تشیع پیکر خبرنگار شهید محسن خزایی
مراسم تشییع و پیکر خبرنگار شهید محسن خزایی صبح امروز در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود.

لحظه به لحظه با تشییع پیکر راوی صادق/ وداع با شکوه مردم با خبرنگار شهید محسن خزایی

مراسم تشییع پیکر خبرنگار شهید جبهه مقاومت، محسن خزایی از ساعت 09:30 دقیقه از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما آغاز شد.

5430885_820.jpg

این شهید والامقام، عصر روز شنبه 22 آبان ماه، در حالی که مشغول تهیه گزارش تصویری از خط مقدم جبهه نبرد با تروریست‌ها در حلب سوریه بود، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید.پیکر شهید خزایی، دیروز در سوریه در حرم حضرت زینب (س) تشییع شد و امروز پس از تشییع از مقابل مسجد بلال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به زادگاهش در زاهدان برای خاکسپاری منتقل می‌شود.

مسئولین برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید محسن خزایی فضا و مکان را برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مراسم آماده کرده‌اند.

لحظه به لحظه بر تعداد شرکت کنندگان این مراسم اضافه می‌شود. سردار طلایی، سردار نقدی، حاج صادق آهنگران، دکتر علاء الدین بروجردی، سید مهدی رئیس خبرگزاری صدا و سیما، بیژن نوباوه و ... از جمله حاضران در این مراسم هستند. 

قرار است قبل از شروع برنامه در شبستان مسجد بلال زیارت عاشورا خوانده شود. محمد رحمان نظام اسلامی و مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج سیما زیارت عاشورا را قرائت می‌کنند.

5430886_305.jpg

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس صدا و سیما و مجتبی ستوده نیا رئیس باشگاه خبرنگاران جوان هم در این مراسم حاضر شدند. مرتضی میرباقری و رضا حسین زاده گوینده خبر هم از دیگر حاضران در این تشییع باشکوه هستند.

 گفتنی است که خانواده شهید محسن خزایی دیروز وارد تهران شدند و شب گذشته در معراج شهدا و فرودگاه میزبان شهید محسن خزایی بودند. خانواده این شهید بزرگوار، با حضور در مسجد بلال صدا و سیما، برای آخرین بار با این شهید وداع می‌کند. 

10:00 پیکر شهید محسن خزایی وارد مسجد بلال صدا و سیما شد

5430878_656.jpg

 دکتر عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس صدا و سیما هم در این مراسم حاضر شدند. علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما، مرتضی میرباقری  و رضا حسین زاده گوینده خبر هم از دیگر حاضران در این تشییع باشکوه هستند.

گفتنی است که خانواده شهید محسن خزایی دیروز وارد تهران شدند و شب گذشته در معراج شهدا و فرودگاه میزبان شهید محسن خزایی بودند. خانواده این شهید بزرگوار، با حضور در مسجد بلال صدا و سیما، برای آخرین بار با این شهید وداع می‌کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در مراسم حاضر شد. در این مراسم حاج صادق آهنگران ضمن روضه‌خوانی و مداحی، اشعاری را در وصف مدافعان حرم خواند. مداحی حاج صادق آهنگران با حال و هوای حسینی، رنگ و بوی حضرت رقیه (س) و وداع ایشان با پدر بزرگوارش را به خود گرفت. قرار است پس از پایان این مداحی و روضه خوانی، علی لاریجانی رئیس سازمان صدا و سیما سخنرانی کند.

photo_2016-11-14_11-15-36.jpg

 

علی لاریجانی در سخنرانی  مراسم تشییع پیکر شهید خزایی  :

شهید محسن خزایی گل سرسبد صدا و سیما بود. برای همه ما لحظات درد آور و سختی است.  اما این ملت ، ملت مجاهدی است و در راه اهداف خودش با مجاهدت حاضر می شود . خبرنگاران صدا و سیما،  نیروهای مسلح نیستند . اما اینکه در چنین میادینی هستند یعنی اینکه ما در کنار اهدافمان همه جوره ایستادیم.  عزیزان رسانه ملی بر خود ببالند

شهادت محسن خزایی این پیام را برای همه کشورها دارد که ما ایستاده ایم.  آنچه در منطقه ایجاد شده دست ساز است و توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی سفلگان منطقه ایجاد شده و می خواهند اوضاع را برای رژیم صهیونیستی آرام کنند. ملت ایران اما با شناخت در این عرصه حضور دارد

 چهره شهيد محسن خزايي خبرنگار صدا و سيما پس از شهادت

6656_n.jpg

 

 

محمد هادی فرزند شهید محسن خزایی در مراسم تشییع پیکر پدر خود:

 شرمنده که حال روحیم خوب نیست. راه او مشخص است و نیازی نیست من چیزی بگویم. اما یک حرف دارم . خود شهید حرفش این‌ بود که هیچ وقت و در هیچ کجا ولایت رو تنها نگذارید. رهبری الان یاور می خواهد. هر که پای کار است . بشم الله. هشداری به همه تکفیری ها می دهم. تا زمانی که زنده باشم و تصویر پدرم را ببینم آرزوی انتقام از آنها را دارم  . برای حاج قاسم سلیمانی هم دعا کنید تا بتواند انتقام خون امثال پدر من را بگیرد.

 

 

 دکتر علی عسکری رییس رسانه ملی در سخنرانی مراسم تشییع پیکر شهید خزایی :

ما امروز با پیکر شهیدی وداع می کنیم که از سیستان برخواست و برای دفاع از مظلومیت ملت سوریه به شهادت رسید.  او با بصیرت هجرت کرد. شهید خزایی،  خبرنگاری با درک عمیق از تحولات جهانی و دشمن شناس بود و به همین خاطر دشمن را شناخت و در مقابل جبهه کفر راوی صادقی بود که مظلومیت ها را نشان داد . او خبرنگاری شجاع بود.

 

گفتنی است؛ پیکر این شهید برای خاکسپاری به زاهدان منتقل می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران