روحانی استعفا بدهد یا ندهد عملا زمام امور در دست او نخواهد بود
حتی اگر آقای روحانی از ریاست جمهوری استعفا ندهد و اصرار داشته باشد تا 1400 بماند، عملا زمام امور کشور در دست او نخواهد بود.

نظر زیباکلام درباره توصیه برخی سیاسیون به دولت روحانی برای استعفا

صادق زیباکلام درباره ضعیف شدن جریان اعتدال در عرصه سیاسی کشور با دوری اصلاح طلبان از روحانی و ریزش معنادار پشتوانه آرای لاریجانی در مجلس برای ریاست گفت: دوره جریان اعتدال و میانه روی تمام شد و درصورت منتفی شدن برجام به دهه هشتاد بر می گردیم، به این معنا که حسب آنچه می خواهیم جلو می رویم و دیگر برای ما اهمیتی نخواهد داشت که آژانس و اتحادیه اروپا چه می کنند.

وی درباره توصیه برخی سیاسیون به دولت روحانی برای استعفا افزود: آقای روحانی از ریاست جمهوری استعفا بدهد یا استعفا ندهد، به اصلاح طلبان نزدیک شود یا نشود، همچنان بر خط اعتدال باقی بماند یا نماند، فرقی نمی کند چون دیگر حرفی برای گفتن ندارد. حتی اگر آقای روحانی از ریاست جمهوری استعفا ندهد و اصرار داشته باشد تا 1400 بماند، عملا زمام امور کشور در دست او نخواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره سرنوشت جریان اعتدالی داخل مجلس با محوریت علی لاریجانی یادآور شد: سیل جریان مخالف دولت آنقدر پرزور و پرشتاب خواهد بود که آقای لاریجانی و اصولگرایان معتدل و میانه رو را با خود می برد یا آنها را وادار به سکوت می کند.

زیباکلام تأکید کرد: دولت آقای روحانی، علی لاریجانی، اصولگرایان معتدل و میانه رو و اصلاح طلبان دیگر هیچ کدام در برابر گردباد سهمگین ناشی از منتفی شدن برجام توان ایستادن نخواهند داشت و به حاشیه عرصه سیاسی کشور رانده می شوند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: namehnews.ir