همایش بین‌المللی «امام، فلسطین و مقاومت» فردا با حضور 450 تن از مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم رحلت امام (ره) از سوی اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیر دولتی مدافع فلسطین در باغ موزه دفاع مقدس از ساعت 19 الی 21 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، در مراسم نشست خبری این همایش که با حضور زهرا مصطفوی (دختر امام (ره)) دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیر دولتی مدافع فلسطین، حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون این اتحادیه و حجت الاسلام و المسلمین حسینی معاون آفریقایی اتحادیه برگزار شده بود؛ زهرا مصطفوی اظهار داشت:‌ این همایش که فردا برگزار می‌شود در راستای آشنایی هر چه بیشتر مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم رحلت امام (ره) با اندیشه های امام خمینی(ره) در ارتباط با فلسطین و مقاومت است.

زهرا مصطفوی با بیان اینکه این همایش بیشتر جنبه سوری دارد و در ارتباط با آن کار علمی نکرده ایم و فراخوان علمی نیز نداشته ایم،‌ادامه داد: در روز مراسم ارتحال امام عموماً حاج حسن آقا و مقام معظم رهبری که به ایشان ارادت مندی کاملی داریم، سخنرانی می‌کنند و به نظرم یک مراسم چند ساعته برای مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم سالگرد امام (ره) کافی نیست چرا که از اندیشه امام (ره) ناگفته های زیادی است که گفته نشده است به همین دلیل این برنامه ترتیب داده شد.

دختر امام (ره) در بخشی از صحبت های خود به رابطه اش با امام (ره) اشاره کرد و گفت: من امام (ره) را اول رهبر خودم می دانم و بعد پدر خودم می دانم. من حتی این موضوع را به ایشان گفتم چرا که باید هر آنچه که رهبر می گوید در برابر آن گفت چشم چرا که رهبر جلوتر از پدر است. در مورد مقام معظم رهبری نیز این گونه است. هر چه ایشان اکنون بگویند ما باید بگوییم چشم.

دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیر دولتی مدافع فلسطین در ارتباط با نگاه امام (ره) به موضوع مقاومت و فلسطین گفت:‌ من بیش از چهار دهه در کنار امام (ره) بودم و به همه خصوصیات ایشان توجه داشتم و می توانم به طور قاطع بگویم که اگر امام (ره) با رژیم پهلوی مقابله و مبارزه کردند به خاطر ظلم ستیزی ایشان بود.

وی با بیان اینکه امام (ره) دو صفت شجاعت و ظلم ستیزی را در کنار هم داشتند ، تصریح کرد: این ظلم ستیزی باعث شد که ایشان از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند و همواره در مورد هر کسی که مورد ظلم واقع می‌شد امام (ره) وا مصیبتا می گفتند و تاکید بر حمایت از مظلوم داشتند.

مصطفوی افزود:‌ در مورد مردم مظلوم فلسطین نیز امام (ره) می دیدند که همه جور ظلمی به این مردم شده است به همین بابت بیشترین دفاع و اولویت سیاسی شان این بود که از مردم فلسطین حمایت کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از گروه های مبارز فلسطینی نیز در همایش بین‌المللی «امام ، فلسطین و مقاومت» شرکت خواهند کرد، تاکید کرد: امام (ره) معتقد بودند که باید با ظلم برخورد کرد و نباید با ظالم مباشات کرد.

در این نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع فلسطین با بیان اینکه سالگرد رحلت حضرت امام(ره) فرصت خوبی است تا اندیشه امام (ره) بیان و بازگو شود ، اظهار کرد: هر ساله جمعی از مهمانان خارجی از قاره ها و کشورهای مختلف برای شرکت در سالگرد رحلت امام (ره) به ایران سفر می‌کنند که امسال بیش از پنج هزار مهمان خارجی در این همایش بزرگ شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در همایش بین‌المللی امام ، فلسطین و مقاومت نیز 450 مهمان خارجی شرکت کننده در سالگرد رحلت امام (ره) حضور خواهند داشت، ادامه داد: این مهمانان در برگیرنده شخصیت های علمی، فرهنگی و اصحاب قلم هستند که برخی از آن‌ها دیدگاه های خود و ارتباط با امام (ره) را نیز بازگو می‌کنند.

امرودی که معاون شهردار تهران نیز هست، در مورد اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع فلسطین توضیح داد:‌ این اتحادیه نزدیک به 15 سال است که شکل گرفته است و تلاش داشته که نگاه امام (ره) در ارتباط با فلسطین را تبیین کند.

وی با بیان اینکه سازمان های غیر دولتی 35 کشور در این اتحادیه حضور دارند و این اتحادیه به صورت ان‌جی‌او اداره می‌شود اظهار کرد: این سازمانهای غیر دولتی با یک بیانیه و اساسنامه مشترک حول محور فلسطین و دفاع از مردم مظلوم فلسطین دور هم جمع شده اند.

امرودی با بر شمردن برخی از فعالیت های این اتحادیه در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین تصریح کرد: دبیرخانه این اتحادیه در تهران است و اکنون سه دوره است که خانم مصطفوی دبیرکلی این اتحادیه را بر عهده دارد.

معاون اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیردولتی مدافع فلسطین با تاکید بر اینکه هر دو سال یکبار مجمع عمومی این اتحادیه برگزار می‌شود ، گفت:‌ این اتحادیه علاوه بر این، گردهمایی های سالانه ای نیز در کشورهای مختلف برگزار می‌کند و از طریق ابزارهای رسانه ای که در اختیار دارد پیام خود را به افکار عمومی منتقل می‌کند.

امرودی در بخشی از سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه و اینکه رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از وضعیت منطقه تلاش دارد وضعیت متزلزل خود را بازسازی کند، تصریح کرد: تنها برگ برنده این وضعیت کنونی منطقه رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی همچنین با بیان اینکه داستان فلسطین داستان غمگینی است ادامه داد: این سازمان کتابی به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر کرده که در برگیرنده قطعنامه‌های بین‌المللی است که در راستای حمایت از مردم فلسطین صادر شده ولی همگی نقض شده است.

در ادامه این نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین حسینی معاون آفریقایی این اتحادیه با ارائه جزئیات بیشتری از همایش امام (ره) ،‌فلسطین و مقاومت گفت: در این همایش60 دانشجوی فلسطینی مقیم تهران،‌40 نفراز یمن و تعدادی نیز از فرزندان و بسیجیان سپاه بدر عراق حضور خواهند داشت.

وی همچنین با بیان اینکه این همایش در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 80 سازمان غیر دولتی درخواست کردند که به این اتحادیه بپیوندند.

حسینی ادامه داد: این اتحادیه دارای 9 معاونت است و در بسیاری از کشورها از جمله هند، لبنان، آفریقای جنوبی ، لندن و ... همایش برگزار کرده است.

معاونت آفریقایی این اتحادیه با بیان اینکه یکی از اهداف ما از برگزاری این همایش عضوگیری مجدد است ، افزود: در همایش فردا خانم مصطفوی سخنرانی خواهند کرد. در ادامه سه تن از مهمانان خارجی به بیان نقطه نظر خود در ارتباط با موضوع همایش خواهند پرداخت و سه شاعر فلسطینی ،‌یمنی و آمریکایی به خواندن اشعار خود خواهند پرداخت و درنهایت کلیپی از حضرت امام (ره) در ارتباط با مقاومت و فلسطین پخشت خواهد شد.

منبع: ایسنا