فاجعه منا پروژه‌ای از پیش برنامه ریزی شده بود!!!
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه فاجعه منا پروژه و برنامه حساب شده بود، گفت:‌ حادثه منا کاری عمدی است که تنها دلیل آن بی کفایتی مسئولان عربستانی نیست مگر آنکه کارگزاران سعودی آنقدر کودن و نادان باشند که نتوانند بروز چنین حادثه ای را پیش بینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی با بیان اینکه کار عمدی در فاجعه منا رخ داده است گفت: عربستان حتی اگر هیچ اقدامی برای حفظ جان زائران انجام نمی داد باز هم این حجم از تلفات به وجود نمی‌آمد به همین دلیل کشته و مجروح شدن 3000 زائر تنها از برنامه ریزی برای ورود چنین حادثه ای حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه وقوع فاجعه منا نشان دهنده وجود عناد و کینه نسبت هبه حجاج و انسان های موحد و خداپرست است اظهار کرد: کسانی که به راحتی انسان‌های بی‌گناه را می‌کشند دستشان در ناامن کردن خانه خدا و حریم امن الهی دخیل است به همین دلیل این پروژه و برنامه ای حساب شده محسوب می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با بیان اینکه مرتکبین به چنین جنایتی عقاید شیطانی و باطلی دارند گفت: دولت عربستان نمی تواند حج را تحریم کند به همین دلیل اینگونه اقدامات انتقام گیرنده را می گیرد و به دنبال ناامن کردن خانه خدا است.

وی در عین حال دست داعش را می توان در این فاجعه دید گفت:‌ شباهتی بین جنایات داعش با فاجعه منا دیده می‌شود به همین دلیل نباید گفت تنها به دلیل سهل انگاری و ضعف مدیریت فاجعه منا رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها بی‌کفایتی مسئولان عربستانی باعث فاجعه منا نشده است گفت:‌ این کار سهوی نبوده مگر آنکه آنقدر کارگزاران سعودی کودن و نادان باشند که نتوانند چنین حادثه‌ای را پیش بینی کنند اگر این طور باشند باید به حال حکام سعودی با این همه بی تدبیری و سادگی خندید. آدم از این همه جهل و نادانی تعجب نمی‌کند.

منبع: ایسنا