کواکبیان در واکنش به گفته‌های رسایی اظهار کرد مردم در زمان امام، بنی‌صدر را انتخاب کردند و با آنکه امام با او مخالف بود اما چون مردم او را انتخاب کرده بودند امام نیز حرفی نزد.
 

به گزارش ایسنا، مناظره‌ای با حضور مصطفی کواکبیان، نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم و حجت‌الاسلام رسایی نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با محور "قانون و قانونگرایی" از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین رسایی گفت: فرقی ندارد چه کسی قانون‌شکنی می‌کند، چه رسایی باشد و چه کواکبیان. امام فرموده‌اند اگر من هم سخنرانی کردم که موجب تشنج شد ارگان‌های نظامی و انتظامی موظفند من را دستگیر کنند. حال دوستان ما شاکی‌اند که چرا 140 نماینده مجلس از فردی شکایت کرده‌اند. این دستور امام است نه حرف ما. وقتی امام چنین درباره خود می‌فرمایند دیگر استثنایی وجود ندارد چه رسایی باشد، چه فلان نخست‌وزیر فلان جا.

کواکبیان در واکنش به گفته‌های رسایی اظهار کرد مردم در زمان امام، بنی‌صدر را انتخاب کردند و با آنکه امام با او مخالف بود اما چون مردم او را انتخاب کرده بودند امام نیز حرفی نزد.من از آقای رسایی می‌خواهم که نگویند نخست‌وزیر فلان جا، ایشان نخست‌وزیر امام بودند و هشت سال دفاع مقدس. حال اینکه با ایشان بد هستند موضوع دیگری است، اما در مناظره‌ای در محیط فرهنگی به ادبیات‌شان بیشتر توجه کنند.

 وی در ادامه گفت: آقای رسایی صحبت از شکایت به میان می‌آورند و باید بگویم خود کلمه این شکایت از نظر حقوقی غیرقانونی است؛ شکایت همیشه باید در زمانی باشد که شاکی متضرر شده است، 140 نفر که هیچ، همه مجلس می‌توانند اعلام جرم کنند این دیگر نیازی به نماینده بودن یا نبودن ندارد در این صورت من هم به شخصه از آقای احمدی‌نژاد اعلام جرم می‌کنم؛ اما شکایت قواعد خود را دارد.

 رسایی در ادامه در پاسخ به سخنان کواکبیان گفت: من نگفتم نخست‌وزیر فلان جا، من گفتم نخست‌وزیر زمان جنگ، آقای موسوی شما به تعبیر و اسناد امام یک دیکتاتور است چرا من باید خجالت بکشم که با صحبت‌های امام تطبیق می‌دهم. امام می‌فرماید وقتی چیزی قانونی شد کسی که بخواهد مردم را تحریک کند مفسدفی‌الارض است باید او را به دادگاه‌های مفسدین فی‌الارض ببرند. ایشان می‌فرمایند اگر کسی رای می‌آورد که شما آن را قبول ندارید آرام بیایید و بگویید من آن را قبول ندارم.

در این هنگام تنش‌هایی میان برخی دانشجویان حاضر در جلسه رخ داد و رسایی خطاب به دانشجویان گفت: کسی که در جلسه‌ی مناظره می‌نشیند، باید تحمل آن را داشته باشد. حال می‌خواهد انقلابی باشد یا ضدانقلاب.

 کواکبیان نیز در پاسخ به این گفته‌های رسایی گفت: آقای رسایی تمام دانشجویان ما انقلابی هستند و ما در این جمع ضدانقلاب نداریم.

 رسایی به گفته ‌های خود این چنین ادامه داد: از نظر امام میزان رای اکثریت است و شانزده سال با چماق میزان رای اکثریت است عده‌ای بر سر حزب‌الله می‌کوبیدند، آقای کواکبیان شما که می‌گویید نظر امام همراهی نظر مردم بود، مردم‌مان نظرشان را پای صندوق‌های رای می‌گویند. مگر زمان آقای خاتمی اینطور نبود.

 در این هنگام عده‌ای از دانشجویان فریاد زدند، نه، رسایی پاسخ داد: آفرین، پس معلوم است که دولت آقای هاشمی تقلب کرده است. آقای کواکبیان اگر دو روزنامه بگویند که انتخابات قابل قبول نیست آن هم روزنامه‌هایی که وقتی شب آقای احمدی‌نژاد در تلویزیون سخنرانی دارند فردا صبح آن روز نقد گفته‌های او را در روزنامه می‌زنند، قابل قبول نیست. آن‌ها خود را صدای عدالت و مردم‌سالاری می‌دانند، نخیر این خبرها نیست. نظارت‌ها باید جدی‌تر شود.

 وی افزود: ایشان می‌گویند شاکی باید متضرر باشد آیا وقتی 40 میلیون نفر رای دادند شاکی متضرر نشده، آقای کواکبیان این رسایی نیست که می‌گوید باید از آن شخص شکایت کرد، بلکه خمینی می‌گوید

کواکبیان در این مناظره خطاب به رسایی اظهار کرد: تعابیری که به کار می‌برید تحریک‌کننده است. خود شما این جلسه را دیکتاتوری می‌کنید. ما هرجا که کم می آوریم خود را پشت سر امام (ره ) و ولایت قایم می‌کنیم ، باید بگویم پوست، گوشت این دانشجویان اعتقاد به امام (ره) است. یکی از موارد دیکتاتوری این است که دانشجو را در مقام افراد ضد ولایت فقیه قرار می‌دهیم در صورتی که هیچ کس این گونه نیست.

کواکبیان در ادامه مناظره اظهار کرد: مگر آقای احمدی نژاد جشن پیروزیش را قانونی برگزار کرد؟ بحث ما این است که وقتی شورای نگهبان نتیجه انتخابات را رسما تایید نکرده بود او جشن پیروزی گرفت.

 رسایی با اشاره به جشن پیروزی احمدی نژاد گفت: این حوادث از آنجایی شروع شد که یک نفر 11 شب جلوی تریبون رفت و اعلام کرد من پیروز انتخابات هستم و آیا این طراحی از قبل نبود که در آن شب بگوید اگر من برنده نشدم تقلب شده است ؟

 کواکبیان در ادامه پاسخ داد: اگر آقای موسوی 11 شب اعلام کرد که من پیروزم ، خبرگزاری رسمی کشور ساعت 9:30 شب اعلام کرد که احمدی نژاد با 63 درصد پیروز است. جالب این است که زمانی که آقای احمدی نژاد در مصلا برنامه گذاشته بود کسی که به جای ایشان در یک میتینگ انتخاباتی صحبت کرد آقای الهام به عنوان عضو رسمی شورای نگهبان بود.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir