از نکات جالب این مراسم می توان به نشستن دیک چنی معاون بوش بر روی ویلچر اشاره کرد، به علاوه میشله اوباما همسر باوباما نیز که نوع لباسش به معمایی تبدیل شده بود با یک لباس زردرنگ در این مراسم حاضر شد.
 «باراک حسین اوباما» روز سه شنبه سوگند یاد کرد و رسماً به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برگزیده شد.

میلیون ها آمریکایی در مقابل کنگره آمریکا گردهم آمدند تا در مراسمی باشکوه شاهد مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید باشند؛ رئیس جمهوری که به عنوان اولین سیاه پوست آفریقایی تبار به کاخ سفید راه یافته است.

در این مراسم شخصیت های بلندپایه آمریکایی از جمله جیمی کارتر، جرج بوش پدر، بیل کلینتون و جرج بوش پسر حضور داشتند و بالغ بر 40 هزار مامور وظیفه تامین امنیت مراسم را برعهده گرفته بودند.

اوباما در مراسم تحلیف اعلام کرد: «من باراك حسين اوباما قاطعانه سوگند مي‌خورم كه با وفاداري وظيفه‌ي رياست جمهوري ايالات متحده آمريكا را انجام دهم و نهايت توان خود را براي حفظ، حراست و دفاع از قانون اساسي ايالات متحده به كار بندم. از خدا كمك مي‌خواهم.»

اوباما در این مراسم ابتدا به کتاب انجیل سوگند یاد کرد، سپس به سخنرانی پرداخت و در ادامه جرج بوش را به سمت یک بالگرد برای ترک واشنگتن و سفر به تگزاس که مزرعه شخصی بوش در این ایالت قرار دارد، همراهی کرد.

از نکات جالب این مراسم می توان به نشستن دیک چنی معاون بوش بر روی ویلچر اشاره کرد،  به علاوه میشله اوباما، همسر اوباما نیز که نوع لباسش به معمایی تبدیل شده بود با یک لباس زردرنگ در مراسم حاضر شد.

به جهت اهمیت آغاز به کار رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا خالی از لطف نیست نگاهی گذرا به گزیده ای از تصاویر مراسم تحلیف و سخنرانی اوباما داشته باشیم: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news