نصرالله : ایران متحدین خود را رها نمی‌کند
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: عنوان مراسم امروز ما بزرگداشت دختران و پسران شهداست از این رو این مراسم و این بزرگداشت به نام شهید احمد یحیی نامگذاری شده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی پیش سخنرانی خود را در جشن فارغ التحصیلی فرزندان شاهد آغاز کرد.این مراسم در مجتمع آموزشی شاهد در بیروت برگزار شد و سخنرانی نصرالله هم اکنون از شبکه خبری المنار در حال پخش است.نصرالله در ابتدای سخنان خود برای روح شهدای مقاومت لبنان فاتحه ای قرائت کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: عنوان مراسم امروز ما بزرگداشت دختران و پسران شهداست از این رو این مراسم و این بزرگداشت به نام شهید احمد یحیی نامگذاری شده است.

سید حسن نصرالله گفت ما در مراسم قبلی به خانواده‌های شهدا و دانشجویان اعلام کردیم که پدران شما در همین راه شما گام برداشتند تا اینکه به مرحله نهایی رسیدند و در این راه به دیدار الهی شتافتند از شما هم انتظار داریم که مسیر پدرانتان را در پبش بگیرید تا به درجه ای که پدرتان رسیدند نائل آیید. شهید "علی احمد یحیی" هم از همین نسل است یعنی پدرش شهید بود و خود نیز در راه شهادت گام برداشت و به شهادت رسید‎. شهید علی احمد یحیی از خانواده پدری و از خانواده مادری، شهید بوده است.

تعداد زیادی از فرزندان شهدا در خط مقدم جبهه‌های نبرد حضور دارند

وی افزود: تعداد زیادی از فرزندان شهدا در حال حاضر در صفوف مقاومت در جبهه های نبرد حضور دارند.

نصرالله ادامه داد: از خداوند می خواهیم تا مجاهدت های همه آنها را بپذیرد و به خانواده آنها برکت عنایت بفرماید‎. ابتدا لازم می دانم از خانواده شهدا که از فرزندانشان به درستی نگهداری کردند، تشکر کنم به خصوص لازم است همسران شهدایی که خود مادران شهید هستند، تشکر کنم‎. همچنین لازم می دانم از بنیاد شهید و تمام حامیان و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کنم.

تقدیر از خانواده های شهدا و کمیته امداد امام خمینی(ره)

وی افزود: پسران و دختران شهدا مسئولیت بزرگی بر دوش دارند و این شرافت و افتخار را به دست آورده اند که جزء خانواده شهدا شده اند و وظیفه دارند راه پدرانشان را ادامه دهند‎. در روز عید فطر بسیاری از خانواده ها به سمت روستاهای خود رفتند و احساس امنیت و اطمینان کردند و با عزت و کرامت و آزادی از این لحظات لذت بردند‎. ملت لبنان عید فطر امسال را در حالی با آرامش پشت سر گذاشتند که منطقه مضطرب و ناآرام است.

دبیرکل حزب الله این سوال را مطرح کرد: حال آیا مناسب نیست که تمام لبنانی ها و تمام کسانی که در لبنان زندگی می کنند با خود بیندیشند و بگویند که چرا ما امسال در این کشور با امنیت و آرامش و عزت و آزادی در توفان ناآرامی ها به سر می بریم‎

نصرالله تصریح کرد: به فضل خداوند در وهله نخست و به برکت و به دلیل وجود شهدای مقاومت و ارتش و ملت، ما این مهم را محقق کردیم.

امنیت لبنان به برکت خون شهدای مقاومت است

به گزارش تسنیم، نصرالله افزود: تمام این بزرگواران به شهادت رسیدند آن هم در طول دهه های گذشته تا این که مقاومت به پیروزی رسید و داخل لبنان از خطر اسرائیلی و تکفیری مصون ماند و اگر این جانفشانی ها و خون ها و زخمی ها و از جان گذشتگی ها و بخشش ها نبود آیا لبنانی ها می توانستند از این نعمت بهره مند شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: واقعیت واضح است تمام کسانی که در لبنان اقامت دارند باید بدانند که این نعمت از سوی خداوند عنایت شده است و باید شاکر آن باشیم باید این کار را انجام دهیم تا این نعمت محفوظ بماند این از نشانه های ایمان قوی است که در این نسل شاهدش هستیم اینها نسل سوم مقاومت هستند نسلی که اسرائیلی ها درباره آنها صحبت می کنند‎. علت این ایمان در نسل سوم این است که آنها ثمره موفقیت و خون های ریخته شده را لمس کردند و نظاره گر بودند‎

نصرالله ادامه داد: اگر نسل اول از مقاومت آشنایی درست سیاسی نداشتند در مقابل ، ایمان نسل نخست غیبی بوده و تنها و تنها اعتماد و توکل‌شان بر خداوند بود اما نسل کنونی، پیروزی ها را لمس می کند‎.

از همان زمان نخست آغاز مقاومت، دشمنی بسیار بزرگی تا امروز، ما را تهدید می‌کند و آن تهدید، تلاش آمریکا و اسرائیل همپیمان با هم و همپیمان با رژیم های عربی و برخی از مزدوران لبنانی آنها برای ضربه زدن به مقاومت و پایان دادن به وجود آن بود‎.

امروز نگرانی بزرگ منطقه ، ایران بعد از توافق هسته‌ای است

البته آنها تلاش می کنند که اگر موفق شوند مقاومت را منزوی یا آن را تضعیف کنند‎ آنها کارشان را ادامه خواهند داد و بعد از توافق هسته ای، امروز نگرانی بزرگ منطقه، ایران بعد از توافق است البته ازحزب الله هم نگران هستند‎ . از این رو می بینیم اوباما و جان کری به وضوح درباره حزب الله سخن می گویند و حزب الله را سازمان تروریستی می خوانند.‎

آمریکا بر مقاومت لبنان حساب باز کرده است

و بار دیگر تاکید خود را تکرار کردند که اجازه نخواهند داد که نیرویی از این نوع درمنطقه شکل بگیرد و این بدان معناست که مقاومت در معادله قدرت های منطقه حاضر است و آمریکا بر روی مقاومت حساب باز کرده است.

هدف آمریکا از تروریستی خواندن حزب الله فرماندهان مقاومت است

تلاش کردند و صدها میلیون دلار هزینه کردند و بسیاری از امکانات خود را به کار گرفتند و جنگ هایی را شعله ور کردند اما نتایج آنها همواره بر عکس بوده است همیشه هدف آنها، در هم کوبیدن مقاومت در لبنان و ضربه زدن به ملت مقاومت و فشار بر آنها به صورت جدی و قاطع و نهایی با این هدف بوده است که مقاومت هرگز نتواند مجددا در این کشور شکل بگیرد‎. تاکید اخیر آمریکا مبنی بر توصیف حزب الله به عنوان سازمان تروریستی، هیچ چیزی را تغییر نمی دهد و مساله تازه ای نیست‎ .تصمیم اخیر آمریکا در واقع، هدفش فرماندهان جهادی در حزب الله است و پیش از آن نیز عربستان سعودی اسامی را اعلام کرده بود این امر هم چیزی را تغییر نمی دهد‎.حتی باید بگویم که برادران ما حساب های بانکی هم ندارند که بخواهند تحریم شوند و سفرهای توریستی هم به خارج ندارند که ضرر کنند‎

آمریکا همچنان شیطان بزرگ است

‫ما افتخار می کنیم که آمریکا ما را مجازات می کند این همان آمریکایی است که همواره شیطان بزرگ باقی خواهد ماند چه پیش از توافق هسته ای و چه پس از آن شیطان بزرگ باقی خواهد ماند چرا که ما مقاومت و از سرزمین خود دفاع می کنیم آن هم در برابر پروژه صهیونیستی یا بهتر بگویم در برابر پروژه تکفیری‎

‫آنچه که اکنون باید در خصوص آن باید مکث و تامل کنیم هدف قرار دادن بازرگانان و شرکت های لبنانی است خواه شرکت ها و بازرگانانی که بیرون از لبنان هستند یا شرکت ها و تجاری که در داخل کشور اقامت دارند‎.

حزب الله هیچ پروژه مالی در اختیار ندارد

‫البته باید مجددا تاکید کنم که حزب الله هیچ پروژه مالی در اختیار ندارد من سالهای قبل هم به این مساله تاکید کردم زمانی هم که ما بخواهیم از ایران پول بگیریم به ویلی لیکس نیاز نداریم‎.

برای دریافت کمک از ایران به خود می بالیم

ما این حمایت ها را دریافت می کنیم و به آن می بالیم و ایران هم بر این مساله می بالد حمایتی که تهران از ما به عمل می آورد کافی است و پولی نداریم که بخواهیم در پروژه ای آن را به خدمت بگیریم لذا با هیچ بازرگان و نهادی داد و ستد نداریم‎

دولت و نظام لبنان در قبال ملت لبنان، مسئولیت حمایت از آنها را برعهده دارند ولی متاسفانه به این وظیفه خود عمل نمی کنند‎. بانک مرکزی لبنان و قوه قضائیه لبنان وظایفی دارند وما این مساله را به عنوان یک مساله ملی اعلام می‌کنیم.‎

کسانی که هم اکنون مورد هجمه قرار گرفته اند اموالشان متعلق به حزب الله نیست بلکه آنها تجار و بازرگانانی همچون سایر بازرگانان لبنانی هستند و دولت وظیفه دارد از آنها حمایت کند‎.

تلاش‌های گسترده برای بدنام کردن وجهه حزب الله

‫در گذشته تلاش های گسترده ای برای بدنام کردن حزب الله خواه به عنوان یک جریان و یا به عنوان مسئول انجام می شد به عنوان مثال اتهامی مبنی بر گسترش شبکه ای برای فروش مواد مخدر یا پول شویی مطرح بود که تمام این اتهامات نادرست است‎. چرا که ما حتی حاضر نیستیم در میدان رقابت‌های تجاری حلال وارد شویم چه برسد به میدان تجارت حرام.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دشمنان ما همواره در خصوص کسانی که دستشان به آنها نمی رسد تا ترورشان کنند تلاش می کنند تا ترور شخصیتی آنها را محقق کنند و این بخشی از نبرد است‎. خطاب به رسانه های لبنانی می‌گویم و آنها را از این نکته ای برحذر می دارم که اعلام کردیم چرا که این مساله به دشمن کمک خواهد کرد‎ و مساله مهم همان رویارویی در ترورهای شخصیتی است و باید بدانند که ما با همان روحیه صبر و جهاد با آنها مقابله خواهیم کرد.‎

آنها تلاش کردند تا طرفداران حزب الله و مقاومت را هدف قرار دهند از سال 2005 اعلام می کردند و سخن می گفتند که حزب الله دستپاچه، بحران زده یا ضعیف شده است. یا این که حتی می گفتند که بعد از توافق نفس های آخرش را می‌کشد. با سخنانی مانند اینکه از این پس حزب الله با اموال عظیمی روبرو خواهد شد و زمانی دیگر می‌گویند که ما بعد از توافق نفس‌های آخرمان را خواهیم کشید‎ ما را شگفت زده کردند.

نصرالله با اشاره به طرح اتهامات علیه حزب الله گفت: همان گروه‌ها خودشان از آن صحبت می کنند که ما علاقه مندیم بر لبنان سلطه یابیم و مدعی هستند که ما می خواهیم انتخابات ریاست جمهوری را تعطیل کنیم و مسائل بسیاری را به ما نسبت می دهند تمام این گفته هایشان درباره حزب الله نادرست است‎ و مسائل بسیاری را به ما نسبت می دهند تمام این گفته هایشان درباره حزب الله نادرست است‎

علاوه بر این، تلاشهایی برای کوچک یا پست شمردن پیروزی های مقاومت در جریان است از پیروزی در جنگ جولای(33 روزه) آنها به پیروزی ما اذعان نمی کنند و امروز هم که پیروزی هایی در مرز مشترک به همراه ارتش سوریه محقق می کنیم به آن اذعان نمی کنند و لو این که حداقل بگویند ما امنیت مرزها را تامین کرده ایم این را هم نمی گویند‎.

‫اگر بخواهیم به عمق مساله پی ببریم باید بگوییم جز کینه و نفرت چیز دیگر نیست و مساله فراتر از اختلاف نظر سیاسی است آنها نمی خواهند واقعیت ها را اذعان کنند واقعیت هایی که جهانیان به آن اذعان کرده و حتی دشمنان ما هم درباره آن سخن می گویند‎.

شک وتردیدی در روابط ما با همپیمانانمان به خصوص ایران و سوریه بعد از تجاوز سال 2006 سخن از این می گفتند که تهران از حزب الله به عنوان ابزاری برای خدمت به پروژه هسته ای استفاده کرده است و حتی گفتند که تهران، حزب الله را بعد از امضای توافق خواهد فروخت و ما همواره می گفتیم که ایران چنین نیست و سوریه هم چنین نیست امروز واقعیت نمایان شده است . چه کسی در این زمینه راستگو و چه کسی دروغگو بود؟

جان کری (وزیر خارجه آمریکا) می گوید ایران حاضر نشد در برابر امور دیگر به جز مساله هسته ای مذاکره کند بنابراین نه کسی چیزی فروخت و نه کسی چیزی خرید بنابراین شما بیچاره و بینوا هستید بروید و در اوضاع خودتان جستجو و تامل کنید. امام خامنه ای موضع ایران در قبال آمریکا و در قبال جنبش های مقاومت را بار دیگر مورد تاکید قرار داد.و حزب الله در این تاکیدها جایگاه ویژه ای داشته است‎

در جنگ روانی با دشمنان هم ما دست برتر را داریم

تمام هر آن چه را که برای آن سعی و تلاش می‌کردند از بین رفته است و هر آن چه را که پس از این در خصوص تحقق آن تلاش خواهند کرد به همین سرنوشت دچار خواهد شد و از بین خواهد رفت نه کشتن فرماندهانمان مسیر ما را تغییر می دهد و نه ترور شخصیتی ما در این امر خللی ایجاد می کند و نه تحریم اقتصادی و بازرگانی و نه تحریک دیگران بر ضد ما، چیزی را در مساله تغییر نخواهد داد‎.

‫ایمان و هوشیاری ما بزرگتر از آن است که بخواهد با این توطئه های رسانه ای و جنگ های روانی خدشه دار شود دستان ما در جنگ روانی بالاتر از دستان آنهاست چرا که ما دروغ نمی‌گوییم و دلیل ما برای این مساله واقعیت‌هایی است که بیان می‌کنیم حزب الله امروز در چه جایگاهی قرار دارد و تا دیروز چه جایگاهی داشت.‎

این حرکت و مبارزه ما امروز هم قدرتش و هم میزان محبوبیت مردمی اش بیشتر است و به اندازه ای رسیده است که در سطح داخلی و حتی در سطح منطقه ای بسیار زیاد است‎

ترکیه حامی داعش است

‫کشورهایی که وحشی‌ها را به سوریه آوردند تا نظام این کشور را سرنگون کنند و تلاش می‌کنند تا حملاتی به محور بازدارندگی انجام دهند اکنون در حال پرداخت هزینه رفتارشان هستند ما از همان ابتدا آنها را از این امر برحذر داشتیم بی شک ترکیه حامی داعش است و تمام کمک های لازم را به آن ارائه می کند و مرزهایش را به روی داعش گشوده است‎

اما امروز می بینیم که نخست وزیر این کشور اعلام می‌کند که داعش تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه است به این شخص باید گفت" صبح شما بخیر".

بزرگترین سرویس های اطلاعاتی جهان در توهم هستند اگر که فکر می‌کنند می توانند بر گروه های تکفیری سلطه پیدا کنند و آنها را کنترل نمایند البته باید بگویم هستند کسانی در لبنان که هنوز داعش را خطری نمی دانند درحالی که واشنگتن، داعش را در راس فهرست تروریستی خود قرار داده است.

تحولات داخلی لبنان

در روزهای اخیر مردم لبنان خود را به مساله زباله های رها شده در خیابان مشغول کردند و من واقعاخجالت می کشم درباره این مساله صحبت کنم و این بیانگر شکست فجیع است این وظیفه دولت است و من نمی خواهم در این باره صحبت کنم زمانی که در خصوص سلاح صحبت می کردند و سلاح ما را می خواستند و تصمیم آغاز جنگ و اعلام صلح را از ما طلب می کردند به آنها می گفتم ابتدا بروید دولت را تشکیل دهید اکنون هم باید بگویم که تشکیل نشدن دولت عامل بروز مشکل پرونده زباله ها در خیابان هاست‎

‫در خصوص موضوع دولت از همه می خواهیم تا به پرونده های معوقه رسیدگی کنند در لبنان، جریان های اساسی هستند که می خواهند به موضوع نهادهای مردمی به فعالیت دولت رسیدگی کنند چرا به این موضوع خاتمه داده نمی شود و چرا این مساله همواره به تعویق می افتد؟‎

کسانی که به دنبال تعویق این مساله هستند در انتظار حصول چه مساله و چه امری هستند؟ بر مسائل منطقه ای و بین المللی شرط بندی نکنید و اوضاع خود را به آن گره نزنید چرا که ما هم به اوضاع منطقه ای و بین المللی، مسائلمان را ارجاع نمی دهیم در صورتی که به تفاهم و گفت و گو تن ندهیم به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید‎

جریان تغییر و اصلاح خواسته هایی دارد چرا جریان المستقبل نمی آید و با این جریان وارد گفت و گو نمی شود متاسفانه جریان المستقبل پشت کرده است ما در آخرین جلسه گفت و گویمان با ا لمستقبل از آنها خواستیم تا با جریان ملی آزاد وارد گفت و گو شوند اما متاسفانه المستقبل بر بی توجهی اصرار دارد‎.

گفت‌وگو تنها راه حل مسائل داخلی لبنان است

تهدید به استعفا یا تلویح به آن یا هر تهدیدی دیگر نه چیزی را به جلو می برد و نه باعث تعویق آن می‌شود بلکه فقط باعث زیان رسیدن به کشور می شود و تنها راه موجود در برابر جریان های سیاسی، گفت‌وگو است

منبع: تسنیم