30 دختر و پسر نیمه‌عریان در پارتی شبانه
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: 30 دختر و پسر نیمه‌عریان در پارتی شبانه در باغی در اطراف قزوین، دستگیر شدند.

30 دختر و پسر دستگیر شدند

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی اظهار کرد: بیش از 30 نفر از دختران و پسران که بدون داشتن هیچ گونه رابطه‌ای به بهانه شرکت در جشن فارغ‌التحصیلی در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر و مجازات شدند.وی ادامه داد: به دنبال وصول گزارشی مبنی بر اختلاط تعداد زیادی دختر و پسر جوان در ویلایی در اطراف قزوین بلافاصله با صدور دستوراتی از سوی بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، تمامی شرکت‌کنندگان در پارتی مذکور، جلب شدند.

صادقی نیارکی از اجرای حکم شلاق تمامی متهمان در فردای روز دستگیری خبر داد و افزود: به دنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق‌العاده هر یک از متهمین به 99 ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آنها اجرا شد.

وی اظهار کرد: اجرای حکم شلاق نامبردگان توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجرا درآمد تا درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی و حیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می‌کنند.

دادستان قزوین یادآور شد: از طریق تریبون‌های مختلف به‌ویژه رسانه‌ها نسبت به حرمت‌شکنی برخی جوانان هشدار لازم و جدی را داده‌ایم و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد تا با اعمال مجرمانه‌اش فضای اسلامی شهر و جامعه را مخدوش کند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا در دام گروه‌های فساد اجتماعی نیفتند، خاطرنشان کرد: دستگیری این تعداد دختر و پسر جوان آن هم به صورت نیمه‌عریان و در حال مصرف مشروبات و اعمال منافی عفت موجب جریحه‌دار شدن اذهان و افکار عمومی شده بود و می‌طلبید که بار دیگر اقتدار دستگاه قضایی در رسیدگی سریع همراه با دقت و کیفیت اعمال شود که بحمدالله در ظرف زمانی کمتر از 24 ساعت کار بازجویی، انجام تحقیقات، تشکیل جلسه دادگاه، صدور رای و اجرای حکم به انجام رسید.

این مقام قضایی با بیان اینکه «برگزاری پارتی‌های شبانه در باغ‌ها و ویلاهای حاشیه شهر به دلیل احساس امنیت کاذبی است که برگزارکنندگان آن می‌کنند»، تصریح کرد: اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مصادیق بی‌حجابی در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و در این راستا از ابتدای سال جاری اگر سرنشینان خودروها رعایت حجاب شرعی را نکنند یا اقدام به مزاحمت برای بانوان، دور دور کردن و آلودگی صوتی کنند، خودرویشان متوقف خواهد شد و مدتی طولانی را در پارکینگ خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین رستوران‌ها و تالارها و مراکز پذیرایی که اقدام به برگزاری مراسم به شکل مختلط کنند یا در صورت کشف و مشاهده مشروبات الکلی، پلمب خواهند شد.

دادستان قزوین تصریح کرد: جوانان و نوجوانان باید به عواقب اعمال مجرمانه خود آگاه باشند چرا که دستگیری افراد در پارتی‌های مختلط و محکومیت و مجازات برای آنان سابقه کیفری محسوب می‌شود و برای آینده تحصیلی، کاری و شغلی‌شان مشکل‌ساز خواهد بود.

قاضی صادقی نیارکی همچنین با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مخالف شادی مردم نیست و حتی معتقد است باید شرایط و امکانات بیشتری برای تفریح و شادی جوانان و خانواده‌ها مهیا شود، بیان کرد: دستگاه قضایی از آزادی‌های مشروع و ایجاد فضاهایی برای شادی مردم حمایت می‌کند اما این به آن معنا نیست که عده‌ای هنجارشکن با اقدامات خلاف قانون و شرع در پوشش عناوینی چون آزادی، تفریح به بهانه‌های مختلف مانند جشن تولد، دانش‌آموختگی، میهمانی و ... مبادرت به سوءاستفاده از دختران و پسران کنند یا جرایم دیگری مانند مصرف مشروبات الکلی، استفاده از مواد، قرص یا داروهای روانگردان و نیروزا، رقص و پایکوبی‌های مختلط و ... را مرتکب شوند و از این‌گونه اعمال کثیف نیز فیلم و عکس تهیه کنند.

 

منبع: ایسنا/ میزان