حسین فریدون وارد نشود!
ظاهرا این روزها پرونده حسین فریدون بر روی میز مخالفان دولت است و جالب اینكه بیش از همه نمایندگان غیرهمسو با دولت هستند كه از عملكرد برادر رئیس‌جمهور می‌گویند؛ عملكردهایی كه شاید حسین فریدون هم از برخی از آنها بی‌خبر باشد.

حسین فریدون ممنوع‌ الورود شود!

 امیرحسین عظیمی: ظاهرا این روزها پرونده حسین فریدون بر روی میز مخالفان دولت است و جالب اینكه بیش از همه نمایندگان غیرهمسو با دولت هستند كه از عملكرد برادر رئیس‌جمهور می‌گویند؛ عملكردهایی كه شاید حسین فریدون هم از برخی از آنها بی‌خبر باشد. موضوع جالب اینجاست كه سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰ تاكید دارد كه «تاكنون در جلسات این كمیسیون هیچ شكایتی ازحسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهوری مطرح نشده است.» 

بهرام پارسایی افزود:«هر یك از نمایندگان می‌توانند نسبت به موضوعات مختلف به این كمیسیون شكایت كنند اما تاكنون هیچ شكایت و پرونده‌ای از حسین فریدون در این كمیسیون مطرح نشده است.» ۲۲ خرداد بود كه كریمی قدوسی ادعای جالبی را مطرح كرد و با بیان اینكه دستیار رئیس‌جمهور تاكنون بارها به دلیل پرونده‌های سنگینش به دادگاه احضار شده، افزود: «یكی از پرونده‌های حسین فریدون «تقلید صدای رئیس‌جمهور» است.

 در یك مورد وی با تقلید صدای روحانی طی تماس‌هایی با مراكز اقتصادی در راستای ترخیص كالاهای غیرمجاز اقدام كرده و از آنها خواسته تا جلو واردات این كالاها را نگیرند.» كه این ادعا با پاسخ فریدون همراه شد و برادر رئیس‌جمهور اظهار داشت:« طرح چنین اخباری از جمله «تقلید صدای رئیس‌جمهوری برای كنسل كردن سفر مولاوردی معاون روحانی در امور زنان و خانواده» از اساس كذب بوده و ادامه همان خبرسازی علیه دولت است.»حالا كه ظاهرا تیر تقلید صدا به سنگ خورده است دلواپسان نامه نوشتند تا از راه دیگری به مخالفت خود با رئیس‌جمهور از سمت برادرش ادامه دهند.

 

فریدون وارد نشود!

۳تن از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستار ممانعت از ورود حسین فریدون به نهاد ریاست‌جمهوری شدند. این نمایندگان نقش حسین فریدون در برخی از مسائل مالی اخیر و فیش‌های نجومی را عامل این درخواست توصیف كردند. متن نامه نمایندگان به شرح ذیل است:«آقای رئیس‌جمهور! در تمامی رسانه‌های عمومی از جمله صدا و سیما توسط رئیس سازمان بازرسی كل كشور و دیگر منابع خبری به نقش موثر آقای حسین فریدون در فعالیت‌های غیرمجاز و نصب مدیران و بعضی از روسای بانك‌ها و... به عنوان دستیار ویژه نقش موثری اشاره شد. حفظ قداست و جایگاه نهاد ریاست‌جمهوری و جنابعالی بیشتر از همه بر عهده این افراد نزدیك به شما است، لذا تاكید می‌نماییم ضمن ممنوع‌الورود نمودن دستیار ویژه‌تان و اعلام آن به ملت، نسبت به مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری كه مسائلی از این قبیل در كارنامه‌شان دارند تجدیدنظر فرمایید تا شرایط بهتری برای همكاری‌های جامعه فراهم شود. 

اخیرا در منابع خبری معتبر و مكتوب دستیار ویژه شما با تقلید صدای جنابعالی برای پیش برد اهداف فوق‌الذكر و در واگذاری زمینه‌هایی دركیش با كمك بعضی دیگر از مدیران نهاد و اخذ حق دلالی نقش داشته است. حضرتعالی بنابر این اخبار كه خدمت شما هم رسیده، ایشان (دستیار ویژه) را از خودتان دور نموده‌اید اما ایشان همچنان تلاش می‌كنند در كنار شما باشد و در امور دخالت كند.» درزیر این نامه اسامی سیدمحمدجواد ابطحی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی و جواد كریمی‌قدوسی درج شده است. این نامه كمی عجیب بود و مشخص نشد براساس چه قانونی می‌توان حسین فریدون را از ورود به نهاد ریاست‌جمهوری منع كرد.

 

اشتباهات جالب امضا‌كننده نامه

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از امضا‌كنندگان این نامه در گفت‌وگو با آرمان به بیان اهدافشان از نگارش آن پرداخت و نكته جالب این بود در حالی كه نام برادر رئیس‌جمهور در این نامه ذكر شده بود او از بیان این نام خودداری كرد و آن را محرمانه دانست یا در پاسخ به سوالی درباره تقلید صدای رئیس‌جمهور كه اعلام شد موضوع آن لغو سفر مولاوردی است، این نماینده موضوع را مرتبط با خانم امین‌زاده دانست كه معاون حقوقی بود و روز چهارشنبه تغییر كرد. این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

 

نامه‌ای به رئیس‌جمهور منتشر شده كه نام شما هم در زیر آن است. اطلاعی از انتشار نامه دارید و اصلا هدفتان از نگارش آن چه بود؟

بله؛ مطلع هستم. در جهت صیانت از شخص اقای رئیس‌جمهور و همچنین جایگاه ریاست‌جمهوری و باتوجه به اخباری كه از مراكز مختلف مبنی بر تخلفات یكی از افراد نزدیك و وابسته به ایشان شنیده شده بود، این نامه را نوشتیم و با توجه به اتفاقی كه افتاده، انتظار داریم آقای رئیس‌جمهور دستور بدهند تا از حضور فرد مذكور در نهاد ریاست‌جمهوری جلو‌گیری شود.

 

به صورت مصداقی از تخلفات ایشان نام ببرید و بگویید فردی كه اشاره كردید چه كسی است؟

اسم او را كه نمی‌توانیم بگویم ولی بالاخره یكی از افراد نزدیك به رئیس جمهوراست و موضوع هم به مسائل مالی برمی‌گردد كه یكی از آن موارد، یك میلیارد و نیم درهمی است كه بانك ملت به سرمایه‌گذاری در دبی داده است و قضایای بعد آن، اما گرفتن وام به درهم و تبدیلش به ریال و سپرده‌گذاری آن به‌نام دونفر از وابستگان مونث نسبی این فرد در ایران تخلفی بوده كه ما را برآن داشت كه اقدام كنیم.

 

در نامه به تقلید صدای رئیس‌جمهور از سوی برادر ایشان هم اشاره شده است. در این مورد توضیحی دارید ؟

در این‌باره مواردی گفته شده، از جمله بنا بوده خانم امین‌زاده ماموریتی را به خارج از كشور بروند كه به نوعی به ایشان گفته می‌شود كه شما به آن سفر نروید. بعدها آقای رئیس‌جمهور از ایشان می‌خواهند كه گزارشی حضوری از آن سفر بدهند كه خانم امین‌زاده می‌گوید كه شما خودتان فرمودید به آن سفر نروم و بعدها مشخص می‌شود كه چنین اتفاقی افتاده است.

 

بالاخره شما ۲ دوره نماینده مجلس بودید و مناسبات اداری را تا حدودی می‌شناسید، این تقلید صدای رئیس‌جمهور آن هم از سوی برادر ایشان كه چندان هم مهم نبوده بیشتر شبیه طنز نیست؟

نه، این واقعیتی است كه وجود داشته و در ضمن برخورد هم می‌شود كه از این بابت از رئیس‌جمهور تشكر می‌كنیم.

 

مواردی هم مشابه این مسائل در دولت سابق بود.چرا در آن موقع احساس مسئولیت نكردید؟

بنده در آن دوره هم نقد می‌كردم كه شاید رسانه‌ها منتشر نكردند. بنده در یكی از جلسات دولت سابق وسط جمعیت بلند شدم و داد و فریاد كردم سر یك چاه كه عكس آن هم موجود است. در آن دوره هرگونه تخلفی می‌دیدم نامه می‌نوشتم. حتی فضا در آن دوره باز‌تر بود، به طوری كه در یكی از جلسات نمایندگان با رئیس‌جمهور، من اعتراضی داشتم و مطلبی بود درباره افزایش قیمت مرغ كه مردم برای خرید در صف ایستاده بودند.

 در آن جلسه بلند شدم و اعتراضم را نسبت به این مطلب انجام دادم و به ایشان گفتم هزینه‌هایی را كه این صف‌ها برای كشور ایجاد می‌كند چه كسی جواب می‌دهد. چرا با چند عمده وارد‌كننده نهادها برخورد نمی‌كنید كه مسبب این وضعیت هستند؟ برای من فرقی نمی‌كند كه چه دولتی بر سركار است. حتی امروز من در صحن مجلس از لایحه دولت حمایت و دفاع كردم در حالی كه برخی مخالف این طرح بودند.

اتهاماتی كه این روزها به آقای فریدون وارد می‌شود همانند انتقاداتی است كه در دولت قبل به مشایی وارد می‌شد، البته جنس آنها فرق داشت. با این اوصاف در دولت قبل هم متذكر شدید؟

بله در آن زمان نامه و طومار تهیه كردیم و بارها تذكر دادیم و مستندات آن هم موجود است. منتها رسانه‌ها یك وقت از مطلبی خوششان می‌آید و به آن می پردازند و مطالبی را هم كه صلاح نبینند، كار نمی‌كنند. حتی درباره تبعیض‌هایی كه در پرداخت‌ها هست بارها و بارها در این ۴ ساله مجلس نهم بنده تذكر دادم، موعظه كردم، شاید رسانه‌ها نخواستند توجه كنند. الان هم فضایی كه درست شده و فیش‌هایی كه در شبكه‌های مجازی گذاشته شده، همه جامعه و رسانه‌ها را حساس كرده است. 

در سال ۹۱ من فیشی را در دست گرفتم و گفتم چطور می‌شود فردی با ۹میلیون ۶۰۰ هزار تومان در ماه بازنشسته بشود، آن هم در هیات علمی یكی از دانشگاه‌های استان كرمانشاه، كه فیش آن همچنان نزد من است. این در این حالی است كه بعضی از افراد كارگر در آن مقطع ۵۰۰ هزار تومان هم حقوق نمی‌گرفتند و زندگی شان سرو سامان نمی‌گرفت. حتی الان هم افرادی هستند كه مثلا ۱۰ سال بازنشستگی داشته و الان به ۶۵ سال رسیده، اما بعد از این‌همه مدت در حد ۳۰۰ هزارتومان به او می‌دهند و نمی‌تواند زندگی خود را اداره كند.

 

منبع: روزنامه آرمان