نامه سرگشاده درباره تهدید صالحی به مرگ
استاد اخلاق با اشاره به اینکه ادبیات نمایندگان نشان دهنده شانیت مجلس و مردم حوزه انتخابیه شان است، درخواست کرد که خطر استفاده از ادبیات سخیف به نمایندگان گوشزد شود.

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی بی آنکه اشاره مستقیمی به وقایع روز یکشنبه مجلس و تهدید صالحی از سوی حسینیان به مرگ کند، نامه ای سرگشاده به نایب رئیس مجلس حجت الاسلام محمدحسین ابوترابی فرد نوشت که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیكم

با توجه به مسائلی كه در مجلس پیش آمده و ارادت اینجانب به حضرتعالی، و با توجه به دلسوزی شما، اینجانب عرایضی را دلسوزانه به عرض می رسانم و اثرگذاری آن را از خداوند مسالت دارم. بیان این نكات در پیروی از اهل بیت (ع) است، چنانكه رسول الله (ص) می فرمایند «لا تحتقر احدا من المسلمین فان صغیر هم عند الله كبیر» ( هیچ مسلمانی را تحقیر نكنید) و نیز قال لقمان لابنه لا تحتقر احدا فان ربك و ربه واحد» (هیچ كس را سبك نشمارید كه خدای همه یكی است).

چند روزی است كه در خبرها ، مطالبی به نقل از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مطرح شده كه اگر این مطالب واقعیت داشته باشند، جای بسی نگرانی است.

اینجانب با توجه به شناختی كه از حضرتعالی دارم؛ شما را فردی مومن ، متعهد ، متدین، اصیل، اهل علم و اهل فضل و تقوی و اخلاق می دانم. می دانم كه خود حضرتعالی هم در بعضی مواقع از دست بی حرمتی های بعضی از آقایان در امان نبوده اید. علی ایحال، با توجه به شناختی كه هم از جهت صنفی (روحانیت ) و هم از لحاظ دینی و اخلاقی از شما دارم ؛ چند سطری را خدمت تان می نوسیم و خواهشمندم آن را با تأمل و تدبیر بخوانید و آنگونه كه صلاح می دانید و شرایط ایجاب می كند به بعضی از آقایان تذكر دهید:

اول آنكه مجلس شورای اسلامی همان گونه كه همه می دانند متشكل از نمایندگان مردم است. این ، به آن معنا است كه آنچه از زبان نمایندگان بیان می شود باید بازتاب دهنده خواست مردم باشد. من بعید می دانم كه حوزه انتخابیه ای وجود داشته باشد كه مردم آن، ادبیات سخیف ، زشت و زننده را بپسندند. لذا تقاضا دارم كه آقایان را دعوت و به آنان توضیح دهید كه خطر استفاده از چنین ادبیات ناپسندی فقط متوجه شخص نماینده مجلس نیست، بلکه شآنیت و جایگاه خطیر مجلس و نیز شخصیت رای دهندگان را نیز هدف می گیرد.

دوم آنكه به آقایان محترم یادآور شوید كه این مجلس، چنانکه از عنوان آن هویداست، «مجلس شورای اسلامی» است و «اسلامیت»، ركن اساسی آن است. با آقایان از آموزه های اسلام پیرامون رد و منقبت توهین، افترا و جسارت سخن بگویید و دعوت اسلام به اخلاق و ادب را بری آنان بازخوانی و و گوشزد فرمایید که برخی گفتارها و رفتارهای شان مغایر آموزه های دینی است؛ هرچند، میدانم كه باب توجیه برای برخی از این آقایان همیشه باز است.

سوم آنكه یادآوری فرمایید كه در دهه گذشته، ادبیات نزدیك به مدل گفتاری و رفتاری آنان، بسیاری از دلسوزان را آزار داد و آوای ناهنجار توهین کنندگان، مردم را نگران كرد. بنابر این ، بهتر است هدف و منطق مطلوب خود را با شیوه های جدید سیاست ورزی و دور از توهین و پرخاشگری عرضه كنند. به عزیزان نماینده ، تاکید فرمایید كه می توانند دلسوزی كنند، نگران یا دلواپس باشند ولی حق ندارند، فحاشی ، توهین و بی ادب کنند.

چهارم آنكه با بیان شیوا و تاثیرگذار تان به آقایان بفرمایید ، حكومت، اسلامی است و مسئولان دولت کنونی از زبان مقام معظم رهبری تعابیر حمایتی و تاییداتی دریافت كرده اند ، بنابراین، هتك حرمت آنان ، مغایر ولایتمداری است. لازم است دوستان عزیز در مجلس را دعوت به اخلاق كنید و یادآوری كنید شهرتی كه با توهین به دیگران به دست بیاید ، عین ذلت است. به آنان یادآوری كنید اگر انتقاد كنند نیت شان خالصانه است اما وقتی توهین می كنند ، لاجرم ، نیت شان نفسانی می شود و خطرات جبران ناپذیری در پی دارد.

به بزرگواران یادآوری كنید، تریبون مجلس باید راهگشای سعادت و عاقبت به خیری شان در دنیا و عقبی باشد. بفرمایید خواست آنان كه امروز تحریك‌شان می كنند و بعد خود به تحسین‌شان می ایستند ، با واقعیت و درك مردم تفاوت دارد. كمی به خود بیایند و نگذارند كلمات مورد نظر افرادی خاص از زبان شان شنیده شود و با عنوان آنها منتشر شود. به نمایندگان محترم یادآوری فرمایید معنای اسلام ناب محمدی كه دم از آن زده می شود؛ ادب، دقت، تحمل و تدبیر و اعتدال و فهم عمیق و درك صحیح شرایط است و اسلام آمریكایی، اسلام همراه با ادعا و بی ادبی است.

به بزرگواران یادآوری كنید، مردم ، هنوز در فقر و مشكلات ناشی از آنچه درسالهای گذشته «كاغذپاره» خوانده می شد، گرفتارند و اكنون چشم به اقدامات دولتی دوخته اند كه با شعار «تدبیر» مستقر شده و مایوس كردن این مردم به چالش کشاندن انقلاب و نظام اسلامی است.

در پایان عرض می كنم این اتفاق ها موجب می شود كه مسئولیت ما و شما سخت تر شود، چه آن كه آشناكردن مردم با هویت اسلامی و رفتار اسلامی به عهده مبلغان دینی است و به خدا پناه می برم ازاین كه نكند خدای نكرده این كم كاری و بی توجهی ما باعث بروز این بی اخلاقی ها شود. هرچند حضور حضرتعالی و دیگر بزرگواران، بدور از هر سلیقه سیاسی اما متخلق به اخلاق دینی موجب افتخار و عزت مجلس شورای اسلامی است. از خداوند دوام توفیقات شما برادر بزرگوار را كه ارادت خاصی به شما دارم را خواستارم.

سید مهدی طباطبایی

منبع: خبرآنلاین