مهمان نمایشگاه کتاب جعلی از آب درآمد
فردی که مسئولان نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران او را رئیس دانشکده ادبیات سوربن معرفی کردند، ظاهراً مسئولیت دیگری دارد.

معرفی مهمان جعلی نمایشگاه کتاب

برنارد فرانکو از مهمانان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران معرفی شده بود که در معرفی او آمده بود «حضور رئیس دانشکده ادبیات سوربن در نمایشگاه کتاب تهران» اما ظاهرا ماجرا چیز دیگری است. پرفسور برنارد فرانکو با توجه به آن چیزی که در رزومه وی درج شده از سال 2012 رئیس واحد بازآموزی و پژوهش (UFR) ادبیات تطبیقی در دانشگاه سوربن است.

مهمان نمایشگاه کتاب جعلی از آب درآمد

 

همچنین در جایی دیگر درج شده وی پرفسور ادبیات عمومی و تطبقی در دانشگاه سوربن پاریس و عضو هیات علمی است.

 

مهمان نمایشگاه کتاب جعلی از آب درآمد

وی به تدریس ادبیات عمومی و تطبیقی در دانشگاه سوربن پاریس مشغول بوده و پژوهشگری در زمینه ادبیات تطبیقی نیز در کارنامه اوست.

این گزارش اضافه می‌کند وی اکنون رئیس واحد پژوهش دانشگاه سوربن است و با آنچه ارشاد از رزومه کاری او به عنوان رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه سوربن یاد کرده و تحت این عنوان برای  نمایشگاه کتاب از وی دعوت به عمل آمده دقیق نیست. وی از سال 1992 در دانشگاه سوربن پاریس مشغول تدریس است.

گفته می‌شود هزینه‌های حضور این فرد برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی پرداخت شده است درحالی که متولیان امر اعلام کردند هزینه‌ها برعهده خود مهمان‌هاست.

 

مهمان نمایشگاه کتاب جعلی از آب درآمد

استاد ادبیات عمومی و تطبیقی دانشگاه سوربن عنوان رسمی برنارد فرانکو است.

UFR نوعی ساختار پژوهشی در یک دانشگاه است که دانشکده‌ها و یا آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مختلف را به یکدیگر پیوند می‌دهد و به نوعی امکان پرداختن بهتر به پژوهش‌های میان رشته‌ای UFR را فراهم می‌سازد در واقع یک مجموعه‌ای از استادان و پژوهشگران را حول یک موضوع و یا هدف کلام علمی گرد می‌آورند.

 

منبع: فارس