تنزل حکم خانم سیمین جمشیدوند مشاور معاون وزیر و عضو هیات مدیره به مقام کارشناس نظارت و هماهنگی کرده و این اقدام نیز صرفاً به دلیل آن بوده که بنابر تصور آقای وزیر اطلاعاتی که بنده براساس آن سوالی از عملکرد وزارت ارتباطات داشتم، از طریق خانم جمشیدوند در اختیار بنده قرار گرفته است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که خانم جمشیدوند مشاور یکی از معاونان وزیر در امور زنان بوده، درصورتی که واقعاً فکر می‌کنند این مدیر زن توانمند تا این حد به مسائل فنی وزارتخانه مسلط بوده، چرا به‌جای استفاده از ایشان در سمت مشاور امور زنان، از او در یک جایگاه فنی و تخصصی در وزارتخانه استفاده نکرده و در غیر این صورت، اگر این تصمیم صرفاً به این دلیل آن‌که خانم جمشیدوند همکار و دوست قدیمی بنده بوده، چنین عملی مصداق بارز ایجاد فضای رعب، سکوت و تهدید در وزارتخانه است.

زرآبادی در پایان با اشاره به این‌که انتظار از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که در بحث گسترش آزاد اطلاعات پیشگام همه مسئولان باشد، تصریح کرد: امنیتی کردن فضا مشکلی را حل نمی‌کند. متاسفانه اگر یک نماینده مجلس و وکیل ملت می‌تواند این‌چنین برای نزدیکان و دوستان آن نماینده تبعات روانی و اجتماعی و اقتصادی داشته باشد، وضعیت مردم عادی مشخص خواهد بود و طبیعتاً شهروندان معمولی دیگر نمی‌‌توانند حرف بزنند.

تغییر یکی از مدیران زن وزارت ارتباطات

تغییر یکی از مدیران زن وزارت ارتباطات


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com