نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار تحقق وعده دو میلیارد تومانی وزیر بهداشت برای اختصاص به درمان قربانیان حمله شیمیایی سردشت شد.

رسول خضری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتخاب اعضای جدید هیات رییسه برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور به ویژه محمدجواد ظریف، آرزوی موفقیت کرد.وی با اشاره به سالروز حماسه سیاسی 24 خرداد نیز گفت: انتظار داریم دولت در ورود به سال سوم فعالیت خود سرعت بیشتری به تحولات بدهد. تاکنون در کاهش نرخ تورم حرکت خوبی صورت گرفته اما متاسفانه در رکود و بیکاری رشد بالای 13 درصد و عبارت دیگر 19 درصد را داشته‌ایم که موضوعی نگران کننده و بغرنج است؛ لذا انتظار می‌رود دولت و تیم همراهش تحرک بیشتری در این زمینه داشته باشند و برای بهبود معیشت و اشتغال بیکاران جدیت به خرج دهند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از گذشت دو سال از عمر دولت تدبیر و امید و در سالی که مزین به سال دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی است انتظار داریم مطالبات بحق مردم در بحث مدیریت شهرستان‌ها و فرمانداران مورد توجه قرار گیرد و دولت بتواند با رضایت‌مندی مردم آنها را به سوی دولت تدبیر و امید جذب کند چرا که چالش‌های جدی در مدیریت‌های سیاسی وجود دارد و انتظار می‌رود دولت با اعمال تدبیر خود سبب ایجاد امید در بین قاطبه مردم شود.

خضری با بیان اینکه شهرستان سردشت اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی بوده است، تصریح کرد: امسال بیست و هشتمین سالگرد قربانیان بمباران وحشیانه صدام است و ما انتظار داریم سه خواسته‌مان در مورد مصدومین شیمیایی سردشت محقق شود. یکی احراز جانبازی کسانی که در نوبت احراز جانبازی هستند، دوم طرح دعوا در دادگاه لاهه و مجامع بین‌المللی از طرف وزارت خارجه و کمیسیون امنیت مجلس و سوم تخصیص دو میلیارد تومانی که وزیر بهداشت سال گذشته وعده ان را داده بود.

این نماینده مجلس همچنین از مسئولین دولتی دعوت کرد در بیست و هشتمین سالگرد قربانیان سردشت در این شهرستان حضور یابند.

وی در بخش دیگری از نطق خود با تاکید بر لزوم ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان و نظام هماهنگ پرداخت حقوق آنان با کارکنان دولت، گفت: انتظار داریم دولت و شخص وزیر آموزش و پرورش به جد در این زمینه اقدام کنند. قطعا مجلس با پشتیبانی از این وزارت زیربنایی و انسان‌ساز می‌تواند حرکت و تحولی در این وزارت به وجود بیاورد.

خضری در پایان با اشاره به مشکلات جاده‌های مواصلاتی در حوزه انتخابیه خود و لزوم تکمیل بیمارستان پیرانشهر، اعطای مجوز منطقه آزاد تجاری به شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت را با توجه به وجود 240 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق به عنوان مصرفی‌ترین بازار خاورمیانه خواستار شد.

منبع: ایسنا