محسنی اژه ای: خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند
سخنگوی قوه قضاییه گفت: مجموعه دستگاه های قضایی و انتظامی کاملا هوشیارند که با هر گروه و جریانی که بخواهد امنیت کشور را بهم بریزد و اسایش مردم را مختل کند قاطعانه برخورد کند.

سخنگوی قوه قضائیه: با هر جریان که بخواهد امنیت کشور را بهم بریزد برخورد می‌کنیم

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و هفتمین نشست خبری خود با خبرنگاران، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این روزها به طور مشخص شیطان بزرگ امریکا و برخی سردمداران امریکایی و صهیونیستی کرکری برای ایران می‌خوانند و اینقدر گرفتار شدند که برای تحقق منویاتشان به منفورترین افراد و به تروریست‌هایی که دستشان به خون بیش از 17 هزار نفر از مردم کشورمان آغشته شده متوسل شده‌اند.

مردم ما آگاه هستند و فریب آنها را نمی‌خورند و مجموعه دستگاه های قضایی و انتظامی کاملا هوشیارند که با هر گروه و جریانی که بخواهد امنیت کشور را بهم بریزد و اسایش مردم را مختل کند قاطعانه برخورد کند.

خانواده‌ها در این زمینه مراقب فرزندان خود باشند تا یک وقت فریب نخورند و اجازه ندهند که اگر جمعیتی در کشور خواسته و اعتراض به حق دارند، افراد ضد انقلاب، فرصت طلبان و تروریست‌ها وارد جمعیت مردم معترض به حق خودمان شوند و سوء استفاده کنند.


سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: آن زمان که اینها در دهه اول انقلاب ایران بودند و هنوز جمهوری اسلامی نوپا بود و مردم همه ترفندهای شیطان بزرگ را متوجه نشده بودند و هنوز نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی انسجام را لازم را نداشتند، چه غلطی توانستند بکنند که امروز شیطان بزرگ و امثال ترامپ به ضد انقلاب خارج نشین دل خوش کرده‌اند و از آنجا برای مردم انقلابی ما پیغام و پسغام می‌دهند.

                                                   

  از تنخواه دولت، پولی به سپرده‌گذاران موسسات مالی پرداخت نشده است

سخنگوی قوه‌قضاییه با اشاره به موضوع سپرده گذاران موسسات مالی، گفت: جهت تسریع محاکمه متهمان تلاش شده است اما مسئله مهمتر قبل از محاکمه شناسایی اموال است زیرا صرف محاکمه برای مردم پول نمی‌شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براینکه با توجه به هزینه کرد مبلغی حدود ٢٥ هزار میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز  و اینکه اعلام شده بخش عمده‌ای از این رقم از محل تنخواه دولت برداشته شده آیا دولت و بانک مرکزی از لحاظ حقوقی و قانونی مجاز به انجام این کار بوده اند یا خیر؟ در صورت مثبت بودن پاسخ چه کسی باید این مبلغ را به محل تنخواه بازگرداند؟ دلیل عدم تعجیل دادگاهی و صدور حکم مدیران متخلف این موسسه‌ها در شرایطی که انجام آن می‌تواند مرهمی بر درد خیل سپرده گذاران ناراضی باشد چیست؟ گفت: این مطلب دروغ است. نه تا الان 25 هزار (میلیارد تومان) برداشته شده و نه از تنخواه دولت است.

یکسری تعاونی‌های اعتبار متخلفی که از مردم سپرده گرفته بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و برای اینکه حق مردم پایمال نشود یا حداقل به میزان ممکن حق شان ضایع نشود، در این خصوص خود مجموعه حکومت وارد شد و نمایندگانی از سوی سران سه قوه‌ انتخاب شدند تا اینها را به نحوی کنترل و تدبیر کنند تا کمتر به مردم لطمه وارد شود. تا الان به افرادی که سپرده‌هایی داشتند، مبلغی پرداخت شده که از تنخواه دولت یا پول بانک مرکزی نیست بلکه بانک مرکزی یک خط اعتباری به موسسه یا بانکی که متکفل شده، داده است. تا الان هم آن مبلغی که گفتید، خط اعتباری داده نشده اما شاید تا پایان کار همین مبلغ یا قدری هم بیشتر شود.

با جدیت زیاد شناسایی اموال ادامه دارد و در برخی موسسات تا 100 میلیون و برخی نیز تا 200 میلیون تومان به سپرده‌گذاران  داده است.

در موسسه ثامن الحجج تا 10 روز آینده، تا 300 میلیون تومان به سپرده‌گذاران پرداخت می شود. تدبیری صورت گرفته که  ظرف چند هفته آینده، یک مبلغ قابل توجه دیگری به همه سپرده‌گذاران این موسسات داده شود.


بر اساس گزارش بانک مرکزی، برخی موسسات تا 98 درصد و برخی نیز 98 درصد و نیم با سپرده‌گذاران خود تسویه کرده‌اند و اگر طی هفته آینده نیز مبلغ دیگری داده شود، تعداد بیشتری تسویه خواهد شد. به صورت علی الحساب، یک جمعیت قابل توجهی تسویه حساب می شوند و تعداد محدودی از کسانی که سپرده شان بیش از یک میلیارد تومان است، باقی می ماند که تعداد شان زیاد نیست.

جهت تسریع محاکمه متهمان نیز تلاش شده است اما مسئله مهمتر  قبل از محاکمه  شناسایی اموال است زیرا صرف محاکمه برای مردم پول نمی‌شود. نمایندگان سه قوه از وزارت اطلاعات درخواست کردند که برای شناسایی و ردیابی اموال صاحبان سهام این موسسات یک اقدام ویژه داشته باشند.

پس مطلبی که شما گفتید درست نیست و نه مبلغ 25 هزار بوده و نه از تنخواه دولت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir