طعنه علم‌الهدی به تیم مذاکرات هسته ای
این اقتدار سبب شد که دنیا حاضر شود با ما سر میز مذاکره بنشیند، این به دلیل کیفیت حرف زدن و وضعیت مذاکره نبود بلکه به دلیل قدرت و دانش ما بود که آنها به زانو درآمدند.

شرکت توتال فرانسه که آمده تمام اطلاعات مخازن نفتی ما را به دست آورده

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود، بحثی را در زمینه عملیات وسوسه شیطان مورد گفت وگو قرار دادیم و در آیات مبارکه 62 تا 65 سوره اسراء خداوند متعال برای عملیات وسوسه شیطان چهار نوع عملیات را مشخص کرده است.

اهم اظهارات علم الهدی به شرح زیر است:

* امام راحل فرمودند خداوند خرمشهر را آزاد کرد. این جمله سه منظور دارد. منظور اول این بود که نیروهای ما و قهرمان سازی ما، ما را مغرور نکند که این کار صرفا کار ما بوده است. جهت دومی که امام فرمودند به‌خاطر این بود که بعد از آزادی خرمشهر در همان روزها افراد مقداری مردد بودند و عنوان کردند از کجا معلوم لشگر بعثی عراق تجدید قوا نکرده و شهر را بگیرد؟ اما «خدا خرمشهر را آزاد کرد» یعنی این فتح قابل برگشت نیست. جهت سوم فرمایش امام این بود که این مسئله مزد مقاومت و مجاهدت شما بود.

* خرمشهر با دست خالی توسط مردم و مجاهدت سربازان حفظ شد و سپس شهر پس گرفته شد، مزد آنها در این مقاومت و مجاهدت این بود که به این پیروزی نائل شده و خدا نیز این شهر را آزاد کرد. ما از همان نسل و فرهنگ و همان مردم هستیم، آن روزی که این مقاومت شد وضعیت از امروز سخت‌تر بود اما امروز قوی‌تر هستیم؛ چرا مقاومت نکنیم؟

* نباید در مقابل ضربه خوردن اقتصاد و یا یک تکه کاغذ بی‌ارزش ارز و دلار خود را ببازیم و مقاومت نکنیم. مقام معظم رهبری فرمودند در مورد برجام دوقطبی و موافق و مخالف نکنید. اما آنچه ما حساب می‌کنیم که آمریکا و اروپا در قضیه برجام با ما سر میز نشستند به‌خاطر چه بود؟ این به دلیل قدرت ما بود. همین اروپا و آمریکا در سال 85 و 86 اجازه راه‌اندازی سانتریفیوژ به ما ندادند و گفتند شما این فناوری را از ما نگرفتید و نباید آن را داشته باشید. اما قدرت نیروهای علمی ما و توان بالای جوانان ما را نادیده گرفتند. آن روزی که در اجلاس استانبول نماینده ایران گفت حالا که شما با ما معامله نمی‌کنید خودمان اورانیوم را غنی‌سازی می کنیم، تمام نمایندگان قدرت‌های بزرگ شروع به خندیدن و مسخره کردن، کردند.

* بعد از چند ماه اورانیوم غنی شده 20 درصد را ما به دنیا نشان دادیم، این اقتدار سبب شد که دنیا حاضر شود ما را به عنوان یک کشور هسته‌ای بشناسد و در این مورد با ما سر میز مذاکره بنشیند و این به دلیل کیفیت حرف زدن و وضعیت مذاکره نبود بلکه به دلیل قدرت و دانش ما بود که آنها به زانو درآمدند. رهبری فرمودند آدرس غلط در قضیه برجام به مردم ندهید، مذاکره برای برداشته شدن تحریم بود که برداشته نشد و لذا برجام شکست خورده و باید این را قبول کنیم و دوباره یک برجام اروپایی روی آن سوار نکنیم که این هم شکست بخورد پس آدرس غلط به مردم ندهید.

* رئیس هیئت مذاکره کننده آمریکایی گفته آن روزی که مذاکره کردیم تضمین ندادیم که سر این قرارداد باقی بمانیم، آنها گفتند هیچ راهی برای روشن شدن این مطلب نیست، آنها همان روز هم تضمین ندادند و رئیس اتحادیه اروپایی هم امروز گفته ما تضمین نمی‌دهیم. آخر این مسئله نیز همین خواهد شد؛ چرا این قدر باید دم از برجام اروپایی زد؟ مقام معظم رهبری فرمودند مسائل خودمان را با مسائلی که خارج از مملکت ماست گره نزنیم. ما امروز روی کره زمین تنها کشوری هستیم که ادعا داریم که غیر از خودمان برای ما هیچکس تصمیم نمی‌گیرد و حتی آمریکا نیز این خصوصیت را ندارد. وقتی چنین ادعایی داریم چرا بیائیم با یک جریانی مسائلمان را گره بزنیم که بعد آنها برای ما تصمیم بگیرند. تمام دستگاه اقتصادی ما، سرمایه‌داران و کارآفرینان ما نگاه کنند آیا برجام قبول شده یا خیر و آیا سر آن می‌ایستند یا خیر؟

* شرکت توتال فرانسه که آمده تمام اطلاعات مخازن نفتی ما را به دست آورده و مخازن مشترک ما را با قطر و سایر کشورها تشخیص داده و می‌گوید آمریکا که راضی نیست من می‌روم و همه اطلاعات را نیز می‌برد! ما باید توجه به این نکته داشته باشیم که سرنوشت خود را با دیگران گره نزنیم. 40 سال در این انقلاب تجربه داریم که همه آن توطئه و فتنه آمریکایی بوده است. مگر 8 سال دفاع مقدس را چگونه پشت سر گذاشتیم. در این مملکت لوله توپ و خمپاره‌انداز نداشتیم اما آن را وسط دفاع مقدس ساختیم. این وضع ما بوده است اما امروز از موشک‌های ما آمریکا هراس دارد. برجام آمریکایی را دنبال کردید و این شد برجام اروپایی نیز بدون رهنمود رهبری دنبال شود همین خواهد شد. خودمان را با دشمن مشترک نکنیم که دشمن برای ما تصمیم‌گیری کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com