آیا شنود دفتر خاتمی صحت دارد؟
اخیرا حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه ادعا كرده‌ كه دفتر آقای خاتمی شنود می‌شود.

بنای اصلاح‌طلبان همیشه بر این موضوع بوده است كه همواره در حال شنود هستند

اخیرا حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه ادعا كرده‌ كه دفتر آقای خاتمی شنود می‌شود، به همین جهت با محمدرضا خاتمی نائب رئیس مجلس ششم، فعال سیاسی و برادر سید محمدخاتمی درباره موضوع شنود دفتر و محل زندگی رئیس دولت اصلاحات گفتگویی انجم دادیم که در ادامه می خوانید.

- حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اخیرا ادعا كرده‌ كه دفتر آقای خاتمی شنود می‌شود. آیا شما این ادعا را تایید می‌كنید؟

اصلاح‌طلبان از شنود استقبال می‌كنند. بنای اصلاح‌طلبان همیشه بر این موضوع بوده است كه همواره در حال شنود هستند. این شنود محدود به جلسات نیست بلكه محل كار، محل زندگی و حتی اتومبیل‌های اصلاح‌طلبان شنود می‌شود. جریان اصلاح‌طلب از این موضوع استقبال كرده و حتی خوشحال می‌شود واقعا آن چیزی كه از جلسات شنود می‌شود به دست مسوولان عالی‌رتبه كشور رسیده و حتی برای مردم نیز منتشر شود تا نشان داده شود اصلاح‌طلبان مانند روح بوده و پشت پرده و جلوی پرده برای آنها تفاوتی نخواهد داشت. اصلاح‌طلبان همواره نظرات و اعتقادات خود را در ملاء عام مطرح كرده و نیازی به بیان كردن این موضوعات در خفا و پشت پرده ندارند.

- بنابراین نگرانی اصلاح‌طلبان از شنود بابت چیست؟

نگرانی ما آن است كه این شنود‌ها كه حتما هم وجود دارد اشتباه به گوش مسوولان امر مخابره شود. وضعیت شنود بسیار نامطلوب است. تا جایی كه من اطلاع دارم این نگرانی در سران كشور نیز وجود داشته و آن عزیزان نگرانی‌هایی درباره شنود جلسات خود دارند. اطلاع دارم كه روسای سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی كشور نیز از ترس رقیبان داخلی، در جلسات موبایل به همراه خود نمی‌برند. این وضعیت بسیار اسفناك بوده و نشان می‌دهد كوچك‌ترین مسائل قانونی در این امر رعایت نمی‌شود. اگر ما واقعا مطابق قانون عمل می‌كردیم، شاید گرفتاری‌های امروز حادث نمی‌شد.

- آیا شنود دفتر آقای خاتمی صحت دارد؟

درباره آقای خاتمی پیش‌فرض بر این بوده است كه ایشان شنود می‌شوند. افراد مختلف نیز مستقیم و غیرمستقیم در گذشته این موضوع را بیان كرده‌اند كه تمام جلسات و نشست‌های آقای خاتمی شنود می‌شود.

پس از این اتفاق، گزارش آن طی یك نامه رسمی به قوه قضاییه اطلاع داده شد تا پیگیری‌های قضایی صورت پذیرد اما متاسفانه به این درخواست ترتیب اثر داده نشد. این نشان می‌دهد متاسفانه در داخل كشور، عده‌ای به خود اجازه می‌دهند هر كار غیرقانونی را انجام دهند. موضوع شنود برای شخص آقای خاتمی، اطرافیان ایشان و جریان اصلاحات یك امر شناخته‌شده‌ای است. اگر موضوعاتی كه در جلسات شنود می‌شود، به شكلی دقیق به مسوولان بالادستی ارایه شود اصلاح‌طلبان با این موضوع مشكلی ندارند زیرا مواضع ما در جلسات همانی است كه در ملأعام اعلام می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemaad.ir