داستان حادثه مهاباد چه بود و چه شد!!!
وزیر کشور درباره حادثه مهاباد نیز با تأکید بر این‌که «این موضوع یک حادثه شخصی بوده است» گفت: رسانه‌های معاند قصد داشتند با فضاسازی این موضوع را به یک موضوع سیاسی و امنیتی تبدیل کنند.

وزیر کشور : موضوع حادثه مهاباد از زوایای مختلف قابل بررسی است؛ اما اصل موضوع یک موضوع شخصی بوده است، در حقیقت خانم متوفی یک رابطه شخصی با فرد مظنون به عنوان خواستگار را داشت. در حادثه‌ای به دلیل ترس متوفی از افشای مسأله برای خانواده‌اش، با هماهنگی همکار خود در طبقه سوم قصد خارج شدن از محل را داشته که متأسفانه در این حادثه فوت شده است.وی افزود: رسانه‌های معاند با استفاده از این حادثه و فضاسازی قصد داشتند مسأله شخصی را به موضوع سیاسی تبدیل کنند و در این خصوص دروغ پردازی کردند که یک عنصر امنیتی قصد تعرض به این خانم را داشته که این خانم برای جلوگیری از این تعرض خود را به بیرون پرت کرده است. این در حالی است که به هیچ عنوان این فرد از نیروهای امنیتی نبوده و تنها یک نیروی کارشناس تخصصی بوده که برای کمک به روند کار هتل‌ها به آن‌جا مراجعه می‌کرده است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها با تحریک افکار عمومی باعث شدند این مسأله اجتماعی شود و عمدتاً نیز در این خصوص جوانان مهاباد تحت تأثیر قرار گرفتند و با حضور در محل شیشه‌های هتل را شکستند و آتش‌سوزی در آن‌جا اتفاق افتاد و جمعیت انبوهی در آن‌جا جمع شدند. در این فضا نگران استفاده ضد انقللاب بودیم بر همین اساس از خود مردم استفاده کردیم در حقیقت روحانیون و معتمدین محلی با مردم صحبت کردند و شرایط کمی بهتر شد.

رحمانی فضلی درباره برخورد نیروی انتظامی با این مسأله نیز گفت: نیروی انتظامی در محل تقویت شد اما در تمامی مراحل با خویشتن‌داری که از خود نشان دادند موجب ایجاد آرامش در مردم شدند. متأسفانه 21 نفر از نیروهای انتظامی به وسیله پرتاب سنگ آسیب دیدند اما با وجود این شرایط نیروی انتظامی تنها مردم را به آرامش دعوت کرد که از این حیث از نیروی انتظامی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: فرماندار مهاباد نیز که از بومیان آنجاست همکاری و عملکرد بسیار مناسبی داشت. همچنین صداوسیما نیز با پخش برنامه‌هایی در این خصوص مردم را به آرامش دعوت کرد و سپاه نیز در جریان این حادثه اعلام آمادگی کرده بود که در صورت سوءاستفاده معاندین و ضدانقلاب در آن‌جا برخورد لازم را خواهد داشت که از همه این نیروها سپاسگزاریم.

وی خطاب به همه مردم در نقاط مختلف کشور گفت: بحمدالله امروز یک ملت و دولت مقتدر هستیم و در هنگام بروز چنین مسائلی باید موضوع را به نهادهای حکومتی واگذار کنیم. در حقیقت در بروز جنین مسائلی قانون تعیین کننده خواهد بود. اگر بی‌تربیری درباره مسأله مهاباد پیش می‌آمد قطعاً ضدانقلاب و دشمنان از آن استفاده می‌کردند و مشکلات بسیاری به وجود می‌آمد.

وزیر کشور تأکید کرد: گروه بازرسی به مهاباد فرستاده شده‌اند تا حادثه را از ابتدا تا انتها مورد بررسی قرار دهند و با کسانی که کوتاهی انجام داده‌اند برخورد قانونی کنند و کسانی که عملکرد مناسبی داشته‌اند مورد تشویق قرار گیرند.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:entekhab.ir