از مرگ دردناک هموطنان هم استفاده سیاسی میکنند
شرمساری، کلید واژه جدید تخریب دولت طی روزهای گذشته از جانب مخالفان و دلواپسان است. گروه‌هایی که با استفاده گسترده از رسانه‌هایی که با بودجه عمومی ارتزاق می‌شوند، طرح «زدن دولت به هر قیمتی» را تعقیب می‌کنند.

مرگ هموطنان، سوژه تخریب‌های سیاسی

 شرمساری، کلید واژه جدید تخریب دولت طی روزهای گذشته از جانب مخالفان و دلواپسان است. گروه‌هایی که با استفاده گسترده از رسانه‌هایی که با بودجه عمومی ارتزاق می‌شوند، طرح «زدن دولت به هر قیمتی» را تعقیب می‌کنند. در حالی که رئیس جمهوری در مقام ناظر اجرای قانون اساسی نسبت به لغو سخنرانی غیرقانونی نایب رئیس مجلس تذکر داده و دستور پیگیری داده بود، مخالفان با هجمه و فرافکنی تلاش کردند که با طرح ادعای ناکارآمدی اقتصادی دولت، صورت مسأله را پاک کنند. بعد از آن نیز با وقوع حادثه دردناک تصادف قطارهای مسافربری و جان باختن تعدادی از هموطنانمان، این گروه‌ها به سوء‌استفاده سیاسی و جناحی از این حادثه تلخ ملی پرداختند و در کمال تعجب آن را مایه شرمساری دولت دانستند!

 

اگر چه در حادثه مذکور تمامی گزارش‌ها حاکی از دخالت خطای انسانی در ایجاد آن بود و این حادثه ارتباطی با سیستم اتوماتیک کنترل ریلی نداشت اما در یک اقدام مسئولانه و تعهد گرایانه، مدیرعامل راه‌آهن از سمت خود استعفا کرد. با این حال مخالفان بار دیگر به فرافکنی پرداخته و استعفای بالاترین مسئول حمل و نقل ریلی کشور را ناکافی دانسته و بر حجم تخریب‌ها و هجمه‌های خود افزودند. این گروه‌ها که دستاوردهای اقتصادی چشمگیر دولت در سه سال گذشته نظیر تورم تک رقمی بعد از 25 سال، رشد مثبت اقتصادی بعد از دوره‌ای طولانی رشد منفی، مثبت شدن تراز تجاری بعد از 37 سال، افزایش یک میلیون و 100 هزار بشکه‌ای تولید نفت، خودکفایی در بسیاری از محصولات اساسی کشاورزی نظیر گندم، ایجاد متوسط سالانه 750 هزار شغل و مهم‌تر از همه رفع تحریم‌های شدید و ظالمانه اقتصادی در پرتو برجام را ندیده‌اند و مرتب بر طبل یأس و ناامیدی می‌کوبند، از واژه شرمساری برای تخریب وجهه دولت در افکار عمومی استفاده می‌کنند.

 

نکته تأسف بار ماجرا این است که اقدام مسئولانه و بی‌سابقه استعفای مدیر ارشد اجرایی در دولت یازدهم توسط گروه‌های مخالف دیده نشده و با یک بررسی ساده مقایسه‌ای می‌توان پی برد که این گروه‌ها و رسانه‌ها چشم و گوش خود را به ده‌ها نمونه مشابه طی سال‌ها در دولت قبل بستند. نمونه‌هایی که فقط در زمینه حمل و نقل به 56 مورد رسیده و در 30 مورد حوادث مرگباری را رقم زد که مرگ چند صد تن از هموطنانمان را در پی داشت. فقط در جریان سقوط چندین هواپیما عده زیادی از هموطنانمان جان باختند. با این حال در آن موارد نه خبری از استعفای مقامات بود و نه گروه‌های کنونی مخالف دولت ساز نقد و مخالفت و فشار سر دادند.

 

 در یکی از موارد وزیر آموزش و پرورش دولت دهم در جریان سوختگی و آسیب شدید 30 دانش‌آموز شین آبادی در پاسخ به مطالبات نمایندگان برای استعفا حتی حاضر نشد یک عذرخواهی ساده هم بکند.  حاجی بابایی با بیان این موضوع که این درست نیست که وزیر آموزش و پرورش تا آخر عمر برای هر اتفاقی که در این وزارتخانه می‌افتد عذرخواهی کند، معلم مدرسه را مقصر معرفی کرده و گفت: مقصر در حادثه آتش سوزی این مدرسه دخترانه، معلم مدرسه بوده که به جای اینکه دانش‌آموزان را از کلاس خارج کند قصد داشت بخاری را جابه‌جا کند. تخریب دولت در روزهای اخیر که شدت زایدالوصفی به خود گرفته است، البته مخالفان را واداشته که به هر ابزاری در این مسیر متوسل شوند.

 

از فعالیت‌های گسترده در فضای مجازی و اهانت به مسئولان اجرایی کشور تا استفاده ابزاری از آثار هنری!

 

روز گذشته در راستای این تخریب‌ها حتی یک خبرگزاری رسمی با توسل به حربه‌های قومیتی و در اقدامی ضد وحدت ملی تلاش کرد در ماجرای برخورد قطارها نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی را در تقابل با قوم آذری و استان آذربایجان قرار دهد. این خبرگزاری در گزارشی نوشت: «گویی نایب رئیس مجلس بی‌تفاوتی را به حداعلای خود رسانده است. اصلاً مگر چه اتفاقی افتاده بود؟! خدای نکرده به نماینده تهران که توهین نشده بود! فقط ۴۹ آذربایجانی در آتش زنده زنده سوختند و به خاکستر تبدیل شدند.»

 

همچنین در چند روز گذشته این گروه‌ها با استفاده از قطعه موسیقی «شرمساری» با خوانندگی محسن چاوشی، اقدام به ساخت و پخش گسترده کلیپ تخریبی و البته توهین‌آمیز نسبت به رئیس جمهوری و دولت کردند تا حدی که صدای خواننده این اثر را نیز درآوردند.

حادثه اخیر برخورد دو قطار در حوالی سمنان و جان باختن تعدادی از هموطنانمان ، برخی را بر آن داشته بود تا بدون اجازه از خواننده «شرمساری»، از این آهنگ برای ساختن کلیپی علیه دولت استفاده کنند.

 

محسن چاوشی خواننده آهنگ «شرمساری» نیز در صفحه شخصی خود به این رفتارها واکنش نشان داده و نوشته است: «کاش همچنان که برای ساخت و پخش یک اثر هنری نیاز به دریافت مجوز و انجام مراحل قانونی است، این مصادیق در نحوه بهره برداری از هر اثر هنری نیز لحاظ می‌شد.» این گونه رفتارهای دوگانه سیاسی و رسانه‌ای که در جریان تصادف قطارهای مسافربری وقیحانه برای مطامع سیاسی انجام شد، حرکت ضد وحدت ملی این گروه‌ها و افراد را نشان داد که البته در معرض قضاوت صحیح و منصفانه افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: روزنامه ایران