تلاش برای یافتن دو جسد در مازندران ادامه دارد!!
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به پیدا نشدن اجساد دو سرنشین هواپیمای سبک تفریحی سقوط کرده، برغم جستجوی مداوم و شبانه روزی، جستجوها با بهتر شدن هوا با فیلمبرداری زیرآب ادامه می یابد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به پیدا نشدن اجساد دو سرنشین هواپیمای سبک تفریحی سقوط کرده، برغم جستجوی مداوم و شبانه روزی، جستجوها با بهتر شدن هوابا فیلمبرداری زیرآب ادامه می یابد .

ˈ رستم زرودی ˈ روز جمعه، با تاکید بر اینکه جستجوهای گسترده برای پیدا کردن اجساد دو سرنشین هواپیمای سبک تفریحی سقوط کرده ادامه دارد، گفت: از زمان وقوع این حادثه که علت اصلی آن مه غلیظ بود، با استفاده از تمام ظرفیت ها اعم از دریابانی، هلال احمر، صیادان بومی، بنادر و دریانوردی و همراهی امکانات شهرستانی عملیات سطحی در مساحت 16 کیلومتر از آب های ساحلی انجام اما هنوز اجساد این دو سرنشین پیدا نشده است.

وی افزود: در این مدت 30 شناور و دو فروند بالگرد به کار تجسس مشغول هستند. از روز گذشته به دلیل طوفانی شدن دریا و بالا رفتن امواج دریا تا دو متر کار تجسس با مشکل مواجه شد.

زرودی گفت: با پیدا شدن چرخ های این هواپیما، کاپشن خلبان و مدارک شناسایی او، قسمتی از بدنه هواپیما، شامل بال هواپیما و روکش بدنه در محدوده ساحلی حدفاصل چالکرود و شیرود پیدا شده است.

روز سه شنبه گذشته یک فروند هواپیمای سبک تفریحی آموزشی متعلق به یکی از شرکت های خصوصی، از رامسر به سمت گیلان در حرکت بود که به علت مه غلیظ و کاهش دید به 800 متر در زمان ترافیک، ارتباط آن با برج مراقبت قطع و تا این ساعت هیچ خبری دریافت نشده است.

این هواپیمای سبک دو نفره یک مسافر برای هدف گردشگری داشته است. خلبان هواپیما ایرانی و مسافر هواپیما نیز تبعه عربستان با نام حبیب بن شعیب بن محمد خبیت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، گفت: خلبان 60 ساله ایرانی، سال ها در این زمینه فعال بوده و 7 سال افتخار حضور در دفاع مقدس و سابقه پروازهای نظامی هم داشته و تبعه 30 ساله شیعه عربستانی و برای زیارت مشهد مقدس و قم و بازدید از اماکن و مناطق گردشگری دو سرنشین هواپیما بودند.

وی ادامه داد : چنین حوادثی هرازگاهی به وقوع می پیوندد و نباید با اطلاع رسانی های نادرست باعث تضعیف جایگاه گردشگری در کشور شد.

پروازهای تفریحی در مناطق گردشگری از مواردی است که با استقبال زیاد گردشگران مواجه است.

اکیپ های مختلفی از هلال احمرمازندران، محیط بانی، جنگلبانی، دریابانی، نیروهای مردمی و هیات کوهنوردی استان نیز در حوزه دریایی و جنگلی برای یافتن این هواپیما تلاش از زمان وقوع حادثه در تلاشند اما اکنون اطمینان حاصل شده که این هواپیما در دریا سقوط کرده و قطعاتی از هواپیما نیز پیدا شده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی:
توضیحات دانشگاه تهران در مورد مرگ دانشجوی دکتری
خانه متری 46 میلیون تومان در تهران!!!
تصاویری ازگریه نحست وزیر ژاپن برای خلبان اردنی!!
دیوار نویسی های داعش: خواهرم،حجابت!!
فیلمبرداران داعش چه کسانی هستند؟!