وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد ازظهر امروز سه شنبه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور می یابد تا پاسخگوی سئوالات نمایندگان در خصوص نبود تلفن ثابت در برخی روستاهای کشور و وجود مشکلات ارتباطی باشد....
 
 
 
  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد ازظهر امروز سه شنبه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور می یابد تا پاسخگوی سئوالات نمایندگان در خصوص نبود تلفن ثابت در برخی روستاهای کشور و وجود مشکلات ارتباطی باشد.

به گزارش مهر، رضا تقی پور امروز سه شنبه برای بررسی سئوالات "جبار کوچکی‌نژاد" نماینده رشت، "سیدعلی میرخلیلی" نماینده میناب، رودان، جاسک و "سیداحمد لطفی" نماینده اراک در کمیسیون صنایع و معادن حاضر می شود. همچنین نمایندگان این کمیسیون در خصوص افت مجدد کیفیت موبایل سئوالاتی را از وزیر ارتباطات خواهند داشت.
وزیر ارتباطات پاسخگوی افت مجدد کیفیت موبایل خواهد بود
 
شریف حسینی منشی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دعوت این کمیسیون از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به سئوالات نمایندگان به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه بحث افت کیفیت و قطعی های مکالمه با تلفن همراه بار دیگر افزایش یافته یکی از مواردی که از وزیر ارتباطات سئوال خواهد شد دلایل این افت کیفیت خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه پیگیری های مجلس در بحث کیفیت موبایل در یک سال گذشته نتیجه داده و شاهد افزایش کیفیت در این بخش بودیم ، ادامه داد: چند وقتی است که بار دیگر این موضوع مطرح شده و نه تنها مردم بلکه نمایندگان نیز نسبت به کیفیت شبکه تلفن همراه ناراضی هستند و وزیر ارتباطات باید در این باره پاسخگو باشد.
 
حسینی بررسی بحث عدم افزایش قیمت ها در بخش مخابرات را با توجه به آغاز طرح هدفمندی رایانه ها از دیگر مواردی عنوان کرد که با حضور وزیر ارتباطات در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مطرح خواهد شد.
 
عدم پوشش دهی تلفن ثابت در روستاها
 
جبار کوچکی زاده نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در گفتگو با مهر محور سئوال مدنظر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مربوط به عدم پوشش دهی تلفن ثابت در بسیاری از روستاها و نیز نامطلوب بودن سرعت اینترنت در استان گیلان عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از روستاهای کشور دارای ارتباط تلفن ثابت نیستند و این درحالی است که دولت اعلام می کند که پوشش تلفن ثابت در کشور کامل شده است افزود: در بحث اینترنت نیز با وجودی که بسیاری از امور عادی مردم باید از طریق اینترنت انجام شود اما سرعت اینترنت بسیار کم است و حتی در بسیاری مناطق نیز پوشش ندارد.
 
کوچکی زاده تصریح کرد: بحث تعدیل نیروی انسانی در مخابرات گیلان و ضعف سیستم مدیریتی مخابرات این استان نیز از دیگر مواردی است که وزیر ارتباطات باید پاسخگوی آن باشد.
 
وجود مشکلات ارتباطی در روستاها
 
سید علی میرخلیلی نماینده میناب، رودان و جاسک نیز وجود مشکلات ارتباطی در مناطق حوزه های انتخابی خود را محور سئوالات از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و به مهر گفت: مشکلات ارتباطی در بخش های تلفن همراه و ثابت در مناطق رودان و میناب و جاسک مشهود است.
 
وی با بیان اینکه این مشکلات از دولت نهم تاکنون چندین بار به صورت شفاهی و حضوری با معاونتهای پارلمانی و وزرای ارتباطات مطرح شده است ادامه داد: ابا وجود آنکه این تذکرات شفاهی  نتیجه بخش نبوده این مشکلات در غالب سئوال از وزیر ارتباطات مطرح خواهد شد.
 
میرخلیلی با اشاره به بی توجهی در بخش ارتباطات این مناطق خاطرنشان کرد: برخی روستاهای رودان که فاصله بسیار کمی با این شهرستان دارند هنوز تلفن ثابت نداشته و همچنین وضعیت آنتن دهی در این شهرستانها بسیار نامطلوب است و نیاز به توسعه دارد.

 
   گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com