برجام با اطلاع رهبری پذیرفته شد
بروجردی درمورد تخلف روحانی و عدم مشورت وی با رهبری در ادامه برجام گفت: در جمهوری اسلامی ایران هیچ گام عملی بدون اذن رهبری توسط دولت برداشته نمی‌شود.

برزگر: قیچی ظریف و سلیمانی درحال دریدن برنامه‌های آمریکاست

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس درباره اظهار نظرهای اخیر در مورد تخلف روحانی و عدم مشورت وی با رهبری در ادامه برجام می‌شد گفت: در جمهوری اسلامی ایران هیچ گام عملی بدون اذن رهبری توسط دولت برداشته نمی‌شود. طبق قانون اساسی مسئولیت سیاست‌گذاری در نظام بر عهده رهبری است و برهمین اساس هر اتفاقی به خصوص در عرصه حساس سیاست‌خارجه صورت می‌گیرد نمی‌تواند بدون اطلاع ایشان باشد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود ادامه برجام تحمیل به کشور ، مجلس و رهبری بود، افزود: معتقدم هیچ کسی نمی‌تواند ابراز کند چیزی را به رهبری تحمیل کرده است یا موضوعی به ایشان تحمیل شده است، جایگاه رهبری در ایران طوری است که کسی نمی‌تواند قدمی در مقابل ایشان بردارد. ایران در مقطعی در مقابل اروپا ضعیف بود که این به ده سال قبل از برجام برمی‌گردد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در پایان گفت: کاملا مخالفم که می‌گویند ادامه برجام خلاف قانون است، چراکه وقتی قانونی در مجلس برای یک بار مصوب می‌شود دیگر برای ادامه آن نیاز به اذن و اجازه مجلس نیست. برجام یکبار قانونا در مجلس تصویب شد و هیچ اقدام خلاف قانونی در این خصوص صورت نگرفته است.

قیچی ظریف و سلیمانی در حال دریدن برنامه‌های آمریکاست

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: امروز دستگاه دیپلماسی خارجی به ریاست محمدجواد ظریف و سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس همچون دو لبه قیچی در حال دریدن برنامه‌های خصمانه آمریکا در شرق خاورمیانه هستند.

شهروز برزگر اظهار داشت: مقامات آمریکایی پشت سر هم دچار خطا شده‌اند، خطای اول را ترامپ با خروج از برجام مرتکب شد و خطای دوم را وزیر خارجه سبک ‌سر این کشور با صدور سخنان ۱۲ بندی‌اش مرتکب شد.

وی یادآور شد: آمریکا در مقطع ریاست‌جمهوری بوش پسر با شش تریلیون دلار بودجه نظامی در کنار وضعیت ناپایدار سیاسی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی باز نتوانست هیچ غلطی علیه ملت ایران انجام بدهد. امروز که هم اقتدار و توانمندی‌های ایران افزایش یافته است و هم اجماع جهانی علیه آمریکا وجود دارد، هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید.

به گفته برزگر، علت عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی از سردار سلیمانی، به هم ریختن همه برنامه‌های خبیثانه آنان به ویژه جمع کردن بساط داعش در سوریه و عراق است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: پایان تاریخ حضور داعش به دست سردار سلیمانی اتفاق افتاد و بسیار طبیعی است که مستی این عصبانیت موجب اظهارات سخیفانه وزیر خارجه و اقدامات نابخردانه رییس‌جمهور کند ذهن این کشور شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir/ ilnanews.com