دادستان جدید دیوان محاسبات با اشاره به پرونده ۱۶ میلیاردی دانشگاه ایرانیان، گفت: این پرونده از حیث وصف مجرمانه هم به مرجع قضایی اعلام شده است، ولی مجازات متخلفان هنوز مشخص نیست.
 فیاض شجاعی دادستان جدید دیوان محاسبات در حاشیه مراسم معارفه‌اش در جمع خبرنگاران در مورد پرونده‌هایی که در حال حاضر در این دیوان در دست بررسی است گفت: پرونده‌هایی برای بررسی در دستور کار و اولویت دیوان محاسبات قرار دارد که در نظام مالی کشور تاثیرگذاری بالایی دارند و به سرعت و با اولویت ویژه به آنها رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های این دیوان برای رسیدگی به پرونده 16 میلیارد تومانی که به حساب شخصی واریز شده بود اشاره کرد و افزود: پرونده اخیری که در مورد برداشت 16 میلیارد تومانی از حساب دولت و به نفع شخصی اتفاق افتاده بود، به سرعت بررسی شد. دادسرا و دیوان محاسبات در ظرف مدت یک هفته آن را رصد، تحقیق و رسیدگی کرد که این مبلغ به سرعت به حساب بیت‌المال برگردانده شد.

فیاض شجاعی تصریح کرد: این پرونده از حیث رسیدگی و اعمال مجازات‌های اداری هم دادخواست‌های لازم برایش صادر شده و از حیث وصف مجرمانه هم به مرجع قضایی اعلام شده است.

وی در مورد مجازات‌های در نظر گرفته شده برای مجرمان پرونده 16 میلیارد تومانی گفت: مجازات آنها هنوز مشخص نیست و باید توسط هیئت مستشاری رسیدگی شود و پس از آن تصمیمات لازم در مورد آنها اتخاذ می‌شود. دادسرا وظیفه‌اش در این زمینه تحقیق و تعقیب است.

دادستان جدید دیوان محاسبات در پاسخ به این سوال که آیا این دیوان در دوره جدید برنامه‌ای برای ساماندهی امور مالیاتی کشور و جلوگیری از فرار مالیاتی دارد یا خیر، گفت: ماهیت حسابرسی مربوط به امور مالیاتی با جدیت لازم توسط دیوان محاسبات انجام می‌شود و امور آن در حال رسیدگی است.

فیاض شجاعی تصریح کرد: بحث مالیات، نفت و بانک اولویت‌های دیوان محاسبات است و به همین منظور نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است که با حضور ریاست کل و کارشناسان حسابرسان کل و دادستان این موضوعات رصد و رسیدگی می‌شود.

  وی در بخش دیگری از سخنانش به پرونده‌های در دست بررسی دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 1600 پرونده در مرحله دادسرا و تحقیق و تعقیب قرار دارد. اما ارزش آنها هنوز محاسبه نشده به طوری که هر پرونده مبلغ خاص خودش را دارد و تصمیمات خاص خودش را نیز می‌طلب


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tasnimnews.com


مطالب پیشنهادی:
دستگاه امنیتی بایستی به اساتید و دانشجویان اعتماد کنند
تصاویر رئیس جمهور در دانشگاه تهران
تخلیه برج ایفل در پی تلفن تهدید‌آمیز
تعداد افراد یارانه بگیر از جمعیت کشور بیشتر است
پاسخ یک سایت حزب اللهی به سخنان زهرا اشراقی