معلوم نیست چرا عده‌ای در کشور از خروج آمریکا از برجام خوشحالند
برجام را نظام تایید کرده است اما معلوم نیست چرا عده‌ای در داخل از اینکه ترامپ از برجام خارج شده خوشحالند. کسی در دنیا رفتار ترامپ را تایید نکرده است.

اینکه آمریکا از برجام خارج شده یعنی حتما منافع آمریکا در آن تامین نشده

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس طی سخنانی در سومین کنگره حزب وحدت و همکاری ملی گفت: علیرغم گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز مسئله تحزب در کشور به سامان نرسیده است در حالی که باید احزاب بتوانند در مسائل مهم کشور نقش‌آفرین باشند. همه جریان اصلاح‌طلبی از روحانی حمایت کردند و همه را به رای دادن به روحانی تشویق کردند اما هنوز وضعیت احزاب مطلوب نیست.

وزارت کشور باید به صورت جدی به احزاب ورود پیدا کند و از پتانسیل احزاب در جهت رفع مشکلات کمک بگیرد. احزاب باید محلی برای برگزاری اجتماعات خود داشته باشند. حزب اگر نتواند اجتماع شکل دهد به چه دردی می‌خورد؟ الان یکسال است که بحث پارلمان اصلاحات را مطرح کردیم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با اشاره به سه لایحه مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم و جرائم سازمان یافته، گفت: این لوایح مدتی است مطرح است ولی به سرانجام نرسیده است و باید این کار سریع‌تر پیش رود.

کواکبیان با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: برجام را نظام تایید کرده است اما معلوم نیست چرا عده‌ای در داخل از اینکه ترامپ از برجام خارج شده خوشحالند. کسی در دنیا رفتار ترامپ را تایید نکرده است.

اتحادیه اروپا و در راس آن انگلیس، آلمان، فرانسه و از این طرف چین و روسیه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی از برجام حمایت کرده اند اما باید تضمین دهند که اگر امریکا تحریم کند ما تحریم نمی‌کنیم و اروپایی‌ها بیایند و در مقابل آمریکا بایستند. برجام دستاورد بزرگی برای کشور داشته اینکه آمریکا از آن خارج شده یعنی حتما منافع آمریکا در آن تامین نشده، پس برجام خوب بوده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در شرایط حساس فعلی کشور باید همه مسئولین و گروه‌های سیاسی اختلافات را کنار بگذارند و با وحدت و انسجام ملی منافع کشور را حفظ کنند و همچنین دولت نقش احزاب را جدی بگیرد و خانه احزاب هم با برنامه‌ریزی دریت در اجاد انسجام و وحدت در کشور تلاش کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir