عراقچی: بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به طور کامل منتفی است
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان گفت: نشست دو جانبه امروز در ژنو، گفت‌وگویی است درباره موضوعات محتوایی و مسایلی که هنوز برای آن راه‌حلی پیدا نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید عباس عراقچی قبل از ورود به محل نشست امروز ژنو در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در ژنو با بیان اینکه این موضوعات و مسایلی است که همچنان به دنبال راهکار هستیم گفت: امیدواریم نشست امروز به پیدا کردن راهکارها کمک کند.

وی افزود: نشست امروز در سطح وزرای خارجه ایران و امریکا دو جانبه است اما هلگا اشمید هم به نمایندگی از پنج بعلاوه یک حضور خواهد یافت.

عراقچی گفت: امیدوار هستیم که برخی از موضوعات که هنوز درباره آنها نتوانستیم به راه‌حلی برسیم، در گفت‌وگوهای یک روزه امروز سرانجامی پیدا کند.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به این سوال که روز جمعه اعلام کردید که ایران قاطعانه موضوع دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی را رد کرده است اما برخی منابع غربی امروز گفته‌اند که یکی از دشوارترین موضوعات مورد اختلاف همین موضوع است گفت: بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به طور کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه‌هایی که پروتکل الحاقی پیش‌بینی کرده گفت‌وگوهای ما ادامه دارد.

عراقچی گفت:‌ هنوز هیچ توافقی نه قبلا به دست امده بود و نه الان به دست امده ، گفتگو ها و بحث ها ادامه دارد.

این عضو تیم مذاکره‌کننده کشورمان افزود: نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره آن هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف و جان کری پیش از ظهر روز شنبه به وقت محلی قبل از مذاکرات با حضور معاونانشان به طور خصوصی دقایقی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و پس از آن این مذاکرات با حضور نماینده اتحادیه اروپا و 1+5 دنبال شد.

در این دیدار سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و حمید بعیدی‌نژاد اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان حضور دارند.

هم‌چنین به گفته سخنگوی کاخ سفید وندی شرمن، معاون جان کری و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا وزیر خارجه آمریکا را در این دیدار همراهی می‌کنند.

منبع: ایسنا