جنجال در مجلس: ظریف لطف کند برای سوریه نسخه نپیچد
نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: نیروهای مقاومت بدون اینکه برجامی در کار باشد در آستانه آزادسازی حلب هستند!

حلب آزاد شد، بدون آنکه برجامی در کار باشد؛ /بیش از ۹۰درصد مردم معتقدند خرید هواپیما اولویت نیست

حجت الاسلام و المسلمین سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، به برخی مسائل روز سیاسی داخلی و خارجی کشور پرداخت.وی پیرامون آزادسازی حلب سوریه اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که استکبار جهانی به همراه صهیونیست در منطقه دنبال می کردند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تحت فشار قرار دادن مسلمانان و کشورهای معتقد و همسو با اهداف مسالمت آمیز نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

موسوی لارگانی تجهیز، مسلح کردن و آموزش به تروریست ها را از جمله اقدامات شوم غرب در منطقه علیه کشورهای مسلمان برشمرد و افزود: استکبار جهانی از طریق تروریست ها برخی از استان های سوریه و عراق را اشغال کردند که به لطف خدا نیروهای مقاومت در این دو کشور با ایستادگی در مقابل آنها امروز عراق و سوریه را تا آستانه پیروزی عظیم پیش برده اند.

نماینده مردم فلاورجان با اشاره به اظهارات سخیف رئیس جمهور فرانسه در حمایت از تروریست های منطقه، بیان داشت: متعجبم چگونه پس از زهر کاری که داعشی ها به فرانسه وارد کردند چگونه رئیس جمهور این کشور هنوز از گروه های تروریستی پشتیبانی می کند. شاید علت حمایت آنها پرورش این تروریست های تکفیری باشد که امروز به چشم خود می بینند فرزند ناخلفشان در حال نابودی است.

موسوی لارگانی تصریح کرد: در حالی که کشورهای درگیر بحران داخلی در آستانه پیروزی قرار دارند تروریست ها برای نجات و جلوگیری از این پیروزی دست و پا می زنند تا حداقل آتش بسی برایشان ترتیب اثر داده شود. آنها به خوبی دریافته اند که شکستشان نزدیک است و می خواهند از طریق آتش بس تجدید قوا کنند.

نماینده مردم فلاورجان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که نیروهای مقاومت بدون اینکه برجامی در کار باشد در آستانه آزادسازی حلب هستند!

موسوی لارگانی در ادامه پیرامون اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی براینکه می توانیم مدل موفق برجام را درباره سوریه نیز به کار گیریم، تصریح کرد: نکته اول این است که برجام تاکنون هیچ گونه دستاوردی برای کشور ما نداشته است. بنده حتی در صحن علنی اعلام کردم که حتی داشته هایمان را هم از دست دادیم.

وی افزود: وقتی قلب راکتور آب سنگین را تخلیه و با بتن پر کردیم، وقتی فردو به یک مرکز پژوهشی تحقیقاتی تبدیل و سانتریفیوژها جمع آوری شد و اورانیوم های غنی شده را از کشور خارج کردیم یعنی بدون کوچکترین قدم از سوی غرب و عدم دریافت امتیازی به امتیازدهی اقدام کردیم. با این شرایط چه موفقیتی برای ما در بحث برجام حاصل شد که اکنون بخواهیم همین مدل را در سوریه نیز دنبال کنیم؟ در حقیقت برجام برای ما چیزی جز ضرر نداشت.

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: نکته دوم این توافق دو طرفه بود پس چرا وقتی قلب راکتور آب سنگین را با بتن پرکردند از طرف مقابل نخواستند که در ازای این کار بانک ها را از تحریم خارج کنند و سپس قدم دوم را برمی داشتند؟ طرف ایرانی بدون هیچ گونه ملاحظه ای مدام به امتیازدهی طرف مقابل اقدام کرد.

وی با تاکید براینکه برجام مدل شکسته خورده ای است، گفت: خواهشا آقای ظریف برای سوریه چنین نسخه ای نپیچد.

موسوی لارگانی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون اخبار منتشره چند روز گذشته روزنامه های حامی دولت مبنی بر اینکه علی رغم سنگ اندازی های دلواپسان با امضای قرارداد بوئینگ برجام به بار نشست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با کارگزاران کشور از جمله دولتی ها، مجلسی ها و قوه قضائیه داشتند فرمودند که مگر امروز اولویت مردم ما خرید هواپیماست؟ حتی در نظرسنجی های انجام شده 90 درصد از مردم معتقد بودند که اولویت امروز ما خرید هواپیما نیست.

وی معتقد است در حال حاضر مهم ترین اولویت کشور اشتغال و رونق اقتصادی است.

موسوی لارگانی افزود: یک سکه را که بالا بیندازی تا پایین بیاید هزار چرخ می خورد. آمریکا تاکنون چند قرارداد بسته که نسبت به آن پایبند باشد؟ غرب همواره در میانه کار قراردادش را لغو کرده است. از این رو قضاوت درباره این قرارداد قدری زود است. تازه قرار است چند سال آینده کار را شروع کنند و هواپیما را به ایران تحویل بدهند این هواپیماها هنوز ساخته نشده و معلوم نیست فردا روزی ارباب شان بگوید که حق تحویل هواپیما به ایران را ندارند.

 

موسوی لارگانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز پول را از ایران می گیرند و مثل تمام پول هایی که غارت کرده اند یا آن را نزد خود بلوکه می کنند و زمان تحویل هواپیما می گویند که در صورت تحویل آمریکا ما را تحریم خواهد گرفت و یا بعد از چند سال می گویند یا پول تان را بگیرید یا پول مان را هم نمی دهند و نزد خود نگه می دارند. از این رو نباید به این موضوع خوش بین باشیم.

 

منبع: دانشجو