واکنش تند نوه امام به نامه مذاکره با آمریکا
حجت‌الاسلام اشراقي نوه امام‌خميني با اشاره به نامه برخي فعالان سياسي به مسئولان نظام براي مذاکره با ترامپ، آن را نامه‌اي براي دعوت به ذلت و زبوني مردم ايران توصيف کرد.

دعوت به مذاکره با ترامپ، دعوت به ذلت و زبوني ملت ايران است

حجت الاسلام و‌المسلمين مرتضي اشراقي نوه امام خميني(ره) در پاسخ به سؤالي درباره نامه شماري از فعالان سياسي در خصوص ضرورت مذاکره با آمريکا، اظهار کرد: بدون شک در هوش سياسي نويسندگان اين نامه بايد ترديد کرد؛ چرا که پيشنهاد مذاکره با دولتي که شديدترين تهديدات و بي‌ادبانه‌ترين رفتارها را با تمام دولت‌ها و ملت‌هاي جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران اعمال مي‌کند، پيش از هر موضوعي زير پا گذاشتن عزت ملي مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران است.

وي «عزت اسلامي» را مهم‌ترين آرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: حتي يک فرد بي‌تجربه هم تصديق مي‌کند که وقتي يک دولت دائماً کشوري را تهديد مي‌کند با او بايد با زبان قدرت سخن گفت نه اينکه پيشنهاد مذاکره داد! اي‌کاش نويسندگان اين نامه درک مي‌کردند که در چنين برهه‌اي اگر پيشنهادشان عملي شود جز ذلت و زبوني براي ايران هيچ نتيجه‌اي حاصل نخواهد شد و کشور حتي حداقل آورده‌هاي مادي و مالي را هم کسب نخواهد کرد.

کدام دولتي در موقعيت اين‌چنينى توانسته حق ملت خود را از زورمندان بستاند که اکنون بخواهد تکرار شود؟! در شرايط حاضر وقت مذاکره با زياده‌خواهان نيست بلکه وقت ايستادگى و مقاومت در برابرشان هست. در شرايط موجود بين المللي و با وجود سبک‌مغزي چون ترامپ، ايستادگي و مقاومت در برابر زياده‌خواهي مستکبرين، جوابگوي خواسته‌هاي به‌حق ملت ايران است.

اشراقي با بيان اينکه خوي استکباري، خوي بلعيدنِ بدون منطق و دليل است و دولتِ فعلي آمريکا بيشتر از بقيه دولت‌هاي پيشين آن کشور به چنين خوي درنده‌اي شهره است، افزود: در مواقع اين‌چنيني بايد علاوه بر رفتارهاي عاقلانه، مقاومت در برابر خوي استکباري به‌خرج داد زيرا اين خوي درنده قصد دريدن را دارد که البته يقيناً بدانيد که هيچ غلطي هم نمي‌تواند‌ بکند.

وي تأکيد کرد: مردم عزيز ايران بايد هوشيار باشند زيرا که دشمن با پيشنهادهاي رنگين از طريق نفوذي‌ها، درب باغ سبز نشان مي‌دهد ولي مطمئن باشيد آن طرف درب باغ سبز پوشالي، جهنم است.

نوه امام خميني(ره) با بيان اين نکته که "«مذاکره» امر پسنديده‌اي است؛ اما با چه‌کسي و در چه موقعيت و شرايطي؟" خاطرنشان کرد: آيا با دولتي که براي سوداگري‌هاي خويش حتي از معاهده آب‌وهوايي پاريس خارج مي‌شود و هر لحظه امکان دارد زير هر تعهد بين المللي بزند مي‌توان مذاکره کرد؟! دولتى که در حمايت از رژيم کودک‌کش و ظالم صهيونيستى از شوراى حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج مي‌شود، قابل مذاکره و گفتگو است؟!

اشراقي تأکيد کرد: امروز که همه مسئولان کشور در حال تدبير جهت حل مشکلات کشور هستند ارائه پيشنهاد مذاکره با آمريکا آدرس غلط دادن به افکار عمومي است و صف واحد در مقابل خصم آمريکا را دچار تشتت مي‌کند. دولت و تمامى مسئولان اجرايى و قانونگذاري نيز بايد همت بيشترى به‌خرج دهند و نگذارند مشکلات و جنگ اقتصادى‌اى که دشمنان نظام اسلامى عليه ملت ايران به‌راه انداخته‌اند فشارى بيش از اين به مردم وارد نمايد.

گراني‌هاي بي‌حدومرز بايد کنترل شود و نبايد‌ بي‌برنامه در اين خصوص بود. دولت، جلوي سودجويان اين عرصه را بگيرد و با ابزارهايي که دارد و با کمک ديگر نهادهاي مسئول به کنترل قيمت‌هاي غيرمعقول بپردازد. گراني‌‌هاي‌ بي‌سابقه علاوه بر فشار بر قشر ضعيف و آسيب‌پذير جامعه، قشر متوسط جامعه را نيز درگير خود کرده است و بايد نسبت به اين اتفاق سريعاً راه علاج ارائه دهند. دولت و مجلس موظف هستند معيشت مردم را در اولويت کاري خود قرار دهند و نسبت به آن حساس باشند.

مرتضى اشراقى نوه امام‌خمينى(ره) در پايان متذکر شد: همه مردم ضمن حفظ وحدت و همدلى خويش، گوش به فرمان رهبرى معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه‌اى باشند تا از اين برهه حساس و سخت گذر نماييم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com