بازگشت به کار 11 مدیر بازنشسته با پاداش 600 میلیونی+ توضیحات دیوان محاسبات
رئیس دیوان محاسبات کل کشور درباره بازگشت به کار۱۱ مدیر بازنشسته توضیحاتی ارایه کرد.

توضیحات رئیس دیوان محاسبات درباره بازگشت به کار۱۱ مدیر بازنشسته

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور درباره بازگشت به کار تعدادی از مدیران بازنشسته کشور اظهار داشت: در اولین نشست بعد از تعطیلات سال با اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات این موضوع مطرح شد و نمایندگان از دیوان محاسبات خواستند گزارشی از مدیرانی که بیش از ۳۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند، تهیه کند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان این موضوع که مبلغ دریافتی با احتساب پاداش خدمت و مرخصی ذخیره بود، بیان کرد: معاونت های فنی دیوان گزارشی در سطح ملی و استانی تهیه کردند، این گزارش نهایی و دو هفته ای است که تقدیم کمیسیون برنامه و بودجه شده است.

وی با اشاره به محتوای گزارش ارائه شده، گفت: در آن گزارش مشخص شد، در سطح استان ها مقامی که پاداش ۳۰۰ میلیونی دریافت کرده و به کار برگشته باشد، نداریم، اما در سطح وزارتخانه ها ۱۱ نفر در پایان سال ۹۶ بازنشسته شده اند و با توجه به اینکه از مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری بوده اند، از ظرفیت تبصره ۱ ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان استفاده کرده و به کار برگشتند.

آذر که با خبرگزاری خانه ملت، گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: بازگشت به کار بعد از دریافت پاداش خدمت در عرف اداری پسندیده نیست، این ۱۱ نفر از فرصت قانونی برای حضور دوباره در کار استفاده کردند.

اگر کسی در جایگاه غیر مقام بازنشسته شود و مجددا به کار برگردد غیرقانونی است اما در گزارشی که جمع آوری کردیم به چنین موردی برنخوردیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir