روحانی به جای سرزنش وزرا، از مدیرانش بخواهد مردم را جدی بگیرند
 یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روحانی به جای سرزنش مسئولان و وزرا باید از بقیه مدیران هم بخواهد مردم را جدی بگیرند.

مدیران مردم را جدی بگیرند

صادق زیباکلام یک فعال سیاسی اصلاح طلب، با نقد بر صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در خصوص ناامیدی وزرا گفت: اینکه روحانی خیلی کلی و مبهم می‌گوید برخی از وزرا ایجاد یاس و ناامیدی می‌کنند و تلویحا می‌گویند اگر رویه خود را تغییر نمی‌دهند استعفا دهندو این بدین معنا است که حقایق را به مردم نگویید. صرف نظر از اینکه وزرا چه گفتند ، شاید حرف‌های آنان واقعیت‌های کشور بوده است.

چیزی که از روحانی انتظار می‌رفت و در گفت‌وگوهای زنده در صدا و سیما هم از آنها حرف زده بود بازگویی واقعیت‌های کشور بود. روحانی با مردم مانند اطفال صحبت می‌کنند و فکر می‌کند مردم با حرف‌های زیبای او سرگرم خواهند شد. جملاتی مثل اوضاع بهتر خواهد شد، مشکلاتی هست، شایسته سالاری ضروری است، توجه به جوانان در اولویت است و.. برای مردم تکراری شده است. درواقع برخلاف گفته‌های روحانی کار درست را وزرایی می‌کنند که مشکلات و چالش‌های کشور را با مردم در میان می‌گذارند.

بنده ظرف ده ماه گذشته که روحانی دولت دوم خود را تشکیل داده بارها از او تقاضا کردم که اگر بر فرض درآمد کشور در سال گذشته یکصد تومان بوده، چقدر از این درآمد در اختیار او به عنوان رئیس قوه مجریه بوده و چه مقدار دیگر در اختیار نهاد‌ها و افراد غیر قرار گرفته است. نباید به مردم امید واهی بدهیم و دل آنها ربی‌جهت خوش کنیم چرا که این روش نتیجه‌ای ندارد.

وی در انتها با تاکید براینکه رئیس‌جمهور باید تغییر روش بدهد و با مردم صادق باشد، گفت: روحانی به جای سرزنش مسئولان و وزرا باید از بقیه مدیران هم بخواهد مردم را جدی بگیرند. چراکه مردم ایران رشد یافته هستند و نمی‌توان آنها را با امیدهای واهی قانع کرد.تا چند سال این روش قرار است ادامه پیدا کند؟ نباید به مردم بگویید خزانه کشور خالی است؟ نباید بگویید بهترین فارغ التحصیلان کشور در صف خروج از کشور هستند؟ کشور برای بحران آب هیچ راهکار از پیش تعیین شده‌ای نداشته است. چطور می‌توان با پنهان کردن مشکلات کلان کشور، رو به جلو پیش رفت؟ بهتر است مردم را به همان شکل که هستند فرهیخته و عالم به شرایط بدانید.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir