مرگ دلخراش در تصادف دو جت اسکی
تصادف شدید دو جت اسکی با یکدیگر باعث مرگ دلخراش یکی از راکبین شد.

مرگ دلخراش در تصادف دو جت اسکی در نمک آبرود

تصاویر زیر مربوط به این حادثه است.

1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpgمرگ دلخراش در تصادف دو جت اسکی در نمک آبرود-1

2_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpgمرگ دلخراش در تصادف دو جت اسکی در نمک آبرود-2


در همین رابطه هفته گذشته روزنامه همشهری نوشته است:

حادثه مرگبار در سواحل شمال كشور اینبار نه غرق شناگران مبتدی و گردشگران در آب های ساحلی كشور كه تصادف دو جت اسكی منجر به مرگ یك جوان شد،صورت گرفته است. این حادثه البته تنها حادثه از این جنس در سواحل جنوبی و شمالی كشور نیست اما با توجه به فضای موجود در این رشته ورزشی خاص،تاكنون رسانه ها به ابعاد این مرگ های خاموش در سواحل كشور نپرداخته اند.

ابعاد حوادث اینچنینی تنها به تصادف ورزشكاران و علاقمندان این رشته ورزشی معطوف نمی شود چه آنكه براساس آنچه مركز فوریت های پزشكی استان مازندان عنوان كرده است،تصادف چت اسكی با شناگران در ساحل یكی از حوادث رایج در سواحل شمال كشور است.

شاید یكی از تلخ ترین حوادث این چند سال اخیر مرگ یك عضو تیم ملی قایقرانی جوانان قایقرانی ایرانی بود؛دستگاه جت اسکی زهرا فرجی به همراه رویا عباسی از قایقرانان عضو تیم جوانان کشورمان در حین تفریح در سد چایی ارومیه واژگون شد. این حادثه منجر به فوت زهرا فرجی قایقران جوان کشورمان شد و پیکر وی پس از چهار روز جستجو پیدا شد. در این اتفاق ناگوار رویا عباسی با کمک حاضرین در محل نجات پیدا کرد و جان سالم به در برد.

در حادثه ای دیگر نیز در سال 92 در جریان این حادثه چند ورزشكار و گردشكر با اجاره جت اسکی به عمق آب زده و مسابقه سرعت ترتیب دادند، در تصادف دو جت اسکی دختر جوانی كشته شد.

در حوادث مشابه دیگر در جزیره كیش نیز مرگ تلخ یك خانم ورزشكار كرمانی و مجروح شدن یك زن وشوهر سال جاری می توان رد پایی از ناهماهنگی ها و دخالت ها برخی از نهادهای غیر مرتبط با این رشته ورزشی را دید.

در این میان اما در هفته گدشته نیز مرد 30 ساله‌ای به نام روح الله به طرز دلخراشی جان باخت و دایی‌اش نیزمصدوم شد.

براساس این گزارش، مسافرانی که برای تفریح به سواحل نمک آبرود رفته بودند و زمان وقوع حادثه در ساحل بودند دو دستگاه جت اسکی آبی و زرد رنگ را دیدند که در نوار ساحلی با سرعت زیاد درحال مسابقه بودند. این دو جت اسکی سوار با مانور‌های خود صحنه‌های خطر آفرینی را رقم زده بودند.در حالی که لحظاتی از آغاز این نمایش ترسناک می‌گذشت ناگهان دو جت اسکی با صدای وحشتناکی به هم برخورد کردند.

انجمن چت اسكی ایران زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی مسئول و متولی این رشته ورزشی است؛با این حال گرچه بر اساس قانون بالاترین مرجع رسیدگی به این ورزش این انجمن است اما برخی از نهادهای غیر مرتیط مثل سازمان بنادر و كشتیرانی و دریابانی ناجا در سواحل كشور با توجه به برخی از ماموریت های خودشان اقدام فعالیت های موازی در این ورزش دارند. به نظر می رسد كه اختلاف موجود تنها با ضرر علاقمندان به این ورزش و ایجاد فضایی غیر استاندارد و حادثه ساز برای این ورزش می شود.

 

 

منبع: سلامت نیوز