جزئیات ترور نافرجام نماینده مجلس
روز گذشته خبر مهمی از ترور نافرجام حشمت ا... فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد ازتوابع استان كرمانشاه و فرماندار دولت روحانی منتشر شد. حشمت ا... فلاحت پیشه نماینده سه دوره مجلس است، وی دیروز به منطقه كرند غرب رفته بود كه در دهستان دالاهو مورد سوء قصد قرارگرفت.

ترور نافرجام حشمت ا... فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد

 روز گذشته خبر مهمی از ترور نافرجام حشمت ا... فلاحت پیشه نماینده مردم كنگاور ازتوابع استان كرمانشاه و فرماندار دولت روحانی منتشر شد. حشمت ا... فلاحت پیشه نماینده سه دوره مجلس است، وی دیروز به منطقه كرند غرب رفته بود كه در دهستان دالاهو مورد سوء قصد قرارگرفت. در این حمله، نیك‌عزم رئیس دامپزشكی شهرستان دالاهو و فرزند شهید نیك‌عزم و كرمی راننده فرماندار دالاهو به شهادت رسیدند. همچنین فرمانده اصلاح‌طلب دالاهو نیز به ضرب دو گلوله زخمی و به اتاق عمل منتقل شد. شنیده‌ها حاكی از وخامت حال وی است. سیدفرزاد افضلی مدیركل شیلات استان كرمانشاه نیز هدف دو گلوله قرار گرفت و به بیمارستان امام‌رضا(ع) كرمانشاه منتقل است.

 

جزئیات حادثه از زبان فلاحت‌پیشه

فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس با تشریح جزئیات سوءقصد به خودش و مدیران همراه گفت: دركمین تروریست‌ها گرفتار شدیم. پس از برگزاری نشست شورای اداری شهرستان دالاهو، عازم ریجاب بودیم كه در كمین تروریستی گرفتار شدیم و دو تن از دوستانمان شهید شدند. وی اظهار داشت: چنین حوادثی هرگز در گذشته رخ نداده و احتمال دارد كه این حادثه از بیرون از مرزها سازماندهی شده باشد. فلاحت پیشه خاطرنشان كرد: ما هرگز مسلح به منطقه نمی‌رویم و هرگز چنین مواردی در منطقه نداشتیم. وی ادامه داد: بسیاری از مردم نیز در این ساعات تماس گرفته‌اند و جویای احوال ما و همكارانمان شده‌اند كه امیدواریم نیروهای امنیتی خیلی زود عاملان این حمله را شناسایی كنند.

 

روایت نمایندگان غرب كشور از حادثه

سید قاسم جاسمی نماینده كرمانشاه ضمن محكومت این حمله به«آرمان» گفت:دكتر فلاحت پیشه مشغول بازدید از منطقه كرند غرب و یكی از دهستان‌ها در آن منطقه به نام ریجاب بود كه مورد سوء قصد افراد مسلح قرار گرفت و راننده فرماندار و یك دامپزشك كه همراه آقای فلاحت پیشه بودند، شهید شدند. فلاحت پیشه نیز در اثر برخورد با شیشه اتومبیل آسیب جزئی دید. وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد كه گروه‌های تروریستی اقدام به این عمل كرده باشند. گروه ضد انقلاب «پژاك» درآن منطقه حضور نسبی وكمرنگی دارد كه البته صحت اقدام آنها در این حادثه هنوز مشخص نشده است و بررسی علت حادثه و شناسایی مهاجمان بلافاصله از سوی مسئولان اطلاعاتی وانتظامی شروع شده است.

 وی درباره حفاظت از جان نمایندگان استان‌های مرزی و غربی اظهار داشت: مسئولان باید برای حفظ جان این بخش از نمایندگان مجلس، اقدامات لازم را انجام دهند. هرچند با توجه به موقعیت منطقه ریجاب نمایندگان محترم باید با دقت بیشتری به آن مناطق سفر می‌كردند. همچنین«شهاب نادری» نماینده پاوه در این راستا به «آرمان» گفت: گروه‌های تكفیری و وابسته به ‌خارج ازكشور در این منطقه حضور دارند لذا توقعی كه از دستگاه‌های انتظامی وجود دارد این است كه در زمان سفر نمایندگان به این مناطق، اقدامات لازم جهت برقراری امنیت برای آنان در نظر گرفته شود. وی افزود: متاسفانه آقای فلاحت پیشه در این منطقه با كمین مخالفان نظام مواجه شدند وضمن شهادت دو نفر از همراهان ایشان، خودش نیز آسیب دید. وی ادامه داد: به علت نزدیكی مناطق غربی به عراق، این مناطق درخطر هستند. حتی شنیده شده كه در این مناطق گروه‌های تكفیری تحركاتی داشته‌اند. 

البته منطقه ریجاب منطقه امنی است اما دستگاه‌های ذی ربط باید این مورد را رسیدگی كرده تا از تكرار آن جلوگیری شود. «فرهاد تجری» نماینده قصرشیرین نیز به «آرمان» گفت: دكتر فلاحت پیشه به همراه مدیركل شیلات استان برای بررسی مشكلات مردم به ریجاب سفر كرده بود كه توسط سرنشینان یك خودروی پارس كه چهار نفر بودند مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند. تجری یادآور شد: ضاربان پس از این حمله مسلحانه، خودروی خود را به آتش كشیده و متواری شده‌اند. البته برای اظهارنظر درباره عاملان این‌حادثه باید منتظر اظهارنظر مسئولان استان بود اما می‌توان درباره تروریستی بودن این حمله گمانه زنی كرد.

 وی افزود: نمایندگان استان‌های مرزی در معرض این مشكلات هستند بنابراین لازم است مسئولان با توجه به تحركات گروه‌های تروریستی درعراق، اقداماتی برای امنیت این مناطق انجام دهند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث تروریستی نباشیم. همچنین احمد صفری نماینده مردم كرمانشاه در این زمینه اظهار داشت: اعضای شورای تامین استان هشدار داده بودند كه اعضای «پژاك» در منطقه هستند اما با این حال آقای فلاحت‌پیشه به همراه فرماندار و چند نفر از مسئولان دامپزشكی برای بازدید به منطقه ریجاب می‌روند. صفری با بیان اینكه مسئولان استانی كرمانشاه و نماینده مردم دالاهو و اسلام‌آباد غرب با چند خودرو به منطقه می‌رفتند، اضافه كرد: گویا تروریست‌ها به‌وسیله یك دستگاه خودروی پژو خود را در میان خودروهای حامل مسئولان قرار داده و پس از متوقف كردن خودروی مسئولان، آنها را به رگبار بسته‌اند.

 

تلاش برای دستگیری ضاربان

سخنگوی وزارت كشور با اشاره به حمله به فرماندار دالاهو و حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه گفت: تلاش برای دستگیری ضاربان ادامه دارد. حسنعلی امیری از متواری شدن ضاربان خبرداد و گفت: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در منطقه درصدد شناسایی و دستگیری ضاربان هستند. معاون وزارت كشور در پاسخ به این سوال كه آیا با توجه به این حادثه سفر آینده رئیس‌جمهور به استان كرمانشاه انجام خواهد شد، اظهارکرد: در این مورد دفتر رئیس‌جمهور تصمیم می‌گیرد و اعلام می‌كند. سخنگوی وزارت كشور تاكید كرد: هنوز هویت و هدف ضاربان مشخص نشده و اینكه این افراد عضو چه گروهكی بودند را نمی‌دانیم.

 

منبع: روزنامه آرمان