مجلس جای بنر و طوماراندازی نیست
 جعرزاده ایمن آبادی در گفتگو با اعتماد درباره اتفاقات دیروز مجلس می گوید: به فرمایش مقام معظم رهبری، مجلس جای مباحث حكیمانه است و به نظر من مجلس هرگز جای آتش‌بازی، داد و بیداد، بنر و طوماراندازی در صحن نیست.

ایمن آبادی: مردم رای ندادند که طوماراندازی کنیم

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتماد:

دیروز پس از آن همه گــیرودار در نــهایت نمایندگان رای به تعویق ٢ماهه در ادامه رسیدگی به CFT دادند. نظرتان چیست؟

راستش را بخواهید، احساس كردم آقای لاریجانی ترسید كه مبادا این لایحه رای نیاورد. به همین دلیل با این ترفند، ادامه رسیدگی به لایحه را عقب انداخت كه آنهایی را كه تمام فشنگ‌های‌شان را پُر كرده بودند، زمین بزند.

اما ما فرصت زیادی برای تصویب این لوایح نداشتیم و چند روزی به ضرب‌الاجل FATF نمانده است؟

به نظر می‌رسد با این تعویق ٢ماهه عملا انرژی دلواپسان گرفته شد. این یك تاكتیك بود.

نظرتان درمورد حواشی جلسه چه بود؟

طومار و پلاكارد و بنر آوردن به مجلس كار بسیار اشتباهی بود. البته این ضعف هیات‌رییسه است؛ چرا كه این كارها به‌دور از شأن مجلس است كه عده‌ای طومار می‌آورند یا پلاكارد و بنر می‌زنند. مردم به ما رای ندادند كه بنر و طومار و پلاكارد به مجلس بیاوریم. به فرمایش مقام معظم رهبری، مجلس جای مباحث حكیمانه است و به نظر من مجلس هرگز جای آتش‌بازی، داد و بیداد، بنر و طوماراندازی در صحن نیست.

توجیه‌شان از این كارها ازجمله بازی با طومارها این بود كه مجلس، خانه ملت است؟

ما در خانه‌مان، خیلی چیزها داریم. مثلا آشپزخانه برای غذا پختن وجود دارد. آیا باید در مجلس هم غذا بپزیم؟ این قیاس مع‌الفارق است. این حرف‌های فریبنده است. فكر می‌كنم این رفتارها كه اسمش را سخیف و ناپسند می‌گذارم، باعث می‌شود شان مجلس عدول كند و نشان می‌دهد مجلس جای نخبگان و منطق و بحث نیست. آقای نقوی حسینی مطالب خودش را در جهت مخالفت می‌گفت یا آقای كواكبیان در موافقت صحبت می‌كرد. یك مخالف و موافق دیگر هم صحبت می‌كردند. بعد هم نمایندگان رای می‌دادند. چه اشكالی داشت. این كارها جوسازی و غوغاسالاری است و برای خارج از مجلس است. جای پلاكارد و بنر و آتش زدن در مجلس نیست. فكر می‌كنم هیات رییسه باید تدابیری بیندیشد.

مثلا هیات رییسه چه كار كند؟ نگذارد طومار بیاورند یا فندك‌های‌شان را بگیرد؟!

بالاخره می‌تواند در آیین‌نامه انضباطی موادی را لحاظ كند و خاطیان را تنبیه كند. آیا شما می‌توانید شیشه‌های خانه خودتان را بشكنید؟ آیا می‌توانید ساعت ٢ پس از نیمه شب، صدای تلویزیون را در آخرین درجه بلند كنید؟ آسایش دیگران را كه نمی‌توان سلب كرد. با این كارها شرایط كاری مجلس دچار خدشه می‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemaaddaily.ir