جنجال احمدی نژاد و دیداری که اتفاق نیفتاد
روز گذشته سایتهای خبری نوشتند كه «برنامه ملاقات محمود احمدی‌نژاد با آیت‌ا... جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمان بنا به دلایل نامشخصی لغو گردید.

امام جمعه كرمان احمدی نژاد را نپذیرفت؟!

 احمدی‌نژاد قرار بود به كرمان سفر كند، قرار بود به جیرفت برود! قبل از این سفر حامیانش بسیار در بوق و كرنا كرده بودند و حضور او را به اطلاع همه رساندند، تصاویری هم از نمای نزدیك منتشر شد كه حضور پرشور در مراسم استقبال از احمدی‌نژاد تداعی شود. بعد با عكسی از محل سخنرانی احمدی‌نژاد در جیرفت به اعلام سخنرانی او در این شهر به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌ا... مطهری اقدام كردند جایگاهی كه با كلاه‌های سربازان جنگ و چفیه و نمادهای جبهه تزیین شده بود! و پارچه‌ای در پایین آن نصب شد كه بر روی آن نوشته شده بود «در این مجلس میزبان شهدا هستند» البته كمی كه به عكس در نمای بازتر دقت شود مشخص خواهد شد كه سخنرانی او در محل برگزاری نماز جمعه است.

اما یك خبر تردیدهایی ایجاد كرد. دیروز سایتهای خبری نوشتند كه «برنامه ملاقات محمود احمدی‌نژاد با آیت‌ا... جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمان بنا به دلایل نامشخصی لغو گردید.

در حالی كه قرار بود محمود احمدی‌نژاد پس از ورود به كرمان به دیدار امام جمعه كرمان برود در میانه راه این برنامه تغییر و محمود احمدی‌نژاد راهی جیرفت شد. گزارش‌ها حكایت از آن دارد طی روزهای گذشته تعداد زیادی از چهره‌های متنفذ سعی در انجام ملاقات میان امام جمعه كرمان و محمود احمدی‌نژاد داشته‌اند. 

امام جمعه كرمان طی سال‌های گذشته انتقادات فراوانی از محمود احمدی‌نژاد داشته است. وی هفتم اردیبهشت ماه خطاب به كارگران گفته بود: آقای احمدی‌نژاد با ادبیات خاصی می‌خواست مملكت را اداره كند.

 آیت ا… جعفری با انتقاد از شعار افزایش یارانه‌ها گفت: اینكه كسی با چنین شعاری وارد شود كلاه سر مردم گذاشتن است. من با هیچ دولتی حساب خاصی ندارم و به حسب وظیفه‌ام از همه دولت‌ها حمایت كرده‌ام. اما كسی كه با شعار چند برابر كردن یارانه‌ها می‌آید حقه باز است. مواظب باشید برای بار دوم سرتان كلاه نرود.»

 

فرافكنی با متهم كردن دیگران

پس از مخالفت امام جمعه كرمان و عدم صدور اجازه برای دیدار احمدی‌نژاد با وی طیف احمدی‌نژاد به فكر فرو رفتند و سعی كردند سیاست فرار به جلو را در پیش بگیرند بنابراین در سایت منتسب به خود با انتشار تصاویری از سفر احمدی‌نژاد به جیرفت نوشتند: «با وجود تلاش های همه‌جانبه صورت گرفته از سوی مقامات مسئول برای جلوگیری از برگزاری مراسم یادواره شهدای سادات، طلبه و معلم در شهر جیرفت، این مراسم عصر با سخنرانی دكتر احمدی‌نژاد برگزار می‌شود. 

خبرنگار دولت بهار كسب اطلاع كرده است كه برخی از مقامات رسمی در سطوح بالا و میانی طی ۴۸ ساعت گذشته با اعمال فشار بر نهادهای مختلف از جمله بر ستاد نماز جمعه و امام جمعه شهر جیرفت، تمامی تلاش خود را به عمل آورده‌اند تا به هر شكل ممكن مانع از برگزاری این مراسم شوند. 

گفته می‌شود مقامات دولتی مراتب خشم و ناراحتی خود را از اینكه مصلای شهرستان جیرفت به برگزاری این مراسم اختصاص یافته است، ابراز كرده‌اند. گزارش‌های دریافتی حاكی از آن است كه برخی نهادهای انقلابی نیز تحت فشار قرار گرفته‌اند تا خود را از این مراسم كنار بكشند كه در نتیجه آن، پیامك‌های فراوانی برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ارسال شده است تا از شركت در مراسم یادواره شهدا خودداری كنند.

 

منبع: روزنامه آرمان