اخبار منتشر شده درباره تشکیل پرونده برای سعید طوسی
 به گزارش خبرگزاری قرآن ، براساس اعلام یک منبع آگاه، شاکیان پرونده سعید طوسی  نامه ای به رییس قوه قضائیه نوشتند که درآن ضمن اعلام برائت از رسانه های معاند، رسیدگی به پرونده را خواستار شده اند. 

سیر تا پیاز ماجرای سعید طوسی

به گزارش خبرگزاری قرآن ، براساس اعلام یک منبع آگاه، شاکیان پرونده سعید طوسی  نامه ای به رییس قوه قضائیه نوشتند که درآن ضمن اعلام برائت از رسانه های معاند، رسیدگی به پرونده را خواستار شده اند.  این خبر نیز بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و باعث شد که حساسیت افکار عمومی به این موضوع افزایش یابد. 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیوگرافی سعید طوسی قاری قرآن + و تکذیب شایعه

 

284360_406.jpg

 معاون وزارت ارشاد برای اولین بار  تشکیل پرونده سعید طوسی را تائید کرد

 

واکنش های جامعه قرآنی

اما در حاشیه تمام این اتفاقات واکنش هایی نیز به آن صورت گرفت. واکنش هایی که بر اهمیت موضوع افزود. معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در یادداشتی که در «تابناک» منتشر شده، از شاکیان پرونده درخواست کرد تا صبوری و متانت پیشه کنند تا به نتیجه برسند. با این یادداشت اصل وجود پرونده قضایی در این باره تائید شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این یادداشت نوشت: «صرف‌نظر از ماهیت موضوع و وقوع یا عدم وقوع جرم که کاملاً به حوزه قضائی مربوط است، انتشار آن مصداق اشاعه فحشا می‌باشد.»

او در عین حال تاکید کرد که «خطای» افرادی چون روحانیون و قاریان قرآن « ناخودآگاه باورهای دینی مردم را تضعیف می‌کند».

حشمتی همچنین از مردم خواست: «در این‌گونه حوادث ضمن خودداری از انتشار، اجازه ندهند نسبت به مقدسات به‌ویژه قرآن کریم و خادمان قرآن سوءبرداشتی پیش آید.»

284362_107.jpg

 عباس سلیمی، قاری قرآن از انتشار ادعاها علیه طوسی انتقاد کرد

اما دو واکنش دیگر نیز از جامعه قرآنی کشور مورد توجه قرار گرفت. عباس سلیمی، از قاریان مشهور، ضمن حمله شدید به  رسانه ای که این ادعاها را علیه سعید طوسی مطرح کرده بود در عین حال اعلام کرد که قوه قضاییه باید «هر متخلفی را بازخواست کند».

محسن موسوی‌بلده، دیگر قاری مشهور، نیز از جامعه قرانی خواست که «جریان خروج از این فتنه را مدیریت کند». او تاکید کرد "اتفاقی که رخ داده است فارغ از صحت و سقم آن، واقعاً وجدان همه جامعه به خصوص جامعه قرآنی را به شدت جریحه دار کرده است."

284361_913.jpg

 محسن موسوی بلده خواستار بررسی پرونده خارج از نوبت شد

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : واکنش محسنی‌ اژه‌ای در رابطه با پرونده سعید طوسی

 

موسوی بلده در عین حال خواستار آن شده که این پرونده به عنوان یک «پرونده حساس» قضایی، «خارج از نوبت» رسیدگی شود.موسوی بلده عنوان کرد: «وقتی که حکم قضایی اعلام شد نیز همه باید در برابر آن تسلیم باشیم و گردن بسپاریم و به هر حکمی که باشد از محکومیت یا تبرئه، راضی باشیم.»

او به ایکنا گفت: «البته این را هم اضافه کنم در مقابل این همه چهره نورانی در جامعه قرآنی و شهدای بزرگواری که بسیار زیبا در عرصه تلاوت قرآن و عمل به آن درخشیدند، این اتفاق ناخوشایند ولو خدای نخواسته اثبات شود، باز هم نمی تواند آن ویژگی های مثبت را که این جامعه به برکت انس با قرآن از آن برخوردار است، خدشه دار کند.»

 

واکنش افکار عمومی 

اما فارع از تمام بحث ها و واکنش ها مهمترین موضوعی که باعث شد این ماجرا در صدر اخبار ایران قرار گیرد، حساسیت ویژه افکار عمومی به آن بود. پس از مطرح شدن این ادعاها مردم در شبکه های اجتماعی خواستار روشن شدن قضیه شدند. 

کامنت های اخبار مرتبط با این ماجرا در خبرگزاری قران (ایکنا) این موضوع را بیشتر روشن می کند. ایمان یکی از مخاطبان خبرگزاری ایکنا در ذیل یکی از اخبار این خبرگزاری خطاب به موسوی بلده نوشته است " باسلام خدمت استاد بزرگوار و ازاده لطفا به داد قران و جامعه قرانی برسید و با درخواست مجدانه از قوه قضاییه هرچه زودتر احقاق حق بفرمایید و ازطرف اساتید و بزرگان قرآنی نامه ای به قوه قضاییه بدهید." 

اسماعیل یکی دیگر از مخاطبان این خبرگزاری در کامنتی آورده است "باید با عوامل انتشار خبر هم برخورد جداگانه ای شود. چرا که انتشار اتهام اثبات نشده از جهات شرعی و عرفی و اخلاقی امری ناپسند است."

یکی از مخاطبان سایت فرارو هم در اظهار نظری در این باره می گوید: «فارغ از آنکه ایشان گناهگار یا بی گناه باشد نباید از مقام معظم رهبری مایه بگذارد، حالا ایشان قاری بیت رهبری هم باشند چه ارتباطی دارد از مقام معظم رهبری خرج کنند ،البته اگر گناهکار باشد قوه قضاییه نباید دنبال ماست مالی پروند باشند یا آن را مشمول مرور زمان کند، که اینکار در نهایت به اعتماد عمومی بسیار ضربه می زند اگر ایشان گناهکار باشد و محکوم هم شود مطمئن باشید نگاه مردم نسبت به نظام قطعا مثبت تر خواهد شد و عمل این فرد را هم به حساب نظام و اسلام نمی گذارند، چرا که در هر صنف و گروهی ممکن است انسان فاسد باشد ولی اگر خدایی نکرده بی دلیل تبرئه شود، میخی بر تابوت اعتماد عمومی خواهد بود. البته وجود شاکیانی که عمدتا از خانواده های بسیار متدین و با اخلاق می باشند و کمترکسی است که با آبروی خود بازی کند این شکایتها خیلی نمی تواند بی دلیل باشد، چرا هر جور حساب می کنید یه جای کار می لنگد، یعنی این شاکیان بی دلیل بگویند به ما تجاوز شده است قطعا کسی آبروی خود را نمی برد ظاهرا یک چیزهایی بوده، پناه می بریم به خدا!»

"باران" یکی دیگر از مخاطبان فرارو است که از  زاویه دیگری به مسئله پرداخته است. او می گوید: «خدا به خودش و خانواده‌اش صبر بدهد. تحمل این حجم عظیم شایعات و انتشار آن در شبکه های اجتماعی حتما فشار روحی و روانی بسیار سنگینی رو بر خانواده محترم ایشون وارد کرده. واقعا انصاف نیست که قبل از بررسی موضوع درباره یک نفر قضاوت کرد.»

یک مخاطب بی نام هم اظهار کرده است: "حاج سعید به گواه همگان از پاکترین و مومن ترین قاریان جهان اسلام است دشمنان اسلام می خواهند ما امت مسلمان ایران را دلسرد کنند ولی ما امت مسلمان ایران مثل کوه پشت حاج سعید عزیز ایستاده ایم."

 

منبع: فرارو / خبرگزاری قرآن