افشاگری مطهری درباره پیامک‌های تهدیدآمیز در مشهد
 علی مطهری گفت: حمله‌کنندگان به کنسولگری عربستان در مشهد به نمایندگان پیامک زده‌اند.

اظهارات نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پیامک های تهدید آمیز

علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان صحبت کرده است.

بخشی از حرف‌های مطهری را در ادامه می‌خوانید:

*در پاسخ به سوال (موضوع ارسال پیامک به نمایندگان در جریان تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم به کجا رسید؟): به نظر می‌رسد این پیامک‌ها توسط همان کسانی ارسال شده که کنسولگری عربستان در مشهد را نیز مورد حمله قرار دادند. درواقع مسائلی درباره منشا ارسال این پیامک‌ها مطرح شده که البته هنوز به اثبات نرسیده است.

* افراد بسیار تندرویی هستند. درواقع اینها گروه خاصی هستند.

* در پاسخ به سوال (در جریان اعتراضات دی‌ماه نیز مسائلی مطرح شد مبنی بر اینکه منشأ آغاز اعتراضات، مشهد بوده آیا ارتباطی میان آن افراد و این گروه خاص پشت پرده ارسال پیامک‌ها وجود دارد؟): ممکن است همان افراد باشند. طبیعتا نمی‌توانم به‌طور قاطع در این باره اظهارنظر کنم اما به هر حال ممکن است لااقل بخشی از همان افراد و گروه‌ها باشند.

* این‌طور که صحبت شد، می‌گفتند این افراد نزدیک به گروهی از تندروها هستند که حتی جبهه پایداری را هم قبول ندارند. درواقع این افراد حتی از جبهه پایداری هم تندروتر هستند. شاید بهتر باشد درباره هویت این افراد از نمایندگان مشهد سوال کنید. آنها اطلاعات خوبی دارند.

* گویا این طیف خاص در همان منطقه مشهد و خراسان شناخته شده هستند اما نه آنقدر که در سطح کشور شناخته شده باشند. درواقع این افراد در همان منطقه خودشان شناخته شده‌اند.

* در پاسخ به سوال (طیفی از نمایندگان موافق پیوستن به FATF گفتند پیشنهاد تعویق 2ماهه به دلیل نگرانی از این بود که باتوجه به حواشی ایجادشده ازجمله پهن کردن طومار در صحن و ارسال پیامک به نمایندگان، لایحه CFT به تصویب نرسد؛ درست است؟): به هر حال این تصمیمی بود که در آن لحظه اتخاذ شد. بالاخره این‌طور صلاح دیده شد و چنین تصمیم گرفتند اما به اعتقاد من اگر همان زمان رای‌گیری انجام می‌شد، این لایحه رای می‌آورد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: eteemadonline.ir