عملیات انتحاری داعش در دانشگاه تهران
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چندی پیش یک تیم تروریستی داعش وارد کشور شده‌ بود گفت: این گروهک سه ماه پیش قصد عملیات انتحاری در دانشگاه تهران داشتند که از سوی نیروهای امنیتی و سپاه این مجموعه متلاشی شد.

قصد داعش برای عملیات انتحاری در دانشگاه تهران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چندی پیش یک تیم تروریستی داعش وارد کشور شده‌ بود گفت: این گروهک سه ماه پیش قصد عملیات انتحاری در دانشگاه تهران داشتند که از سوی نیروهای امنیتی و سپاه این مجموعه متلاشی شد.سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه دیروز (سه‌شنبه) در مسجد جامع حضرت حجت(عج)، با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای این مسجد پربرکت را. مسجد حجت یکی از کانون‌های نورانی انقلاب ماست که تعدادی از بهترین چهره‌های نورانی سرزمین ما از این مسجد به جبهه‌ها رفته و جانشان را تقدیم راه اسلام کردند.

وی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس هم، ذکر و یاد شهدا مناسبت دارد. زنده نگه‌داشتن یاد شهدا به‌ نوعی زنده شدن خود ماست.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا حقیقتی بزرگ هستند که با یاد آن‌ها خودمان حیات پیدا می‌کنیم، گفت: این روزها موقعیت مناسبی است که در مورد یکی از بزرگ‌ترین حوادث انقلاب صحبت کنیم و حادثه دفاع مقدس را بشناسیم و ببینیم در آینده با چه حوادثی روبرو هستیم. ببینیم چطور می‌شود این امنیت را نگه داشت. این هفته در دل خودش موضوعات بزرگ و حیاتی دارد.

سرلشکر رضایی یادآور شد: در این مسجد، آیت‌الله سیفی حضور دارند که از دوستان ما و یاران انقلاب هستند و در حادثه آمل بسیار به ما یاری رساندند. در چنین جمعی صحبت از این موضوعات، اهمیت دارد. حادثه جنگ یک حادثه بی‌نظیر در تاریخ ایران و انقلاب ما است. ایران، حوادث بزرگی را تجربه کرد.

وی با تاکید بر اینکه این سرزمین چهار راه قدرت‌های بین‌المللی است، خاطرنشان کرد:  جنگ‌های جهانی اول و دوم و قبل از آن جنگ‌های بزرگ منطقه‌ای را از سر گذرانده و برخی معتقدند که هر ربع قرن یک جنگ را در این کشور پشت سر می‌گذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از بی‌نظیرترین جنگ‌های ایران است، گفت: اگر تعبیر کنیم که در این جنگ یک معجزه الهی رخ‌داده، اغراق نیست. ما تازه انقلاب کرده و حکومتی را تجربه نکرده بودیم. فرماندهان نظامی هم تجربه جنگ نداشتند.

به گفته سرلشکر رضایی جنگ جزو پیچیده‌ترین ابعاد حکومت‌داری است و ابعاد گوناگونی از اقتصاد و امکانات تا همبستگی ملی دارد. اداره جنگ، مانند اداره یک مملکت است. حتی کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا با تجربه چند صدساله حکومت‌داری، نمی‌توانند جنگ‌هایی که خودشان درست می‌کنند را اداره کنند. عراق همه مرزهای ما را پشت سر گذاشت. جمعیت ایران در آن زمان 36 میلیون نفر بود. الآن جمعیت ایران 80 میلیون نفر است. از همین جمعیت دو و نیم میلیون نفر آواره شدند.

وی اضافه کرد: در همان ساعات اولیه جنگ، خرمشهر محاصره شد و حدود سی روز نیروهای ما مقاومت کردند. ده‌ها شهر و روستا را به اشغال در آوردند. ایران اصلاً آمادگی ورود به جنگ را نداشت. برادران ارتش هم فرماندهان از سرهنگ به بالا را در اختیار نداشتند و جز چند امیر که جان‌فشانی کردند، بقیه رفته بودند. مهمات و سلاح هم به ما نمی‌دادند. موشک‌های فونیکس اف 14 را به ما تحویل نداده و قطعات یدکی هم به ما نمی‌دادند.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صدام از آمریکایی‌ها خواسته بود که ایران را تحریم تسلیحاتی کنند و حتی سیم‌خاردار به ما نمی‌رسید. چنین وضعی بود. اما ملت ما همه استان‌ها و شهرها را آزاد کرد.

سرلشکر محسن رضایی با تاکید بر اینکه این شهدا متر به متر جنگیدند، گفت: شهدا سنگر به سنگر جنگیدند تا همه سرزمین را آزاد کردند. این فداکاری با دست‌خالی در ایران نمونه ندارد.

وی با طرح این پرسش که پژوهش‌گران نظامی بگویند که کدام قدرت بین‌المللی در دنیا بوده که به عراق در جنگ با ایران کمک نکرده باشد، تصریح کرد: اسلحه‌های به غنیمت‌گرفته شده ما، از همه کشورها هستند. معجزه‌ای اتفاق افتاده و این معجزه از دل و ذهن جوانان فداکار و داوطلب آغاز شده و از نوآوری‌ها و نماز شب‌ها، از برادری‌های این شهدا برخاسته است.

«فرصت نیست که تک‌تک عملیات‌ها و مشکلاتش را بازگو کنم. در عملیات والفجر 8 باید از رود اروند گذشته و فاو را می‌گرفتیم. آنجا موشک‌های عراق مستقر بود و کشتی‌های ما را هدف قرار می‌دادند. نقطه مهم و تنها خشکی متصل به خلیج‌فارس در عراق بود. ما تصمیم گرفتیم که این نقطه را بگیریم بلکه حقوق ما را به رسمیت بشناسند. ما باید چنین کاری را زیر نظر ماهوار‌ه‌های جاسوسی انجام می‌دادیم، طوری‌که خبر به بغداد نرسد. عبور از رودخانه، جزو سخت‌ترین عملیات‌های ارتش‌های جهان است.

 ما می‌خواستیم از اروند عبور کنیم در حالی‌که تیربارها به آن اشراف داشتند. دو هزار غواص به این دریای متلاطم زدند. فرماندهان در ابتدا مخالف بودند. می‌گفتند حداقل 60 هزار اسیر خواهیم داد. برادر رفیق‌دوست به یکی از دوستان گفته بود که غیر از خدا و آقا محسن کسی این عملیات را قبول ندارد. یکی‌یکی مشکلات را با بررسی فرماندهان حل کردیم. این‌طوری نبود که بی‌گدار به خط بزنیم. طرح‌های فریب پیچیده‌ای را اجرا کردیم. نیروها را 200 کیلومتر آن‌طرف‌تر مستقر کردیم.»

وی ادامه داد: در شب عملیات همه فرماندهان جمع شدند. عده‌ای می‌گفتند لو رفته است. جدولی کشیدند و هفت دلیل برای لو رفتن و هشت دلیل برای لو نرفتن ذکر کردند. بعد از جلسه محل فرماندهی را بمباران کردند. دلایل هشت به هشت شد. بالاخره آماده عملیات شدیم. غواص‌ها راه افتادند. برادر مرتضی قربانی در بیسیم گفت که نورافکن‌ها روشن شده و سر غواصان ما را دیده و با تیربار دارند رود را می‌زنند. متوقف شدیم و به بچه‌ها گفتیم که کسی تیر نزند. جز خدا کسی به ما کمک نخواهد کرد. نیم ساعت بعد نورافکن‌ها خاموش شد و تیر‌اندازی قطع شد و بچه‌ها به فاو رسیدند.

سرلشکر رضایی تصریح کرد: فرمانده تیپ فاو عراق به ما گفت که از عملیات شما خبر نداشتیم. نورافکن ما خراب بود. آن‌شب داشتیم باطری‌هایش را امتحان می‌کردیم! این واقعیت اتفاق است که آن عملیات انجام شد. در این عملیات، فکر، توکل، امداد الهی، فداکاری و دل به دریا زدن‌ها را می‌بینید. این است که ما اکنون از اقتدار برخوردار شده‌ایم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما اگر با خدا و با هم باشیم کسی نمی‌تواند ما را به زمین بزند، گفت: اگر با هم باشیم هیچ مانعی سد راه ما نخواهد شد. این پیروزی‌ها بود که ما را به اقتدار امروز رسانده است.

به اعتقاد وی ملت ایران بعد از 300 سال اقتدار خودش را بازیافته است و این مهم‌تر از آزادسازی سرزمین‌ها است. ما دیگر وابسته نیستیم و به تجهیزات و مستشاران خارجی نیاز نداریم.سرلشکر رضایی با بیان اینکه در گذشته شاهان ایران، با تحریم فشنگ، اداره می‌شدند، اظهار کرد: اگر امروز به ما موشک هم ندهند نمی‌توانند ما را اداره کنند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: این اقتدار، به امنیت امروز منجر شده است.

وی همچنین در ادامه به اقدامات گروهک تروریستی داعش و برنامه‌های آنان در خاک جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: داعش اقدام به ورود به ایران کرده اما نیروهای امنیتی و سپاه ما، تعداد زیادی از آن‌ها را گرفته‌اند. سه ماه پیش خواستند در نماز جمعه تهران خودشان را منفجر کنند. در بین راه همدان و کردستان دستگیر شدند. قرار بود در تهران مجهز به بمب بشوند و حادثه ایجاد کنند. ببینید فرانسه با چند انفجار به هم ریخت و وضع امنیتی خاص اعلام کردند. این اقتدار را باید حفظ کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: حالا عده‌ای می‌گویند اقتصاد اگر می‌خواهیم اقتدار را باید تضعیف کرد. ما می‌گوییم سی‌ و هفت سال اقتصاد را در دست داشتید، اقتصاد را هم مثل اقتدار نیروهای مسلح درست کنید. معیشت مردم را سامان بدهید.

به اعتقاد سرلشکر رضایی تا اقتدار نباشد نمی‌توان سرمایه‌گذاری کرد و تولید داشت، گفت: این امنیت مثل سایه‌بانی است که زیر آن می‌شود مشکلات اقتصادی را حل کرد.

«دو سه سال است که وهابی‌ها و آل‌سعود راه افتاده‌اند. کاری که اسرائیل نتوانست بکند را این‌ها در ناامن کردن منطقه کرده‌اند. فریاد می‌کشند و دیوانه‌وار داد و بیداد می‌کنند. نمی‌دانند که اگر غلطی کرده و به ایران حمله‌ای کنند، مردان ایران به فرمان امامشان راه می‌افتند تا مکه و مدینه را از بت‌ها پاک‌سازی کرده و این شهرها را به دوران طلایی پیامبر اکرم(ص) برسانند.»

وی ادامه داد: این صبر و خونسردی ما برای این است که نمی‌خواهیم وارد جنگ بشویم. از شهدای منا تا تحریک کشورهای اسلامی علیه ایران را تحمل می‌کنیم تا جنگی شروع نشود.سرلشکر رضایی تاکید کرد: اگر عربستان فکر می‌کند که می‌تواند با پشتوانه آمریکا و اسرائیل و خریدهای تسلیحاتی کاری کند، این آرزو را به گور خواهد برد. به فضل خدا، همه این سلاح‌ها و هواپیماها را به داخل ایران خواهیم آورد و نیاز 50 سالمان را تأمین می‌کنیم.

وی در ادامه به سرمایه‌گذاری تسلیحاتی آل سعود اشاره و تصریح کرد: 80 میلیارد دلار پول داده‌اند برای مهماتی که تا ده سال دیگر قدیمی خواهند شد. اقتدار در ایران را به فضل خدا ادامه خواهیم داد. از رأس این اقتدار که ولایت‌فقیه است و خط امام را دنبال می‌کند تا آن سرباز و پاسدار و بسیجی، آماده فداکاری هستیم. به برکت شهدا این روحیه در ایران وجود دارد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: به‌عنوان یک سرباز عرض می‌کنم که همه تلاش کنیم که این اقتدار حفظ شده و وحدت و برادری‌مان را زیر سایه رهبری نگهداری کنیم. ان‌شاالله که شهدا را از یاد نبریم، جانبازان را فراموش نکنیم تا این راه امام حسین را ادامه بدهیم.

در ابتدای این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های محترم شهیدان، طلاب، بسیجیان و مسئولان منطقه‌ای برگزار شد، آیت‌الله سیفی مسئول حوزه علمیه و امام جماعت مسجد جامع حضرت حجت(عج)، با اشاره به عظمت جایگاه شهدا در نزد خداوند متعال، از شهدای این مسجد و منطقه 10 یاد کرده و حضور سرلشکر محسن رضایی را در این مراسم خیر مقدم گفتند. همچنین مداح اهل‌بیت، حاج احمد نیکبختیان، با مدیحه‌سرایی و قرائت اشعاری، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم را در آستانه ماه محرم گرامی داشت.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از خانواده‌های محترم شهدای این مسجد، امام جماعت مسجد و حوزه علمیه حضرت حجت، با فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس عکس یادگاری انداختند.

 

منبع: فارس