عجیب ترین همسرکشی‌هایی که طی یک سال و نیم گذشته اتفاق افتاده + جدول
 در این گزارش به شرح همسرکشی‌هایی که طی یک سال و نیم گذشته در رسانه‌های کشور بازتاب پیدا کرده است، می‌پردازیم و مروری بر دلایل و انگیزه‌های این اتفاقات تکان‌دهنده و قابل تأمل داریم.

زنان و مردانی که در 18 ماه گذشته همسران خود را به قتل رسانده‌اند

از فروردین 93 تا پایان شهریور ماه سال جاری 53 مورد پرونده همسرکشی در رسانه‌ها انعکاس یافته است. از این میان، 32 زن توسط شوهرانشان و 21 مرد توسط زنانشان به قتل رسیده‌اند که عمده این قتل‌ها به‌وسیله ضربات چاقو، خفه‌کردن، اصابت جسم سخت به سر و مسموم‌کردن رخ داده است. قتل یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که بار روانی زیادی را برای هر جامعه‌ای به همراه دارد، اما از میان قتل‌هایی که اتفاق می‌افتد، قتل‌های خانوادگی اهمیت بیشتری دارند و آسیب‌زایی این نوع قتل‌ها برای جامعه بیش از سایر قتل‌هاست. تحلیل قتل‌های خانوادگی و به‌خصوص قتل‌هایی که توسط همسران اتفاق افتاده است، می‌تواند حقایقی را در خصوص خانواده و آسیب‌های مبتلابه آن به دست دهد و در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

در این گزارش به شرح همسرکشی‌هایی که طی یک سال و نیم گذشته در رسانه‌های کشور بازتاب پیدا کرده است، می‌پردازیم و مروری بر دلایل و انگیزه‌های این اتفاقات تکان‌دهنده و قابل تأمل داریم.

 

زمان

استان/ شهر

تیتر

شرح وقوع قتل

1. فروردین 93

تهران

انکار شوهرکشی در دادگاه

جسد حسن همسر دوم مهری سال 84 در بیابان‌های ورامین پیدا شد، اما مهری و رضا 5 سال بعد به قتل اعتراف کردند. در جلسه دادگاه که در فروردین 93 برگزار شد، مهری گفت: بعد از جدایی از همسر اولم وضعیت خوبی نداشتم. رضا که یکی از اقوام ما بود. حسن را به من معرفی کرد و ما با هم ازدواج کردیم، اما پس از ازدواج فهمیدم حسن مرد بداخلاقی است و مرا کتک می‌زد. چند بار از این وضعیت به رضا گله کردم. روز حادثه رضا از شمال به خانه ما آمد و با حسن به طبقه پایین رفتند. وقتی رفتم آن‌ها را برای شام صدا کنم، دیدم رضا شوهرم را کشته است، اما رضا در دادگاه اتهام قتل را رد کرد و گفت من زمان حادثه در تهران نبودم و مهری دروغ می‌گوید و می‌خواهد مرا قربانی کار خودش کند.

2. اردیبهشت 93

قزوین

جنایت برای ازدواج با زن مورد علاقه

مرد جوانی به نام امیر به اتهام قتل همسر و دختر 6 ماهه‌اش دستگیر شد و اقرار کرد: به زن جوانی علاقه‌مند شده بودم و با او رابطه پنهانی داشتم که همسرم متوجه این رابطه شد و درگیری ما آغاز شد. من هم برای ازدواج با زن مورد علاقه‌ام، نحوه قتل اعضای خانواده‌ام را طراحی کردم. روزی که می‌خواستم سرکار بروم، همسر و فرزندانم خواب بودند. من هم قسمتی از شلنگ از را بریدم تا با انتشار گاز، خانه منفجر شود، اما وقتی به خانه برگشتم دیدم بر اثر انتشار گاز همسر و دخترم جان باخته‌اند اما پسر 6 ساله‌ام زنده است.

3. اردیبهشت 93

تهران/ ورامین

انکار زن همسرکش در جلسه دادگاه

آمنه 25 ساله به اتهام قتل شوهرش مهدی در بهمن ماه 90 دستگیر شد. او ابتدا منکر قتل شد، اما در ادامه اعتراف کرد و گفت: همسرش را در خواب با روسری خفه کرده است. او همچنین متهم به رابطه نامشروع با پسری 32 ساله به نام احمد است. دادگاه آمنه اردیبهشت 93 برگزار شد. آمنه در دادگاه راجع به ارتباطش با احمد گفت برای این‌که شوهرش را اذیت کند، به احمد پیامک می‌داده و احمد هم مدعی شد خواستگار خواهر آمنه بوده و او از این طریق شماره احمد را به دست آورده است. احمد گفت: چون آمنه زن شوهردار بود، از او خواستم دست از سرم بردارد، اما او دایم پیامک می‌زد و مدعی بود خیلی وقت است به من علاقه دارد. در پایان جلسه دادگاه قاضی پرونده را برای رفع نقص به دادسرا بازگرداند.

4. خرداد 93

گیلان/ شفت

شوهرکشی با همدستی دو مرد دیگر

زنی که همسر خود را کشته بود، در اعترافات خود گفت: مدتی بود با مردی آشنا شده و با او ارتباط داشتم. دیگر علاقه‌ای به زندگی با همسرم نداشتم و از او خسته شده بودم. تا این‌که با هم‌فکری این مرد تصمیم به قتلش گرفتم. قرار شد قبل از آمدن همسرم این مرد به خانه ما بیاید و در کمد مخفی شود و من دعوایی صوری راه بیندازم و با چاقو همسرم را به قتل برسانم، اما وقتی همسرم به خانه آمد، خیلی زود به خواب رفت و من از روی پتو چند ضربه به شکمش وارد کردم، اما ضرباتم مؤثر نبود و همسرم چاقو را از من گرفت که در این بین مرد مورد علاقه‌ام از کمد بیرون آمد و ضربه‌ای به شاهرگ همسرم زد و کارش را تمام کرد.

5. خرداد 93

اهواز

عروس 17 ساله متهم به قتل در یک قدمی قصاص

مریم در سن 14 سالگی به عقد مردی درآمد که در همسایگی‌شان زندگی می‌کرد، اما 3 سال بعد شوهرش را با شلیک گلوله به قتل رساند و جسد او را در باغچه دفن کرد. او درباره انگیزه خود گفت: شوهرم خیلی مرا تحقیر می‌کرد و رفتارهایش به شدت آزارم می‌داد. شب قبل از حادثه به مهمانی رفته بودیم، وقتی به خانه برگشتیم دوباره با من رفتار تحقیرآمیزی کرد. آنقدر ناراحت شدم که تا صبح بالای سرش نشستم و صبح او را با شلیک گلوله به قتل رساندم، سپس جسد او را در باغچه دفن کردم. مریم با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.

6. خرداد 93

قزوین

زن خیانتکار قزوینی شوهرش را با لبخند کشت

اسفند ماه 91 جسد مردی 25 ساله در یکی از خیابان‌های یکی از شهرهای قزوین توسط پلیس کشف شد. 14 ماه بعد قاتلان مرد جوان شناسایی شدند و به جرم خود اعتراف کردند. همسر مقتول که با همکاری مرد غریبه‌ای دست به این کار زده بود تا به این مرد برسد، درباره جزییات حادثه گفت: ابتدا همسرم را با دارو مسموم کردم و سپس با اضافه کردن دوز آن کم‌کم او را با لبخند به دیار باقی رهسپار کردم و در پایان جسد شوهرم را با خودروی مرد مورد علاقه‌ام به حاشیه شهر انتقال داده و همان‌جا رهایش کردیم.

7. تیر 93

یزد

قتل هولناک همسر و فرزند در یزد

مردی در یزد همسر و فرزندش را به قتل رساند و خودش به پلیس اطلاع داد. او به پلیس گفت: همسرم یک سال است با من ازدواج کرده و از او فرزندی ندارم و پسرم از همسر دومم بود که از او جدا شدم. همسرم به دلیل مشکلات خانوادگی تصمیم به طلاق گرفته بود. صبح که از خواب بیدار شدم، به او پیشنهاد دادم با هم صبحانه بخوریم، اما او به حرف‌هایم اعتنایی نکرد تا این‌که عصبانی شدم و با چاقو او را به قتل رساندم. بعد هم چندین ضربه چاقو به پسرم که خواب بود وارد کردم و او را هم به قتل رساندم.

8. تیر 93

رشت

سناریوی شوم همسر جنایتکار با همکاری دوست‌پسرش

نازنین در اعتراف به قتل همسرش نادر گفت: مدتی بود با همسرم اختلاف داشتم و 2 ماه بود که قهر کرده و در خانه پدرم زندگی می‌کردم. 4 روز قبل از جنایت به خانه برگشتم، اما مشکلاتمان به قوت خود باقی بود و تصمیم به قتل همسرم گرفتم. روز حادثه با میله آهنی چند ضربه به سر همسرم زدم و او را به قتل رساندم. سپس با دوستم کامران تماس گرفتم و با موتورسیکلت او جسد را از خانه خارج کردیم و به جنگل بردیم. کامران هم اعتراف کرد که پس از رفتن نازنین از جنگل، جسد و موتورسیکلت را آتش زده و فرار کرده است.

9. مرداد 93

مشهد

اظهارات مرد افغانی که سر همسر ایرانی و فرزندش را به طرز فجیعی برید

این مرد 30 ساله در اعترافات خود اظهار داشت: با همسرم در خیابان آشنا شدم و علی‌رغم مخالفت خانواده او، با هم ازدواج کردیم، اما از همان ابتدا با هم مشکل داشتیم. همسرم به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و پسرم را هم معتاد کرد؛ چون حوصله گریه‌های او را نداشت. او به فروش مواد مخدر هم روی آورد و خانه‌مان پاتوق مصرف‌کنندگان مواد شد. در کنار این‌ها، ارتباط همسرم با مردانی که به منزل ما می‌آمدند هم مرا آزار می‌داد. به همسرم گفتم می‌خواهم از او جدا شوم و بچه را هم بگیرم، اما او قبول نکرد. یک شب بزرگ‌ترهای فامیل آمدند تا با او صحبت کنند. بعد از رفتن آن‌‌ها عصبانی شدم و با کاردکی که دستم بود به طرف او حمله کردم تا پسرم را از دستش بگیرم، اما ناگهان همسرم برگشت و کاردک به گلوی پسرم که در آغوش همسرم بود برخورد کرد و گلوی او را برید. وقتی بچه از آغوش همسرم رها شد، او را روی زمین انداختم و با یک تکه شیشه نوشابه که آن را شکسته بودم، گلوی همسرم را بریدم.

10. مرداد 93

کردکوی

قتل زن و مادرزن با شلیک گلوله

متهم درباره انگیزه قتل همسر و مادرهمسرش گفت: از مدتی پیش به رفتار همسرم سوءظن داشتم و به همین دلیل همسر و دو فرزندم به خانه مادرهمسرم رفتند. متهم روز قبل از حادثه بچه‌ها را نزد خود می‌آورد و روز بعد، برای بازگرداندن همسرش اقدام و با مادرهمسرش مشاجره می‌کند. به همین دلیل به قصد انتقام هر دوی آن‌ها را با یک قبضه سلاح شکاری می‌کشد.

11. شهریور 93

اراک/ میقان

خودکشی بعد از همسرکشی

طبق اعلام پلیس شوهر مقتول معتاد بوده و پس از بحثی که بین زوجین رخ داده، مرد از حالت عادی خارج شده و همسر خود را به قتل رسانده است. مرد پس از این حادثه خودش را حلق‌آویز کرد.

12. مهر 93

پردیس

قتل همسر اول بعد از ازدواج دوم

مأموران پلیس جسد زن جوانی به نام فریبا را در چاله‌ای در آزادراه پردیس کشف کردند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. نتیجه تحقیقات نشان داد که فرشاد همسر مقتول او را به قتل رسانده است. او در اعترافات خود گفت: 12 سال از زندگی ما می‌گذشت و دو فرزند داشتیم تا این‌که دو سال قبل در یک مهمانی با زن جوانی آشنا شدم و مدتی بعد او را صیغه کردم. همسرم پس از مدتی با خبر شد و تصمیم به جدایی گرفتیم. روز حادثه با هم بیرون رفتیم تا درباره سرپرستی فرزندان‌مان پس از جدایی حرف بزنیم، اما به نتیجه نرسیدیم و مشاجره کردیم. بحث که بالا گرفت با چاقویی که در ماشین داشتم چند ضربه به او زدم و جسدش را داخل چاله انداختم.

13. مهر 93

تهران/ پیشوا

ماجرای همدستی شوهر با هوو برای قتل زن اول

همسر مقتول در اعترافات خود گفت: شیشه مصرف می‌کردم و در پی رفت‌وآمد به خانه یک مرد معتاد با همسر دوم خود آشنا شده و با او ازدواج پنهانی کردم. وقتی همسر اولم از ماجرا مطلع شد، از او خواستم طلاق بگیرد، اما او قبول نکرد. پس نقشه قتل او را با کمک همسر دومم طراحی کرده و قرص‌های سمی به او خوراندم و او جانش را از دست داد.

14. مهر 93

لرستان

پایان غمناک یک‌سال زندگی مشترک

در یکی از روستاهای استان لرستان زنی 23 ساله در اثر حلق‌آویزشدن به قتل رسید. شوهر این زن ابتدا سعی داشت ماجرا را خودکشی نشان دهد، اما در نهایت لب به اعتراف گشود و گفت: یک سال بود که با هم ازدواج کرده بودیم، اما اختلاف‌نظرهای زیادی داشتیم که این امر باعث شد ابتدا او را با روسری خفه و سپس با چادر حلق‌آویز کنم تا وانمود کنم دست به خودکشی زده است.

15. آبان 93

روستای دانیال سلمان‌شهر

زن 30 ساله همسر خود را بیهوش کرد و سپس با ضربات چاقو کشت

در این حادثه سحر 30 ساله همسر خود نادر 42 ساله را با ضربات چاقو از پا درآورد. سحر ابتدا اقدام به قتل را انکار کرد، اما در نهایت لب به اعتراف گشود و بیان داشت: همسرم را با ضربات چاقو به قتل رساندم. ابتدا مقدار زیادی قرص در غذای او ریختم و وقتی بی‌حال شد، با کارد به جانش افتاده و او را کشتم.

16. آبان 93

-

مرد شیشه‌ای 4 سال بعد از قتل همسرش بازداشت شد

کیوان 4 سال پس از قتل همسرش دستگیر شد و در مورد قتل همسرش مهری گفت: مدتی بود شیشه مصرف می‌کردم و سر این موضوع با مهری درگیری داشتم؛ ضمن این که متوجه شده بودم او دیگر مرا دوست ندارد و فکر می‌کردم با مرد دیگری رابطه دارد.‌ روز حادثه در خانه بودم. زنم بدون اطلاع من بیرون رفته بود. وقتی برگشت، معترض شدم که کجا رفته و چرا به من نگفته است، اما او گفت تو حق نداری از من بپرسی کجا رفتم. با هم درگیر شدیم و داد و فریاد راه افتاد. از ترس آبرویم دست روی دهانش گذاشتم تا صدایش بیرون نرود، اما یک‌دفعه متوجه شدم نفس نمی‌کشد و جانش را از دست داده است.

17. آبان 93

کرمان

قتل عروس 30 ساله توسط همسرش 40 روز پس از ازدواج

مردی 33 ساله در پی یک مشاجره خانوادگی با همسرش، او را با اسلحه شکاری به قتل رساند. او در اعترافات خود گفت: در حالی که 40 روز از ازدواج‌مان نگذشته بود، به دلیل اختلاف خانوادگی همسرم را به قتل رساندم.

18. آبان 93

تهران

مرد قاتل: به خاطر اختلافات شدید همسرم را کشتم

مردی که همسرش را به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه درباره انگیزه خود گفت: من و همسرم دو فرزند داشتیم، اما اختلافمان خیلی شدید بود و هر بار کنار هم بودیم، دعوا می‌کردیم. من همسرم را خیلی دوست داشتم و نمی‌خواستم او را از دست بدهم. روز حادثه طبق معمول با من قهر بود. رفتم با او صحبت کنم تا آشتی کند، اما قبول نکرد. خیلی عصبانی شدم دستم را روی دهانش گذاشتم و او را کشتم.

19. آبان 93

-

مرگ هولناک زن جوان بعد از یک سال زندگی مشترک

زن 33 ساله‌ای که از همسر اول خود جدا شده بود یک سال پس از ازدواج دوم به قتل رسید. سرنخ‌های پلیس نشان داد زن به دست همسرش به قتل رسیده است، اما همسر او به مکان نامعلومی گریخته بود. یکی از بستگان این زوج به پلیس گفت شوهر زن به مواد مخدر صنعتی اعتیاد داشته است. با پیگیری‌های پلیس شوهر زن دستگیر شد و اعتراف کرد به خاطر مشاجره با همسرش او را خفه کرده است.

20. آبان 93

خراسان رضوی

جوانی همسرش را 50 روز پس از ازدواج کشت

جوان 21 ساله‌ای که همسرش را خفه کرده بود، در اعترافاتش گفت: همسرم دو ازدواج ناموفق داشت و من 3 روز بعد از آشنایی، از او خواستگاری کردم و ازدواج کردیم، اما هر دو به هم سوءظن داشتیم. شب حادثه ساعت 23 بود که از سرکار برگشتم، اما همسرم در را باز نمی‌کرد و می‌گفت می‌خواستی کلیدهایت را ببری! پس از دقایقی در را باز کرد، اما شام نداشتیم و رفتم نان بخرم که همسرم پیامک داد: ... نگفتم به وسایل خانه من دست نزن! من هم توجهی نکردم. موقع خواب نور تلفن همراه همسرم که وارد اتاق شده بود، توجهم را جلب کرد در همین لحظه صدای تلویزیون را هم بلند کرده بود که به او اعتراض کردم، اما او فریاد می‌کشید. من هم گلویش را فشار دادم که چهره‌اش سیاه شد.

21. آذر 93

تهران

مهندس جوانی همسر و دخترش را در تهران به گلوله بست

علی در شرایط روحی نامناسب با شلیک گلوله به همسرش مریم و دخترش یاسمین هر دو را کشته، سپس خودزنی کرده و جان باخت. پلیس در جریان تحقیقات خود نامه‌ای با دست‌خط مهندس جوان پیدا کرد که در آن از ناامیدی‌ها نوشته و پذیرفته بود تصمیم به این قتل‌عام خانوادگی گرفته است.

22. آذر 93

ابهر

انتقام خونین زن روستایی از همسرش

زنی به نام پروین در مراسم سوگواری که برای شوهرش اصغر گرفته بود، دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. او گفت: آن شب از خانه برادرشوهرم برمی‌گشتیم که مانند همیشه در خانه جر و بحثمان شد و اصغر بعد از خوردن قرص‌هایش به اتاق رفت و خوابید. وقتی دیدم خوابیده با چاقو او را به قتل رساندم. شوهرم بسیار بداخلاق بود و دایم به من ناسزا می‌گفت. دیگر نمی‌توانستم با او زندگی کنم.

23. آذر 93

ریگان کرمان

داماد جوان یک هفته بعد از ازدواج با همدستی برادرش کشته شد

مأموران جسد مردی را در جنگل‌های منابع طبیعی ریگان کرمان کشف کردند و در کمتر از 24 ساعت قاتلان را که دو مرد و یک زن بودند و مقتول را با ضربات قمه از پا درآورده بودند، دستگیر کردند. در تحقیقات اولیه متهمان به انجام جرم با همدستی همسر مقتول که مدت یک هفته از ازدواج‌شان می‌گذشت، اعتراف کردند.

24. دی 93

تهران

دفاعیات مردی که همسرش را به خاطر سوختن غذا کشت

کاظم مردی که اعتیاد داشت، یک سال و نیم بعد از ازدواج بهار همسر 17 ساله خود را به قتل رساند. او در اعترافات خود گفت به دلیل سوختن غذا از دست همسرش عصبانی شده و بعد از این‌که او را کتک زده، با سیخ کباب سوزانده و سپس سرش را به دیوار کوبیده است.

25. دی 93

ملارد

مرگ مرد جوان به دست همسر و خواهرزنش

زن در اعترافات خود گفت: من و شوهرم مدتی بود بر سر مسایل مختلف با هم درگیری داشتیم. دیگر از دستش خسته شده بودم؛ بنابراین تصمیم به قتل او گرفتم و با کمک خواهر 14 ساله‌ام آبمیوه‌ای تهیه و آن را به سم آغشته کردیم و به شوهرم دادیم که باعث مرگش شد.

26. دی 93

-

اولیای دم، زن همسرکش را بخشیدند

زنی به نام لاله همسرش به نام پوریا را به قتل رساند و با همکاری دخترش جسد او را در دره‌ای اطراف چالوس رها کرد. لاله در اعترافات خود اظهار داشت: پوریا اعتیاد داشت، به شدت عصبی بود، دایم مرا کتک می‌زد و فحش می‌داد. این شرایط برای من و بچه‌هایم قابل تحمل نبود. صبح روز حادثه پوریا وسایلش را جمع کرد و در پاسخ به سؤال من گفت برای کاری به یک منطقه تجاری می‌روم و به شما هم ربطی ندارد و باز هم فحش داد. بعد به اتاق دخترم رفت و او را کتک زد. من دخالت کردم، اما به سمتم حمله کرد و سپس به آشپزخانه رفت و چاقو را برداشت، اما قبل از این‌که او ضربه بزند، من با میله بارفیکس چند بار به سرش کوبیدم و فوت کرد. سپس همراه دخترم او را در ماشین گذاشتیم و در دره‌ای در جاده جالوس رها کردیم. هنوز تحقیقات این پرونده به اتمام نرسیده بود که اولیای دم با حضور در دادگاه اعلام کردند شکایتی از این مادر و دختر ندارند و بدون قید و شرط رضایت می‌دهند.

27. دی 93

 

مرد 75 ساله‌ای همسرش را با گوشت‌کوب کشت

زن 72 ساله‌ای توسط همسر 75 ساله‌اش و با وارد آمدن ضربات گوشت‌کوب به قتل رسید. قاتل انگیزه خود را از این جنایت اختلافات خانوادگی با همسرش عنوان کرد.

28. دی 93

تهران

قتل نوعروس به خاطر چت‌کردن در وایبر

مرد 21 ساله‌ای در اعتراف به قتل همسر 20 ساله‌اش چت‌های همسرش در وایبر را انگیزه خود از ارتکاب به این جنایت عنوان کرد. او گفت: 6 ماه بود ازدواج کرده بودیم، اما از همان ابتدای زندگی اختلافات‌مان آغاز شد. او مرتب مشغول چت‌کردن در وایبر بود و من هم مطمئن بودم کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است. بارها سر این موضوع دعوا کردیم، اما او می‌گفت فقط با دوستانش چت می‌کند. روز حادثه با او درگیر شدم. او من و خانواده‌ام را تحقیر می‌کرد، من هم کنترلم را از دست دادم و او را کشتم.

29. دی 93

تهران

من قاتل همسرم هستم

ایمان 28 ساله همسر خود سحر را به دلیل مشاجرات خانوادگی به قتل رساند و جسد او را سوزاند. او در اعترافات خود گفت: سحر با یکی از دوستانش به نام سعیده که در آمریکا زندگی می‌کرد، ارتباط داشت. روزی با سحر در ماشین نشسته بودیم و به سمت خانه می‌رفتیم که او شروع به صحبت از سعیده کرد، اما من دوست نداشتم در مورد او و خانواده‌اش صحبت کند؛ چون قبل از ازدواج ما، برادر سعیده خواستگار سحر بود. زمانی که موضوع سعیده و خانواده‌اش را مطرح کرد، با او مشاجره لفظی کردم. سحر هم قصد ایجاد سروصدا در ماشین را داشت که من برای ساکت‌کردن او گلویش را فشار دادم، اما متوجه شدم او دیگر نفس نمی‌کشد.‌

30. بهمن 93

شیراز

یک زن با کمک دخترانش جان شوهرش را گرفت

زنی که از اعتیاد، بداخلاقی و ضرب و شتم خودش و فرزندانش توسط شوهرش به تنگ آمده بود، همسرش را با کمک فرزندانش کشت و او را در باغچه منزل دفن کرد، اما پس از دو ماه به دلیل کابوس‌های مکرر این موضوع را فاش کرد.

31. بهمن 93

نهاوند

زنی که شوهرش را به خاطر یک عشق شوم خفه کرد

سال 87 زنی که شوهر خود را به قتل رسانده بود، اعتراف کرد و گفت: شوهرم از من خیلی بزرگ‌تر بود و اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت و همیشه مرا اذیت می‌کرد. من هم با مردی به نام هرمز ارتباط داشتم. روز حادثه شوهرم ما را با هم دید. هرمز او را خفه کرد و من هم با چادرم جلوی دهان او را گرفتم. حکم قصاص برای هرمز و حکم زندان برای زن صادر شد، اما اولیای دم هر دو را مستحق قصاص دانستند. بنابراین، پرونده در سال 93 برای رسیدگی دوباره به جرم زن به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

32. بهمن 93

ملارد

محاکمه زنی که با همدستی بقال محله شوهرش را کشته بود پایان یافت

افسانه 21 ساله که 3 ماه قبل از قتل همسرش ابراهیم با احمد صاحب یک سوپرمارکت در محله‌شان دوست شده بود، به وقوع جنایت اعتراف کرد. او ادعا کرد: احمد از من خواست از شوهرم جدا شوم تا با هم ازدواج کنیم، اما به خاطر پسر 2 ساله‌ام شرایط سختی داشتیم و تصمیم به قتل ابراهیم گرفتیم. احمد نیز گفت: شب حادثه افسانه با من تماس گرفت و گفت به بهانه سفارش‌دادن کار سوار خودروی ابراهیم شوم. من هم این کار را انجام دادم، اما وقتی سوار شدیم، افسانه دوباره به من زنگ زد و همان موقع ابراهیم به من نگاه کرد. من ترسیدم او از رابطه من و همسرش با خبر شود و با چاقو به پهلویش زدم. درگیری ما به بیرون خودرو کشیده شد و توانستم او را به قتل برسانم.

33. بهمن 93

مشهد

مربی ایروبیک به قتل شوهرش اعتراف کرد

زن 30 ساله در اعترافات خود عنوان کرد: سال 89 با همسرم متارکه کردم، اما به خاطر پسر 13 ساله و دختر 8 ساله‌ام دوباره رجوع کردیم، اما اختلافاتمان همچنان باقی بود تا این‌که شب حادثه او مرا داخل خودرو کتک زد. من هم در منزل مقداری قرص خواب‌آور در چایی شیرین ریختم و به او خوراندم. ساعت 3 بامداد وقتی او را بی رمق دیدم، چند ضربه چاقو به پشت و پهلویش زدم و بعد هم با شال‌گردن او را خفه کردم. سپس جسدش را به زیرزمین کشاندم و دفن کردم.

34. بهمن 93

شهرری

مرد معتاد سر همسرش را از تن جدا کرد

مرد قاتل که سعی در بی‌گناه نشان‌دادن خود داشت، سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: خیلی وقت بود با همسرم اختلاف داشتم. او به خاطر اعتیادم مرتب با من دعوا می‌کرد. روز حادثه دوباره دعوایمان شد، من هم کنترلم را از دست دادم و با چاقو او را کشتم. پس از آن سرش را از بدنش جدا کرده و جسدش را داخل یک چمدان گذاشتم و به حاشیه‌شهر بردم و همان‌جا رها کردم.

35. بهمن 93

تهران

رمزگشایی از مرگ سرمایه‌دار بزرگ ایرانی در تهران

محمدحسین کانجی 85 ساله تاجر مشهور چای و کنف سال 89 با همسر و پسر ناتنی‌اش برای سرکشی به یکی از هتل‌های خود راهی مشهد شد که دچار سکته مغزی شده و به تهران بازگردانده شد. تشخیص پزشکان این بود که خانواده کانجی می‌توانستند بلافاصله پس از سکته او را به بیمارستان انتقال دهند، اما این کار با تأخیر انجام گرفت و کانجی به کما رفت. همسر کانجی که 15 سال قبل با او ازدواج کرده بود، با وجود بیهوشی کانجی با مهیاکردن سی‌سی‌یوی خانگی او را به منزل انتقال داد، اما او چند ماه بعد فوت کرد. کانجی بدون فرزند، 9 خواهرزاده داشت که وارث اصلی او بودند. آن‌ها به موارد مشکوکی برخوردند که نشان می‌داد کانجی به دلیل کهولت سن فوت نکرده است. هم‌زمان با تجسس‌های بازپرس ویژه قتل، وراث کانجی متوجه مدارکی شدند که نشان می‌داد همه دارایی‌های دایی‌شان در زمان‌های مختلف به نام پسر ناتنی‌اش، همسرش، عروسش و حتی کودک آن‌ها سند خورده است. یافته‌ها نشان داد همسر و پسر کانجی در قتل او دست داشته‌اند.

36. بهمن 93

تکاب

قتل همسر مقابل چشمان دخترک 3 ساله

مردی که همسرش را با تیشه و در مقابل دختر سه ساله‌اش به قتل رسانده بود، خود را به پلیس معرفی کرد و در خصوص انگیزه خود گفت: مدتی است به شیشه اعتیاد دارم و بیکار شده بودم. شب حادثه دوباره بر سر اعتیادم با همسرم درگیر شدیم و او خوابید. من از ناراحتی تا صبح نخوابیدم و تصمیم گرفتم همسرم را به قتل برسانم.‌ یک تیشه بنایی آماده کردم و وقتی او بیدار شد با تیشه به جانش افتادم و او را به قتل رساندم.

37. اسفند 93

کرج

قتل شوهر با همدستی پسر دایی

حسین 50 ساله به قتل مجید همسر دختر دایی خود با همدستی او اعتراف کرد و گفت: من و مریم از زمان مجردی به هم علاقه داشتیم، اما خانواده‌ها مخالف ازدواج ما بودند. به همین دلیل هر یک از ما زندگی جداگانه‌ای تشکیل دادیم و سال‌ها از هم بی‌خبر بودیم تا این‌که در مراسم درگذشت یکی از اقوام، مجدداً یکدیگر را دیدیم. مریم به من گفت از زندگیش راضی نیست و قصد طلاق داشته، اما همسرش حاضر به این کار نشده است. همین موضوع باعث شد نقشه قتل مجید را طراحی کنیم. مریم کلید در ورودی مجتمع محل زندگی‌اش را به من داد و من زمانی که مجید به قصد سوارشدن به ماشین به پارکینگ آمد، با میل‌گرد ضرباتی به سر و گردنش وارد کردم و او را کشتم.

38. اسفند 93

تنکابن

اقدام دردآور مردی برای پایان‌دادن همیشگی به زندگی زناشویی

زنی 45 ساله به نام عظمت توسط شوهر 48 ساله خود به نام جمشید به قتل رسید. مأموران مقتول را روی تخت و درحالی‌که یک رشته طناب نازک دور گردنش بود، پیدا کردند. جمشید که به دلیل اختلافات خانوادگی دست به این کار زده بود، پس از ارتکاب جنایت با خوردن قرص قصد خودکشی داشت، اما نجات پیدا کرد.

39. اسفند 93

تهران

دفن همسر به جای انتقال به بیمارستان

با مفقودشدن مریم، مادرش فقدان او را به پلیس گزارش داد، اما سجاد همسر مقتول از سرنوشت او اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد و ادعا داشت او و مریم به‌صورت توافقی از هم جدا شده‌اند. تحقیقات پلیس نشان داد این ادعا کذب است و سجاد در اظهاراتی جدید گفت: وقتی از مغازه به خانه آمدم، دیدم مریم در خانه افتاده است. از فرط وحشت تا ساعت 11 شب منتظر ماندم و پس از آن جسد مریم را سوار ماشین کردم و در روستایی در نزدیکی فیروزکوه به خاک سپردم. تحقیقات از سجاد ادامه دارد.

40. فروردین 94

کازرون

جنایت هولناک مرد شیشه‌ای

برادرزنی 50 ساله که توسط همسرش به قتل رسیده بود، به پلیس مراجعه و ادعا کرد شوهرخواهرش با ضربه چاقو خواهرش را به شدت مجروح کرده و با ریختن بنزین روی بدنش او را به آتش کشیده و متواری شده است. سرانجام پلیس مرد قاتل را که به شیشه اعتیاد داشت، دستگیر کرد. او اعتراف کرد: با همسرم اختلافات زیادی داشتم. روز حادثه هم مواد مصرف کرده بودم و وقتی درگیری‌مان بالا گرفت، همسرم را به قتل رساندم.

41. اردیبهشت 94

تهران

این مرد پس از قتل همسرش به کلانتری زنگ زد

علی 31 ساله پس از به قتل رساندن همسرش به کلانتری زنگ زد و به قتل اعتراف کرد. او در بازجویی‌ها گفت: 4 سال پیش با ژاله که 8 سال از من بزرگ‌تر بود ازدواج کردم، اما او دایم با من بدرفتاری می‌کرد. روز حادثه به ژاله گفتم نمی‌توانم با او زندگی کنم و پیشنهاد دادم جدا شویم، اما او نپذیرفت. سر همین موضوع عصبانی شدم و او را کشتم.

42. اردیبهشت 94

لنگرود

مردی که همسرش را پس از قتل آتش زده بود بعد از 5 سال دستگیر شد

پس از 5 سال مردی که همسرش را کشته بود، لب به اعتراف گشود. او اعتراف کرد با موتورسیکلت به محل کار همسرش رفته و او را به بهانه صحبت‌کردن درباره مسایل خانوادگی سوار کرده، اما هنگام بحث و جدل همسرش را هل داده و او بعد از برخورد سرش با آسفالت از هوش رفته و دیگر نفس نکشیده است. مرد هم جسد را به آتش کشیده و متواری شده است.

43. اردیبهشت 94

روستایی در مشهد

پسر 15 ساله جنایت مادرش در قتل پدر را گردن گرفت

پسری 15 ساله نزد پلیس رفت و به قتل پدرش اعتراف کرد، اما حرف‌های ضدونقیض پسر، مأموران را به تحقیق بیشتر واداشت تا این‌که پسر نوجوان گفت: مادرم اعتیاد داشت و مرا هم معتاد کرده بود. آن روز من برای تأمین هزینه‌های مواد کبوترانم را فروختم، اما پدرم وقتی مطلع شد، بسیار ناراحت شد و با مادرم بحث کرد. مادرم هم با چوب‌دستی او را کشت. سپس با کمک هم، دست و پای پدرم را بستیم و او را داخل چاه انداختیم، اما برای آن‌که مادرم را اعدام نکنند و برادر کوچکم بی‌کس نشود، من قتل را به گردن گرفتم. با این وجود، زن اقدام به قتل را رد کرد و گفت: آن روز وقتی به خاطر فروش کبوترها درگیر شدیم، همسرم مرا از خانه بیرون کرد وقتی برگشتم دیدم پسرم او را کشته است و با کمک هم جسد را درون چاه انداختیم. بررسی‌ها برای روشن‌شدن زوایای این پرونده ادامه دارد.

44. اردیبهشت 94

شهر پرند

عذاب وجدان، مرد همسرکش را یک سال پس از قتل به اعتراف واداشت

کابوس‌های شبانه مردی که منکر اطلاع از سرنوشت همسرش می‌شد، او را وادار به اعتراف کرد. او گفت: الهام به رابطه پنهانی من پی برده بود و مدام می‌گفت آبرویم را می‌برد. او از من می‌خواست طلاقش بدهم تا این‌که روز حادثه با خشم به سمتش حمله کردم. وقتی دیدم نفس نمی‌کشد، دستپاچه شدم و جسدش را دفن کردم.

45. اردیبهشت 94

کلاچای

رییس شورای شهر، زن و فرزندانش را کشت

همسر 35 ساله و دو پسر 5 و 8 ساله رییس شورای شهر کلاچای در آتش‌سوزی عمدی توسط او جان خود را از دست دادند. او اقرار کرد با همسرش اختلاف داشته و شب حادثه بعد از درگیری، بنزین روی فرش ریخته که به علت روشن‌بودن بخاری، آتش خانه را فراگرفته است. همسر و فرزندان متهم جان باختند، اما خود او دچار سوختگی 25 درصد شد.

46. اردیبهشت 94

تهران

مردی 42 ساله، متهم اصلی در پرونده قتل همسرش

لعیا توسط همسرش به بیمارستان انتقال داده شد، اما در اثر نارسایی تنفسی و خفگی ناشی از انسداد مجاری هوایی فوت کرد. سعید همسر او ادعا کرد با صدای زنگ تلفن همراه از خواب بیدار شده و دیده همسرش جلوی آشپزخانه افتاده و در آپارتمان هم باز است، اما بررسی‌های پلیس نشان داد ادعاهای متهم سرشار از تناقض است و دستور بازداشت موقت برای او صادر شد.

47. اردیبهشت 94

-

نیرنگ یک زن در پنهان‌کاری 9 ساله قتل همسرش

سال 85 همسر «ع» ادعا کرد شوهر او در دریا غرق شده، اما پدر «ع» نسبت به ماجرا مشکوک بود تا این‌که بهار 94 پدر «ع» به پلیس مراجعه کرد و گفت نوه‌اش گفته آن روز پدرش با آن‌ها نبوده و با شوهرخاله‌اش به دریا رفته‌اند. تحقیقات پلیس آغاز شد و این‌بار همسر مقتول لب به اعتراف گشود و گفت: همسرم معتاد بود. از سوی دیگر، به دلیل سرقت گوسفندان پدرش با خانواده‌اش هم اختلاف داشت تا این‌که روابط من با شوهرخواهرم صمیمانه شد. یک شب مقدار زیادی قرص خواب‌آور در چای نبات همسرم ریختم و به او خوراندم و ساعت 4 صبح متوجه شدم او مرده است.

48. اردیبهشت 94

تهران

پایان دادگاه زنی 34 ساله که با همدستی پسرعموی 19 ساله‌اش به همسر خود سیانور داد

اسفندماه سال 91 فرزانه با کمک جواد همسرش را به قتل رساند. متهمان ابتدا با هم رابطه نامشروع برقرار می‌کنند، سپس سعید را که مانع این ارتباط می‌دانستند، به قتل می‌رسانند. فرزانه در اعترافات خود گفت: اولین‌بار در 13 سالگی ازدواج کرده، اما از همسرش جدا شده و سپس با فشار خانواده با سعید ازدواج کرده، اما به دلیل اعتیاد شوهرش رابطه خوبی با او نداشته تا این‌که با پسرعمویش ارتباط برقرار می‌کند و از او می‌خواهد شوهرش را بکشند. فرزانه ابتدا در دوغ شوهرش سیانور ریخته و او از وضعیت عادی خارج شده، سپس جواد به منزل آن‌ها آمده و سعید را خفه کرده است. جواد به قصاص و 17 ضربه شلاق و فرزانه به 15 سال حبس و 99 ضربه شلاق محکوم شد.

49. خرداد 94

ملارد

قتل زن بی‌گناه توسط همسرش

مرد 55 ساله‌ای معتاد به شیشه همسر خود را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند. او در اعترافات خود گفت: از مدت‌ها قبل به همسرم سوءظن داشتم و روز حادثه دوباره اختلافات قدیمی را مطرح کردیم. بعد از کتک‌زدن همسرم؛ درحالی‌که او برای شستن لباس به داخل حمام رفته بود، با برداشتن چاقوی آشپزخانه به سراغش رفتم و با چند ضربه چاقو او را در حمام به قتل رساندم.

50. تیر 94

مشهد

مرد 70 ساله‌ به قتل همسر سوم خود اعتراف کرد

زن 45 ساله‌ای به نام مریم که به تازگی ازدواج کرده بود، در منزل مسکونی خود با ضربات چاقو به قتل رسید. همسر 70 ساله زن که اختلافاتی با او داشت، متواری شده بود تا این‌که پلیس او را در شیراز دستگیر و مرد به قتل اعتراف کرد.

51. تیر 94

تهران

قتل همسر با پرتاب چاقو به سینه

مرد جوان 26 ساله‌ای در درگیری با همسر 21 ساله‌اش مورد اصابت چاقو قرار گرفت و در بیمارستان فوت کرد. او در اظهاراتش به پلیس گفت: از چندی پیش به رفتارهای همسرم مشکوک شده بودم. شب حادثه از او خواستم به بهانه تماس، گوشی تلفن همراهش را به من بدهد، اما او ممانعت کرد و درگیر شدیم. او به سمت من حمله کرد و موهایم را کشید. من هم ضربه‌ای با چاقوی آشپزخانه به سمت او پرتاب کردم که به سینه‌اش برخورد کرد.

52. مرداد 94

بروجرد

اعتراف مرد بروجردی به قتل همسر و فرزندش

مردی که متهم به قتل همسر و دخترش به‌وسیله قرص برنج بود، اعتراف کرد. در بازجویی‌ها مشخص شد قاتل که خود مشکل اخلاقی داشته پس از بررسی تلفن همراه همسرش مبنی بر این‌که با کسی ارتباط دارد یا خیر، پس از یک هفته ناراحتی ابتدا تصمیم به قتل همسرش می‌گیرد. سپس برای مخفی‌کردن این قتل، تصمیم می‌گیرد دو شاهد صحنه قتل یعنی دختر و پسرش را نیز مسموم کند که پسرش جان سالم به در می‌برد.

53. شهریور 94

کهگیلویه و بویراحمد

مرد 70 ساله همسر و برادرزنش را کشت و به کوه گریخت

مرد 70 ساله‌ای همسر و برادر همسر خود را در یکی از روستاهای بخش لوداب شهرستان بویراحمد با اسلحه ساچمه‌زنی به قتل رساند و متواری شد. قاتل پس از دستگیری انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی و ملکی اعلام کرد.

 

منبع: سلامت نیوز