پاسخ به نگرانی خبرگزاری‌ها از مصوبه اخیر کمیسیون فرهنگی
سخنگوی کمیسیون فرهنگی: خبرگزاری‌ها و باشگاه‌های خبری در شمار منابع خبری به شمار می‌روند و از باب ابزار از «صوت و تصویر» هم استفاده می‌کنند.

معافیت خبرگزاری‌ها از دریافت مجوز مقررات رادیویی و تلویزیونی از سازمان صداوسیما

در پی تصویب ماده ۴ طرح خط‌ مشی، اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما مبنی بر «سپردن مسؤولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی به سازمان صدا و سیما» در کمیسیون فرهنگی مجلس، گمانه‌هایی مبنی بر الزام‌آور شدن دریافت مجوز انتشار صوت و تصویر در خبرگزاری‌ها و باشگاه‌های خبری از این سازمان در سطح جامعه رسانه‌ای کشور به وجود آمد اما سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با رد این شایعات، گفت: خبرگزاری‌ها و باشگاه‌های خبری در شمار منابع خبری به شمار می‌روند و از باب ابزار از «صوت و تصویر» هم استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه گفت: ماده ۴ طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما شامل آن دسته از سایت‌هایی می‌شود که صرفا و به صورت فراگیر در حوزه «صوت و تصویر» فعالیت دارند، سایت‌هایی مثل آپارات. این سایت‌ها باید از صدا و سیما مجوز دریافت کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تاکید کرد: خبرگزاری‌ها، نشریات، هفته‌نامه‌ها و روزنامه‌ها مشمول این ماده قانون نمی‌شوند.

ماده چهار طرح مذکور که روز گذشته در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید به این شرح است: پخش فراگیر برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی در داخل و خارج از کشور در انحصار سازمان صداوسیماست و مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً بر عهده سازمان صداوسیماست و هرگونه ارائه خدمات نوین پخش فراگیر رادیویی و تلویزیونی الزاماً بر بستر شبکه ملی اطلاعات منحصر و محدود می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir