درآمد میلیونی مراکز ناباروری از مردان خوشتیپ و باهوش
میزان هوش هم می‌تواند از طریق اسپرم انتقال پیدا کند و ما به‌همین‌منظور از کسانی که اینجا برای اهدا اسپرم فرم می‌کنند تست هوش می‌گیریم و حداقل نتیجه آن باید نمره 120 به بالا باشد.

گزارشی از مبالغ باورنکردنی اهدای اسپرم

«اگر می‌خوای خوشتیپ ، چشم روشن و سالم باشه تا صد میلیون تومان باید هزینه کنی» این حرف را مسئول پذیرش یکی از مراکز ناباروری معروف در یک محله بالاشهر می‌زند. البته مهم‌ترین فعالیت این مرکز، اهدای اسپرم است نه دیگر خدمات ناباروری! بی‌شک داشتن فرزند یکی از مهم‌ترین دل‌مشغولی‌های زوج‌های جوانی است که حداقل پنج سال از ازدواج آنها می‌گذرد ولی به دلایلی قادر به اضافه‌کردن یک فرد از خون و جان خود به خانواده دونفره خود نیستند. در این میان یا اشکال از مرد است یا از زن یا در موارد نادری از هر دو. خوشبختانه در سال‌های اخیر با اجاره رحم و دیگر موارد درمانی، درصورتی‌که زن قادر به بارداری نباشد می‌توان مشکل او را حل کرد ولی مردها راه پرپیچ و خمی را از سر می‌گذرانند. مردانی که فاقد اسپرم هستند باید پا در راهی بگذارند که قبولش بر آنها بسیار سخت است، قبول اسپرم یک مرد ناشناس!

 

درآمدهای میلیونی مراکز ناباروری از اهدای اسپرم

بسیاری از زوج‌های جوان که بچه‌دار نمی‌شوند. پس از مراجعه به پزشک راهی مراکز درمان ناباروری می‌شوند که این روزها بر تعدادشان افزوده می‌شود. به یکی از این مراکز درشمال خیابان شریعتی مراجعه می‌کنم. در همان ابتدای ورود، پوستری به چشم می‌خورد که در تبلیغ اهدای اسپرم طراحی شده است. با یکی از پرستاران این مرکز مشغول به صحبت می‌شوم «ببین ما اینجا بانک اسپرم داریم، یعنی اینجوری هروقت که با همسرتون بیاین و اسپرم آماده هست. شما می‌تونین موارد مورد نظرتون رو انتخاب کنین بعد تشریف بیارین» از او نحوه انتخاب را می‌پرسم می‌گوید: «بستگی به نوع اسپرمی که می‌خواین ما اینجا آزمایش DNA رو اسپرم انجام می‌دیم و سعی می‌کنیم اسپرم سالم با ساختار قوی تحویلیتون بدیم!» از او میزان قیمت‌ها را می‌پرسم «اگر از بانک اسپرم بخواین از سه میلیون تومان هست تا 12میلیون تومان ولی اگر فردی رو خودتون معرفی کنید برای خدمات کلنیک پنج میلیون می‌گیریم و عمل لقاح را انجام می‌دهیم» لقاح مصنوعی به یک فرایند پزشکی گفته می‌شود که در آن تخمک‌های بارور را از بدن زن گرفته و همراه با اسپرم‌های بارور یک مرد در آزمایشگاه، آماده جنین‌سازی می‌کنند.

 

کلینیک‌های لوکس ناباروری

اما دراین‌میان در بعضی از نقاط تهران کلینیک‌های ناباروری خاصی وجود دارند که به مشتریان خاصی خدمات می‌دهند. در پارکینگ یکی از این مراکز به جز ماشین‌های میلیاردی، خودروی دیگری به چشم نمی‌خورد. وقتی وارد این مجموعه می‌شوید احساس می‌کنید وارد هتل پنج ستاره شده‌اید. یک پرستار از ابتدا شما را همراهی می‌کند و با قهوه از شما پذیرایی می‌شود تا پزشک مشاور برای توضیحات بیاید اول می‌پرسد چرا با همسرتون تشریف نیاوردید و بعد از اینکه می‌گویم او از این مراکز خوشش نمی‌آید پاسخ می‌دهد«ما اینجا اطلاعات پذیرشگرمون رو محرمانه ثبت و قول عدم افشای اون رو می‌دیم» بعد از توضیحات نحوه کار از او قیمت‌ها را می‌پرسم: او می‌گوید: «ما اینجا بانک اسپرم نداریم ولی می‌تونید یا یک نفر را خودتون معرفی کنید که با آزمایش‌های ما بهتون می‌گیم که اسپرم ایشون سالم هست یا نه که این هزینه‌اش 35 میلیون تومان می‌شود ولی اگر مایل بودید ما کسانی را اینجا داریم که هم از لحاظ خوشتیپی هم از لحاظ جسمی در شرایط ایده‌آلی قرار دارند» وقتی می‌بیند برایم قابل توجه است قیمت‌های اسپرم این افراد را هم به زبان می‌آورد: «از 25میلیون هست تا 70 میلیون، البته رقم باید بین خودمون محرمانه بمونه. حتی یکی از مدل‌های معروف مرد که تصویرش هم الان رو بیلبورد‌های تبلیغاتی شهره هم در بین افراد اهدای اسپرم اینجا هست، که اگر مایل بودید در جلسه بعدی بیشتر درباره‌اش توضیح میدم!» در انتها با شوخی از دکتر سؤال می‌کنم اتفاقا یکی از آشناهای ما هم ظاهری مناسب داره و مایل به اهدای اسپرم هست چقدر به اهداکننده اسپرم تعلق می‌گیرد؟ او هم با شوخی جواب می‌دهد «بگو بیاد اینجا پیش خودم تا 30 درصد قرارداد بهش پول نقد می‌دیم»

 

اسپرم‌های دانشمنــد پرور 25میلیون تومان

گرچه به عقیده بسیاری از پزشکان تناسب جسمی و حتی بعضی از بیماری‌ها موروثی هستند و این قبیل کلینیک‌ها مدعی هستند اسپرمی با احتمال کم بیماری به شما تحویل می‌دهند! ولی اسپرم‌هایی که متعلق به افرادی با ضریب هوشی بالا باشند از نکات جالبی بود که در مراجعه به یکی از این کلینیک‌ها به گوشم خورد، پرستار این کلینیک کوچک در شمال غرب تهران می‌گوید «میزان هوش هم می‌تواند از طریق اسپرم انتقال پیدا کند و ما به‌همین‌منظور از کسانی که اینجا برای اهدا اسپرم فرم می‌کنند تست هوش می‌گیریم و حداقل نتیجه آن باید نمره 120 به بالا باشد» او اشاره می‌کند اینجا حتی ضریب هوشی 145 هم داشتیم‌، او قیمت اسپرم‌های دانشمندپرور را از 12میلیون تا 25 میلیون اعلام می‌کند. جالب است در اینجا به یاد نامه مشهور مرلین مونرو (بازیگر مشهور هالیوود) به انیشتین افتادم که در آن نوشته بود«فکر کنید اگر ما ازدواج می‌کردیم و فرزندی به زیبایی من و به باهوشی شما داشتیم» و انیشتین در پاسخ به او گفته بود «خانم مونرو توجه داشته باشید چه فاجعه‌ای پیش می‌آمد اگر ما ازدواج می‌کردیم و برعکس گفته شما اتفاق می‌افتاد، فرزندی به زشتی من و به کودنی شما».

 

اسپرم اهدا کن چند میلیون بگیر! 

یکی از پرستاران مرکز ناباروری می‌گوید «تعداد افرادی که برای اهدای اسپرم به این مراکز مراجعه می‌کنند رو به افزایش است و مردانی که برای اهدای اسپرم به این مراکز مراجعه می‌کنند حداقل ماهی پنج میلیون به بالا درآمد دارند و مراکز ناباروری هم درحال‌حاضر درآمد خوبی از این راه به دست می‌آورند». او ادامه می‌دهد «حتی بعضی از چهره‌های شاخص هم برای اهدای اسپرم به این مرکز مراجعه می‌کنند. سال گذشته یکی از ورزشکاران معروف به درخواست خانواده‌ای به این مرکز آمده بود و آن‌طورکه من شنیدم صد میلیون برای اهدای اسپرم از خانواده گیرنده دریافت کرده بود.»

بااین‌روند به نظر می‌رسد در سال‌های آینده شاید خانواده‌ای که مشکل بچه‌دارشدن داشته باشد بتواند از بین دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران فردی را متقاعد کند که اهداکننده اسپرم او باشد و پول گزافی هم از این راه به دست بیاورد. شاید هم در آینده نزدیک این کار به عنوان یک شغل رسمی و پردرآمد ذهن عده زیادی را به خود مشغول کند. موضوع اهدای اسپرم، چندی قبل مورد بحث‌های فقهی بسیاری در میان علما و حوزه‌های علمیه بود و دراین‌باره هم نظرات مختلفی بیان می‌شد اما طبق نظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله) این عمل با رعایت نکات اسلامی بلامانع بوده و اشکال شرعی ندارد. در زیر استفتای ایشان را به نقل از دفتر رهبر معظم انقلاب منتشر می‌کنیم. 

سؤال: همسر من اسپرم ندارد. ما می‌توانیم از اسپرم شخص دیگری که با تزریق در رحم من انجام می‌شود، بچه‌دار شویم، آیا این کار مشکل شرعی دارد؟ 

جواب: تلقیح زن از طریق نطفه مرد اجنبى فى‌نفسه اشکال ندارد، ولى باید از مقدمات حرام از قبیل نگاه و لمس حرام و غیر‌ آنها اجتناب شود.

 

منبع: سلامت نیوز/  وقایع اتفاقیه