شهادت مامور کلانتری تهران
یکی از زورگیران سابقه دار تهران داستان شهادت یکی از ماموران کلانتری تهران را بازگو کرد.

ماجرای شهادت مامور کلانتری / پلیس تصویر خلافکار تهران را منتشر کرد

در ساعت 16:00 ، بیست و هفتم فرودین ماه امسال مأمورین گشت کلانتری 153 شهرک ولیعصر به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 با پلاک مخدوش مظنون و به آنها دستور ایست می دهند . با توقف موتورسیکلت ، ترک نشین موتورسیکلت به سرعت از موتور پیاده و اقدام به فرار می نماید ؛ یکی از مأمورین اقدام به توقیف موتور و دستگیری راننده ی آن کرده و همکار وی نیز بنام گروهبان یکم محمد رضایی ( 20 ساله ) به تعقیب فرد متواری می پردازد . 

5081726_922.jpg

شهادت گروهبان رضایی در حین انجام وظیفه : 

در زمان تعقیب و گریز مأمور کلانتری 153 ( گروهبان محمد رضایی ) با فرد متواری ، این شخص به سمت خیابان آیت الله سعیدی متواری و مأمور کلانتری 153 نیز به تعقیب وی می پردازد ؛ در حین عبور از عرض خیابان آیت الله سعیدی ، یک دستگاه خودرو سواری پراید با رانندگی یک خانم به علت بی توجهی به جلو  و سرعت زیاد با مأمور کلانتری تصادف نموده و متأسفانه به علت شدت ضربه ناشی از تصادف ، گروهبان محمد رضایی فوت می کند . 

5081727_715.jpg

پرونده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با توجه به طرح شکایت های مشابه در خصوص انجام سرقت های بعنف توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا در محدوده کلانتری شهرک ولی عصر و احتمال ارتکاب این سرقت ها توسط سرنشینان موتورسیکلت توقیف شده ، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، متهم دستگیر شده توسط گشت کلانتری 153 شهرک ولیعصر بهمراه پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت های بعنف" در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

 

شناسایی متهم متواری : 

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان موفق به شناسایی فرد متواری بنام "مهدی . ح" ( 22 ساله ) شدند که با بررسی سوابق مجرمین سابقه دار بلافاصله "مهدی . ح" به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه زورگیری مورد شناسایی قرار گرفت ؛ بررسی سوابق مهدی نشان داد که وی طی سال های گذشته چندین بار به اتهام زورگیری های مقرون به آزار دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی نیز به سال 1394 باز می گردد که در آن پرونده با اخذ رضایت شاکی پرونده و تأمین قرار از زندان آزاد شده است . 

5081728_776.jpg

 


دستگیری متهم و اعتراف به دهها فقره زورگیری :
 

با شناسایی "مهدی . ح" به عنوان متهم متواری ، مخفیگاه وی در خیابان زمزم شناسایی و در تحقیقات از این محل مشخص شد که وی از آنجا متواری شده است ؛ لذا در ادامه اقدمات پلیسی ، آخرین مخفیگاه "مهدی . ح" در منطقه دهکده المپیک شناسایی و سرانجام در مورخه 01/06/1395 دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود . 

"مهدی . ح" پس از دستگیری و انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی ، صراحتا به دهها فقره زورگیری و سرقت های خشن بویژه از کارگران ساختمان های نیمه ساز در جنوب و جنوب غرب تهران بویژه در مناطق شهرک ولیعصر ، پاسگاه نعمت آباد ، خیابان زمزم و ... اعتراف نمود و در در خصوص روز فرارش از دست مأمورین به کارآگاهان گفت : "آنروز ( 27/01/1395 ) برای زدن بنزین به جایگاه سوخت رفته بودیم ؛ قصد داشتیم تا پس از زدن بنزین به سرقت برویم و به همین علت یک چاقو همراه خود داشتم که آنرا زیر لباس خود پنهان کرده بودم ؛ ناگهان در حین خروج از پمپ بنزین مأمورین کلانتری به ما دستور ایست دادند ؛ به راننده موتور گفتم که توقف نکند اما دیگر دیر شده بود و امکان فرار با موتور وجود نداشت ؛ از آنجائیکه تا آنروز [ دهها فقره ] زورگیری و سرقت انجام داده بودم و از سوی دیگر سلاح سرد همراه داشته و سابقه دار نیز هستم ، اطمینان داشتم که در صورت دستگیری به این زودی از زندان آزاد نخواهم شد ؛ تصمیم به فرار گرفته و در [عرض] اتوبان [آیت الله] سعیدی شروع به فرار کردم . یکی از مأمورین به تعقیب من پرداخت ؛ چندین بار به من دستور ایست داد اما من همچنان به فرار خود ادامه دادم . ناگهان صدای برخورد بلندی را شنیدم ؛ در یک لحظه پشت سر خودم را نگاه کردم و دیدم که یک دستگاه خودرو سواری پراید با مأموری که مرا تعقیب می کرد ، تصادف کرده است ؛ به سرعت از محل متواری شدم و پس از آن از طریق روزنامه ها متوجه شدم که آن مأمور فوت کرده ؛ پس از مدت کوتاهی نیز فیلم تصادف آن مأمور را نیز [ در شبکه های اجتماعی ] مشاهده کردم . بسیار ترسیده بودم و اطمینان داشتم که مأمورین به دنبال من هستند ؛  به همین علت از محل سکونت خود [در خیابان زمزم ] متواری شدم اما نهایتا در دهکده المپیک دستگیر شدم " . 

 

 

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره زورگیری و تهدید با سلاح سرد جهت سرقت اموال ( پول نقد ، گوشی تلفن همراه و ... ) و سوابق متهم در ارتکاب سرقت های بعنف و به جهت شناسایی مالباختگانی و شکات پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران