ختر بد پوشش برای تخریب قالیباف
محمد باقر قالیباف: برای تخریب من عكس یک دختر با یك وضعیت نامناسب را می گذارند و می گویند دختر من است.تصویری منتشر می كنند و می گویند اختلاس ٨ هزار میلیاردی صورت گرفته و آن فرد پسر من است كه اكنون به انگلیس پناهنده شده است.

روش هایی برای تخریب قالیباف

محمد باقر قالیباف روز سه شنبه در سیصد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران حاضر و در توضیح در مورد واگذاری املاک اظهار داشت: انتشار اسناد املاک واگذار شده در شهرداری باعث سو استفاده بدخواهان نظام شد.عده ای در خارج از كشور علیه نظام كمر بسته اند.شهردار تهران افزود: بخش قابل توجهی از رسانه هایی كه  در موضوع واگذاری املاک جوسازی كردند رسانه های معاند خارجی بودند.

وی ادامه داد: شهرداری بیش از 250 نوع ماموریت دارد و در هر كدام اگر درنگ شود در كار مردم خلل ایجاد می شود.در مدت هشت سال گذشته ٨ میلیون سند و مكاتبه در اتوماسیون اداری شهرداری ثبت شده است.اگر در امور شهرداری لحظه ای درنگ شود کار روزمره مردم عقب افتاده و شهروندان به موضوع عکس العمل نشان می دهند. 

به گفته شهردار تهران اگر می خواهیم در شهر تحول ایجاد كنیم باید در شهرداری تحول ایجاد می كردیم، زیرا سوابق گذشته شفاف نبود.سیستم مالی و اداری منظمی در دوره قبل شهرداری تهران وجود نداشت.

قالیباف ادامه داد: فرایند همه قراردادها، ثبت املاك و مستقلات و سیستم های نقدی و غیر نقدی شهرداری امروز شفاف است.در درون شهرداری سیستم بازرسی، حراست و شركت حسابرس داریم و حسابرسی ها كاملا شفاف است.

وی با اشاره به نظارت مستمر بر شهرداری تهران، تاکید کرد: دیوان عدالت، مجلس، كمیسیون اصل ٩٠، بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، دادستانی تهران و قوه قضاییه نهادهایی هستند كه مرتب از شهرداری توضیح می خواهند.بازرسی كل كشور سالیانه ٤٠ تیم بازرسی را به صورت دوره ای به شهرداری تهران اعزام می كند.زمانی که بازرسی وارد مجموعه ای از شهرداری می شود،نکلف هستیم هر سندی را که آنها مطالبه می کنند را در اختیارشان قرار دهیم. این حق بازرس ها است که به مسائل ورود کنند و ما با آنها همکاری می کنیم. 

به گفته شهردار تهران از زمان آغاز بازرسی ها تمام اسناد محرمانه، غیر قابل انتشار و غیر قابل تصمیم گیری است.اگر در بازرسی ها  مشخص شود كه اتفاقی كه تخلف باشد رخ داده موضوع مستقیم به دادسرا ارجاع داده می شود اما در بحث املاك شهرداری بازرسی به این مرحله نرسیده بود.بازرس های حاضر تنها به ٦٠ نفر نامه زده و خواستار برخی توضیحات شده بودند.

قالیباف تصریح کرد: نامه محرمانه بدون اطلاع ما در رسانه ها منتشر شد اما ما در رسیدگی به این موضوع هیچ خط قرمزی نداشتیم.ماده ٤٤ قانون شهرداری ها شهرداری را مكلف كرده كه هر چه قانون برای كاركنان دولت مصوب كرده شامل حال كارمندان شهرداری هم می شود. ما موظف بودیم با رعایت قوانین، به صورت انفرادی و تعاونی با اولویت واحدهایی را در اختیار كاركنانمان قرار دهیم زیرا دولت نیز برای كاركنان خود چنین امتیازاتی را در نظر گرفته است.مغایرتی وجود ندارد كه عضو شواری شهر در تعاونی املاك شهرداری عضو شود و مسكن دریافت كند.

وی افزود: ١١٤ تعاونی در شهرداری شکل گرفته و ٢٧ هزار و ٦٠٠ نفر از كاركنان شهرداری و شورا عضو این تعاونی ها هستند.زمانی که تعاونی ها راه اندازی شد در افکار عمومی این سوال پیش آمد که چرا باید کارکنان شهرداری و کارکنان دولت از بحث مسکن های ارزان قیمت بهره مند شوند اما مردم از این امتیاز بی بهره باشند. مردم می گویند قالیباف به عنوان یک روستا زاده چرا باید موقعیتی در اختیار داشته باشد که ان موقعیت را انقلاب و امام برای او ایجاد کرده و ما از آن امتیاز ها بی بهره باشیم.در شورای سوم سال٨٧ اعلام كردیم كه در بافت های فرسوده افراد مستضعف می توانند از ٥٠ درصد  تخفیف در صدور پروانه بهره مند شوند زیرا در كنار كاركنان شهرداری به فكر مردم  هم بودیم.هزینه صدور پروانه اکنون صد در صد بخشیده شده تا به مردم نیازمند هم كمک شود.

قالیباف تاکید کرد: با تخفیف های در نظر گرفته شده رشد بازسازی بافت فرسوده 34 درصد شده است که این آمار در کل کشور کمتر از 5 درصد است. 

به گفته شهردار تهران دستگاه های ذی ربط اعلام کردند شهرداری به عنوان دستگاه برتر در مبارزه با فساد مطرح است و تمام فعالیت هایش مشخص است. 

قالیباف با اشاره به نامه منتشر شده و اسامی موجود در آن گفت: نامه منتشر شده نامه یكی از كاركنان سازمان بازرسی برای جمع آوری اطلاعات بود.دادستان كل كشور با صراحت اعلام كردند كه در بحث واگذاری های املاک فسادی صورت نگرفته است.

به گفته قالیباف ٢ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان تخلف در بحث واگذاری املاك وجود خارجی ندارد.بر اساس اعلام دادستان تنها  در ٢٧هزار و ٦٠٠ مورد واگذاری  ٤٥ مورد تخلف شكلی صورت گرفته بود و بعد از اعلام بلافاصله ٣٦ مورد را همان زمان لغو كردیم. اسناد آن اكنون موجود است.دادستان كل كشور بر اساس قانون متولی حقوق عمومی است و بر همین اساس دادستان به موضوع ورود پیدا كرد.وظیفه خود دانستم برای حفاظت از کیان شهرداری و کارکنان آن درخواست کنم که دادستان کل کشور به موضوع ورود پیدا کرده و در همین راستا نامه ای به دادستان کل کشور نوشتم .

شهردار تهران افزود: هیچ كدام از اعضای شورا از امتیاز واگذاری املاك برخوردار نشدند.هادی ساعی زمانی كه  سال ٢٠٠٨ قهرمان شد شورا تصویب یک اپارتمان به او داده شود.شورا تصویب كرد ساعی یك اپارتمان انتخاب كند ٢٠٠ میلیون آن را شهرداری دهد و مابقی را خودش پرداخت کند. 

قالیباف در مورد واگذاری املاک به پیرهادی عضو شورای شهر گفت: پیرهادی ١٥ سال است كارمند شهرداری است و  عضو تعاونی شده  است. زمینی به او  داده شد كه مشخص شد وقفی  است و او اعلام كرد كه در این زمین زندگی نمی كند.این هم برای زمانی بوده كه پیرهادی عضو شورا نبوده است.هیچ كدام از اعضای شورا در زمان حضورشان در شورا از امتیاز مسكن استفاده نكردند.اگر معصومه آباد زمینی دریافت می کرد به عنوان خانواده شهید، رزمنده و یک آزاده حقش است اما او هیچ وقت این کار را نکرد. 

وی در مورد میزان تخلفات صورت گرفته در واگذاری املاک شهرداری گفت: كل تخلفات اگر مشخص شود كمتر از ٥ تا ٦ میلیارد تومان خواهد بود.درخواست ما از قوه قضاییه این است كه بررسی ها را تا نهایی شدن موضوع ادامه داده و برای ما نظر قطعی قوه قضاییه فصل الخطاب خواهد بود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در جریان كامل واگذاری املاك بودم اما از تخفیف بیش از حد به ١٩ نفر با خبر نبودم.بیش از ٣ هزار نفر ازاعضای تعاونی شهرداری در منطقه یك صاحب خانه شدند و اینها فقط مدیران ما نبودند.كارگران پسماند شهرداری در منطقه ٥ و ٢٢ مسكن گرفتند.در رابطه با نحوه فعالیت تعاونی ها اساسنامه مصوب در اختیار داریم. این طور نیست كه اساسنامه را خودمان نوشته باشیم. اساسنامه پیشنهادی ما پس از طرح در وزارت كشور به شورای حل اختلاف رفت و انجا بررسی شد.

وی با اشاره به جو سازی های انجام شده علیه شهردار تهران، گفت: برای تخریب من عكس یک دختر با یك وضعیت نامناسب را می گذارند و می گویند دختر من است.تصویری منتشر می كنند و می گویند اختلاس ٨ هزار میلیاردی صورت گرفته و آن فرد پسر من است كه اكنون به انگلیس پناهنده شده است.با این حواشی ما از كار پا پس نمی كشیم زیرا ما رزمنده بوده و دلسرد نمی شویم.

شهردار تهران در پایان گفت:براساس مصوبه شورای شهر مجموعه ستاد ساماندهی مسکن را راه اندازی کردیم و با استفاده از ظرفیتی که در قانون در نظر گرفته شده، برای کارکنان مسکن تهیه کنیم. 

 

منبع: میزان