تیکه کلام جدید و عجیب دلواپسان در یک همایش
«خسارت محض» عنوانی دلواپسانه برای یك همایش بود؛ سخنرانان و ‌میهمانان این همایش هم از جمله دلواپسانی بودند كه برخی از آنها ۳ سال است نسبت به هر تصمیم و اقدام دولت دلواپس می‌شوند.

«خسارت محض» عنوانی دلواپسانه

«خسارت محض» عنوانی دلواپسانه برای یك همایش بود؛ سخنرانان و ‌میهمانان این همایش هم از جمله دلواپسانی بودند كه برخی از آنها ۳ سال است نسبت به هر تصمیم و اقدام دولت دلواپس می‌شوند. تبلیغات همایش «خسارت محض» از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و پوسترهای استفاده شده در محل برگزاری مراسم شباهت زیادی با پوسترهای سال ۹۲ داشت یعنی همان برهه كه شعار «ما دلواپسیم» نماد مخالفت دلواپسان با مذاكرات هسته‌ای شد! آنها در آن مقطع كه هنوز نتیجه مذاكرات مشخص نشده بود دلواپس بودند و البته این دلواپسی برای آنها به رسم و رسومی تبدیل شد كه توافق هسته‌ای هم تاثیری در آن نداشت.

دلواپسان این‌بار در برنامه «خسارت محض» از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، خواجه نصیر، علم و صنعت، امام صادق (ع)، علامه طباطبایی و امیر كبیر در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، حضور یافتند و البته از همان ابتدای آغاز همایش مشخص شد كه دلواپسی آنان به توافق هسته‌ای معطوف نیست چرا كه آنها كماكان رئیس‌جمهور و برنامه‌های دولت را زیر سوال می بردند البته نه با مشی منطقی!

 برخی حاضران نشست البته دلواپسی نداشتند چنانكه هنگامی كه محمدصادق كوشكی در حال توضیح قراردادهای نفتی بود، یكی از حضار فریاد زد این قراردادها در زمان مجلس اصولگرای نهم تصویب شده است. حالا نوبت ماست و كوشكی گفت: هربار كه از روحانی انتقاد كردیم به ما گفتند بی‌سواد و بی‌شناسنامه، الان نوبت آن است كه افرادی را كه می‌خواهند قراردادهای قرن نوزدهم را به ایران تحمیل كنند، به جهنم حواله كنیم. قدیری ابیانه سخنران دیگر این برنامه بود كه گفت: من امیدی به اصلاح روحانی ندارم و تنها راهی كه داریم این است كه در سال ۹۶ بر خلاف خواست رئیس سازمان سیا رای دهیم.

 

 آغاز همایش با جبرئیلی!

نخستین سخنران حجت ا... عبدالمالكی استاد دانشگاه امام صادق بود كه مجری او را تحلیلگر مسائل اقتصادی نیز معرفی كرد. عبدالمالكی در تمام طول سخنرانی تمام سیاست‌های اقتصادی را اشتباه و بر ضد اقتصاد مقاومتی خواند و گفت دولت به جای اقتصاد مقاومتی اقتصاد مذاكراتی را در دستور كار قرار داده است. سخنران دوم هم از چهر‌ه‌های دانشگاهی بود. درخشان، استاد دانشگاه امام صادق نیز قراردادهای نفتی را زیر سوال برد. با اتمام سخنرانی این دو نفر گویی فاز آرام برنامه به پایان رسیده بود كه حتی مجری برنامه هم تغییر كرد و مجری جدید از پشت تریبون جمعیتی را كه تا آن لحظه تنها با صلوات و تشویق سخنران‌ها را بدرقه كرده بودند با این جمله دعوت به شعار دادن كرد «من از شما دعوت می‌كنم شعاری را فریاد كنید كه فریاد زدنش كمتر از نماز نیست، پس مرگ بر آمریكا» حالا دیگر سالن سوره حوزه هنری پر شده بود و حاضران مشت‌های‌شان را گره كردند و شعار مرگ بر آمریكا را فریاد می‌زدند. 

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس به زیبایی تمام موضوعاتی كه ارتباطی با هم نداشت را به یكدیگر متصل می‌كرد تا نتیجه دلخواه خود را به دست آورد. جبرئیلی گفت:« اعتماد كردن به آمریكایی‌ها جهالت بود و تجربه نگرفتن از برجام خیانت است. در برجام آمریكایی‌ها چندین راه نفوذ برای خود درست كرده‌اند و برجام به‌گونه‌ای تنظیم شده است كه آمریكا تا حذف شورای نگهبان و سپاه پاسداران پیش برود. وی در ادامه با اشاره به موضوع FATF افزود: نطفه FATF پس از دیدار محرمانه سیف با وزیر خزانه‌داری آمریكا بسته شد و ایران عضو FATF نخواهد شد ولی فقط مقرراتش را اجرا خواهد كرد.» این محرمانه‌ها به یك ویژگی بارز جریان دلواپس تبدیل شده است! وی تندترین اتهامات را علیه دولت وارد ساخت و از اعداد قراردادها به این نتیجه رسید كه پروژه ناتوان‌سازی ایران برای جلوگیری از نابودی اسرائیل كلید خورده است و در پایان هم گفت: همه كسانی را كه قراردادهای قرن نوزدهمی را بر ما تحمیل كردند را به جهنم حواله می‌دهیم. محمد صادق كوشكی در صحبت‌هایش این موضوع را مطرح كرد كه چرا قراردادهای نفتی و تعهدات برجام همه ۲۵ و ۳۰ ساله است؟ 

او این اعداد را به صحبت‌های رهبر انقلاب درباره اینكه گفته بودند اسرائیل تا ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد ربط داد و گفت: پروژه ناتوان‌سازی ایران در منطقه در حال اجراست تا از نابودی اسرائیل در ۲۵ سال آینده جلوگیری شود. حسین شریعتمداری در سخنانی با انتقاد از نحوه برخورد دولت یازدهم با آمریكا و غرب، گفت: داستان این روزهای ما از جایی شروع شد كه دوستان ما جایگاه آمریكا را از جایگاه یك شیطان به عنوان یك رقیب سیاسی پایین آوردند. وقتی شیطان رقیب سیاسی شود، می‌توان با آن مذاكره كرد و به نتیجه مذاكره هم دل بست. 

مدیر مسئول روزنامه كیهان در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از قرارداد كنوانسیون FATF پرداخت و اظهارکرد: ما در تعریف تروریسم در قرارداد با FATF با غرب تضاد فكری داریم كه این نیز دستاوردش تحقیقا هیچ بوده است. وی با بیان اینكه باید در نقطه‌ای این مسیر متوقف شود، افزود: خروجی برجام یقین بدانید كه ورودی داعش است، رهبر انقلاب بارها تاكید كرده‌اند كه آمریكا قابل اعتماد نیست كه مسئولان باید به آن توجه كنند. شرایط امروز ما خطرناك نیست بلكه خطیر است، آنهایی كه بحران ندیده‌اند این روزها را بحران تلقی می‌كنند. ما روزهای سخت‌تر از امروز را نیز دیده‌ایم كه با توكل و ایمان به خدا بر دشمنان پیروز شده و امروز هم با همان روحیه بر دشمنان غلبه خواهیم كرد.

 

منبع:روزنامه آرمان