با آنكه سازمان‌های اطلاعاتی بارها ادعا كرده‌اند كه رد پای بن لادن در افغانستان ناپديد شده و از بين رفته است، اما افشای اسناد اخير از سوی سايت "ويكی ليكس"، نقطه‌ مقابل اين مساله را اثبات می‌كند...
 
 
 سایت اینترنتی آلمانی دی ولت در گزارشی تحت عنوان "بن لادن در افغانستان است" نوشته است:

«در حالی كه سازمان‌های اطلاعاتی بارها به طور علنی اعلام كرده‌اند كه از سال‌ها پیش رد پای اسامه بن لادن، رهبر القاعده در افغانستان از بین رفته است، اما در اسناد محرمانه‌ای كه اخیرا فاش شد، نام اسامه بن لادن به كرات تكرار شده است.

این اسناد كه به دوره بین سال‌های 2004 تا 2008 برمی‌گردد، حاكی از آن است كه رهبر القاعده در این بازده زمانی به طرز فعالی در جنگ علیه دولت افغان و همین طور نیروهای بین‌المللی در افغانستان فعالیت داشته است.

در بخشی از گزارش ویكی لیكس مربوط به تاریخ 16 اوت 2006 كه توسط دی ولت ارائه شد، این طور استنباط می‌شود كه بن لادن هر ماه در یك نشست با رهبران افراطی در افغانستان حضور یافته و این نشست در كویته، شهر مرزی پاكستان و افغانستان و یا یكی از روستاهای مرزی نزدیك دو كشور انجام می‌شد.

آن طور كه از این اسناد بر می‌آید، ملاعمر، اسامه بن لادن، ملا دادالله و ملا برادر، چهار شخص مهمی هستند كه در این نشست‌ها حضور داشتند.

در حالی كه ملا برادر، رهبر نظامی طالبان اواسط فوریه در پاكستان دستگیر شد و ملا داد‌الله، فرمانده طالبان نیز در ماه مه سال 2007 در عملیات ناتو كشته شد، ملا عمر رهبر طالبان و اسامه بن لادن همچنان فراری هستند و به اقدامات مخفیانه تروریستی خود ادامه می‌دهند.

علاوه بر این، گزارش افشا شده از سوی ویكی لیكس، حاكی از آن است كه این چهار عامل اصلی القاعده چند روز قبل از 16 اوت 2006 از چندین عامل انتحاری درخواست كرده بودند كه یكسری اقدامات انتحاری را سازماندهی كنند.

این عاملان انتحاری ضمن دریافت حدود 50 هزار دلار، اطمینان حاصل كردند كه خانواده‌های آن‌ها تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

علاوه بر این، افشای این اسناد و گزارش مربوط به تاریخ اول سپتامبر 2004 در این اسناد، اثبات می‌كند كه اسامه بن لادن چگونه شخصا درخواست برای انجام عملیات‌های انتحاری را صادر می‌كرده است، به گونه‌ای كه سه تروریست طبق دستور رهبران القاعده در افغانستان، مامور سوء قصد به جان حامد كرزای، رئیس جمهور افغانستان شده‌ بودند. این سه تن با پاسپورت‌های جعلی در افغانستان حضور داشتند.»
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com