ادعای عجیب درباره لبیک گفتن ایرانی‌ ها در مناسک حج
یک روزنامه مصری با طرح ادعایی عجیب نوشت: حجاج ایرانی به جای لبیک اللهم لبیک، در مناسک حج عبارت "لبیک یا حسین (ع)" را تکرار می‌کنند!

در ادامۀ موج تبلیغات ضد ایرانی در برخی رسانه های عربی همسو با حکام آل سعود برای فرافکنیِ فاجعۀ منا، روز جمعه روزنامه مصری الیوم السابع در یادداشتی مدعی شد که ایرانی ها به جای لبیک اللهم لبیک، عبارت لبیک یا حسین [ع] سر می دهند!

در این ادعا که در صفحه اصلی این روزنامه و با تیتر درشت درج شده بود، نویسنده تلاش کرده فاجعۀ منا را به بی نظمی و شعار دادن حجاج ایرانی ربط دهد.

در بخشی از این نوشته که تردید نویسنده و نگرانی از برملا شدن نادرستی ادعایش در آن موج می زند، آمده است: «ویدیوهایی از سال های گذشته وجود دارد که نشان می دهد حجاج ایرانی در حالی که لباس های احرام را بیرون آورده و لباس دوخته (معمولی) پوشیده اند، شعار لبیک یا حسین سر می دهند!»؛ در حالی که با توجه به لهجۀ عربی و نوع لباس حاضران در این ویدیوها کاملا مشخص است که آنها در فضایی خارج از مناسک حج و چه بسا در ایام محرم و عاشورا و در کشوری عربی این شعار را سر داده اند.

در سایت اینترنتی این روزنامه نیز ویدیویی منتشر شده که چند نفر عرب زبان، را نشان می دهد که در نمایی بسته و مکانی نامشخص، با لحن و لهجۀ کاملا عربی شعار لبیک یا حسین (ع) سر می دهند.

ادعای روزنامه مصری و شعار عرب زبانان در ویدیوی مذکور، گاف عجیب محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر را در اذهان تداعی می کند که در پاسخ به پرسشی درباره ایران در تبلیغات انتخاباتی خود، ایران را یک کشور مهم "عربی" نامیده بود و گویی سلفی های طرفدار مرسی نمی خواهند حرف او را زمین بگذارند و "غیرعربی" بودن ایران را بپذیرند!

از طرفی، ادعای سر دادن شعار لبیک یا حسین (ع) به جای لبیک اللهم لبیک از سوی شیعیان، در حالی مطرح شده که از نظر تمامی علمای شیعه، به کار بردن واژۀ لبیک در هر جمله ای جز "لبیک اللهم لبیک" در هنگام احرام مکروه و ناپسند به شمار می آید.

الیوم السابع سپس به نقل از روزنامه سعودی سبق آورده است: ایرانی ها با سر دادن شعارهای مذهبی و اختلاف انگیز، سعی در به هم زدن نظم عمومی داشته اند و پس از حادثه منا نیز درصدد بهره گیری از آن برای ایجاد درگیری فرقه ای هستند.

ادعاهای عجیب رسانه های وابسته به عربستان علیه حجاج ایرانی در حالی مطرح می شود که به گفتۀ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، در سال های گذشته مسئولان امنیتی مدینه منوره به دلیل نظم فوق العاده حجاج ایرانی در تجمعات و مراسم بزرگ و گسترده ای همچون دعای کمیل در بین الحرمین مدینه، بارها از مسئولان حج کشورمان به طور رسمی و مکتوب، تشکر و قدردانی کرده و نظم ایرانی ها در برگزاری این قبیل مراسم را الگویی برای دیگر کشورها و راهنمایی برای مسئولان حج سعودی دانسته اند.

منبع:العالم