انتقادات تند همسر کروبی از حسن روحانی
تابناک نوشت پس از آنکه نمایندگان ادوار مجلس به دیدار فاطمه کروبی رفتند همسر کروبی به نمایندگان گفت: در هشتمین سال حصر هستیم و پس از این مدت طولانی گشایش اندکی انجام گرفته.

بیش از 6 ماه است دفتر روحانی به درخواست ملاقات کمیته رفع حصر پاسخ نداده است

جمعی از نمایندگان ادوار مجلس به همراه تعدادی از زندانیان پیش از انقلاب به دیدار فاطمه کروبی رفتند.

همسر کروبی که نماینده دور پنجم مجلس هم بوده است به نمایندگان ادوار گفت: در هشتمین سال حصر هستیم و پس از این مدت طولانی گشایش‌های اندکی انجام گرفته است.

بارها گفته ایم که این حصر بدون ضابطه برخلاف نص صریح قانون اساسی و قوانین کشور است و اصرار بر تداوم آن اصرار بر بی قانونی است. فاطمه کروبی افزود: نزدیک به شش سال است که آقای روحانی بعنوان رئیس جمهور در جایگاه رئیس شورای عالی امنیت ملی قرار دارند و جای تاسف است که ایشان برخلاف سوگند‌شان هم در دور اول و هم در دور دوم اقدامی مؤثر در صیانت از حقوق محصورین برنداشتند.

حتی باید بگویم دولت برآمده از مردم معترض حتی به شفاف سازی این موضوع تاکنون اقدام نکرده است و خواست مشروع و قانونی مردم و دو خانواده محصور مبنی بر رویت مصوبه شورای عالی امنیت ملی- اگرچه در صورت وجود چنین مصوبه‌ای آن هم غیرقانونی است- را برآورده نکرده است.

 چندی پیش از نمایندگان محترم مجلس که عضو کمیته رفع حصر هستند و به جد پیگیر این موضوع می‌باشند شنیدم که برخلاف روسای قوای مقننه و قضائیه بیش از شش ماه است دفتر رئیس‌جمهور حتی به درخواست ملاقات کمیته رفع حصر پاسخ ندادند. همسر این رهبر محصور با اشاره سخن معاون اول دولت آقای جهانگیری که گفته بود مطالبه رفع حصر حتی در شهرهای کوچک ایران مطالبه اول مردم در انتخابات ریاست جمهوری بود گفت: وقتی مردم ببینند تلاشی برای تحقق وعده ها چه در حوزه آزادی‌ها و چه در حوزه اقتصاد و فرهنگ صورت نمی گیرد آنگاه ناامید می شوند و خسران ناامیدی مردم به مراتب بزرگ‌تر از این حصر غیر قانونی است.

دولتمردان باید توجه کنند که سه سال بیشتر از عمر این دولت باقی نمانده اما وعده‌های فراوانی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست بر زمین مانده و متاسفانه ارده‌ای هم در دولت برای اجرایی کردن وعده‌ها و تقابل با قانون گریزان دیده نمی شود. بدعهدی ریشه ناامیدی مردم است. این روزها وقتی وضعیت اسفبار اقتصادی که مردم روزانه با ان سروکار دارند را برای آقای کروبی می‌گوییم ایشان بسیار متأثر می شوند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir