انتخاباتی انجام شد و ما نمی‌خواهیم بگوییم همه چیز درست بوده است؛ اما به هر حال انتخابات امروز دیگر تمام شده.

به نقل از ایسنا، یك نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این‌كه باید صف معاندان نظام با منتقدان از یكدیگر تفكیك شود، گفت: البته خود منتقدان و معترضان نیز باید به این تفكیك‌پذیری كمك كنند، یعنی خودشان اعلام كنند كه جزء معاندان نیستند.

احمد ناطق‌نوری  با بیان این‌كه اگر یك نفر انتقاد كرد و البته نسبت به ادعاهای خود استدلال داشت، انتقاد آن بحث جداگانه‌ای است، اظهارداشت: در قالب انتقاد مخالفت با اصل نظام پذیرفتنی نیست و این اصل در همه‌ی جوامع هم وجود دارد.

وی در ادامه با یادآوری انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پس از آن، گفت: انتخاباتی انجام شد و ما نمی‌خواهیم بگوییم همه چیز درست بوده است؛ اما به هر حال انتخابات امروز دیگر تمام شده و كشور باید روند عادی خود را طی كند.

ناطق‌نوری با بیان این‌كه استفاده از انتخابات به عنوان یك نقطه‌ی مخالفت با نظام تحمل‌پذیر نیست، ادامه داد: البته باید صف معاندان نظام با منتقدان از یكدیگر تفكیك شود كه این كار هم بر عهده‌ی قوه قضائیه و نیروهای اطلاعاتی است تا این تجزیه را انجام دهند؛ اما عده‌ای با اصل و اساس جمهوری اسلامی مخالفند. این عده از ابتدای پیروزی انقلاب هم مخالف بودند، اما جرات حضور نداشتند، متاسفانه در انتخابات اخیر انتقادات به نحوی مطرح شد كه این جرات را به معاندان، منافقین و مخالفان داد و این فضا را باز كرد.

این نماینده مجلس با اظهار این‌كه برخی آقایان عاقلانه برخورد نكردند، افزود: وقتی تصویر امام (ره) را پاره كردند، باید اینان اظهار وجود و اعلام برائت می‌كردند؛ اما این كار را نكردند كه نتیجه‌ آن اتفاقات روز عاشورا شد.

ناطق‌نوری در عین حال حوادث روز عاشورا را یكی از الطاف خفیه الهی توصیف كرد و افزود: این حوادث نشان داد كه چه كسانی در كجا قرار گرفته‌اند و البته مظلومیت رهبر معظم انقلاب كه برخی می‌خواستند به آن خدشه وارد كنند را تا حدودی به سر جای خود برگرداند و مردم مجددا با ایشان بیعت كردند.

نماینده نور و محمودآباد در مجلس با تاكید بر این‌كه منتقدان باید در ابتدا خودشان با معاندین صف‌شان را مشخص كنند، گفت: نمی‌شود یكی به نعل زد و یكی به میخ.

ناطق‌نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری هفتم كه رقابت اصلی بین حجت‌الاسلام ناطق نوری و محمد خاتمی بود، گفت: در آن مقطع آقای ناطق نوری علیرغم همه‌ی بی‌عدالتی‌هایی كه در حق‌شان شده بود، ظهر جمعه نامه تبریك خود را برای آقای خاتمی فرستاد و پس از آن هم سعی كرد كه به ایشان كمك كند و هیچ كس به اندازه‌ آقای ناطق نوری به آقای خاتمی كمك نكرد؛ اما این دوره چنین اتفاقی نیفتاد.

این نماینده اصولگرای مجلس با اظهار این‌كه معترضان و منتقدان بلد نبودند كه در این انتخابات بین تخلف و تقلب، تفكیكی انجام دهند، گفت: این آقایان چون باورشان این بود كه برنده‌ی انتخابات هستند تا آخر هم حرفی از تخلف نزدند.

وی با اشاره به برخی تخلفاتی كه به گفته وی در این انتخابات انجام شده است،‌ گفت: مثلا در زمان شروع تبلیغات رییس‌جمهور حق مسافرت استانی را ندارد و یا دادن سهام عدالت و افزایش حقوق در آن مقطع هیچ معنا و مفهومی ندارد. اینها از جمله تخلفاتی بود كه در این انتخابات انجام شد و آقایان می‌توانستند این موارد را برجسته‌سازی كنند؛ اما این كار را نكردند و بعد از اتمام انتخابات بحث تقلب را مطرح كردند، غافل از آنكه تخلف با تقلب دو مقوله‌ جدا از یكدیگر است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر ضرورت به رسمیت شناختن اصل امامت به عنوان محور وحدت ادامه داد: اگر محور وحدت از بین برود، جامعه بر روی چه پایه و اساسی باید بند باشد؟ در این انتخابات هم حرف ما به برخی از آقایان این بود درست است حقی از شما ضایع شده است؛ اما این مسئله چقدر می‌ارزد كه بخواهیم اصل نظام را تقدیم دیگران كنیم.

ناطق‌نوری ادامه داد: اگر این آقایان اهل سیاست بودند می‌توانستند بعد از مشخص شدن نتیجه‌ این انتخابات از مردم و طرفدارانشان تشكر كنند و سال بعد در انتخابات شوراها شركت كنند و با وجود اینكه آرای تهران را داشتند شورای شهر را بگیرند و سال بعد آن با همین روند وارد مجلس شوند؛ اما همه‌ این اقدامات در صورتی عملی بود كه آقایان حقیقتا قصد كار سیاسی داشتند والا اگر می‌خواهند با نظام بجنگند كه آن حرف دیگری است.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:isna.ir