عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: همان‌گونه که در برنامه پنجم آمده بود سالانه ۱۰ درصد از کشته‌شدگان در مخاطرات حمل‌ونقلی جان خود را از دست می‌دهند.

جان‌باختگان سوانح حمل‌و نقل سالانه ۱۰ درصد آمار متوفیان کشور را تشکیل می‌دهند

عبدالکریم حسین زاده عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آخرین پیگیری‌ها درباره سانحه راه‌آهن سمنان اظهار داشت: کمیسیون عمران به این موضوع ورود و گزارشاتی در این زمینه تنظیم کرده است. وی همچنین از حضور وزیر راه و شهرسازی به‌منظور ارائه توضیحات لازم در کمیسیون متبوعش خبر داد.

حسین زاده بابیان اینکه آخوندی چندی پیش نیز توضیحات لازم را ارائه داده بود، تصریح کرد: ما مدافع حقوق به حقه ملت ایران و در کنار آنها هستیم. تعدادی از مردم به‌عنوان کاربران یا یوزرانی که از یک نوع سیستم حمل‌ونقل استفاده کردند جانشان را در این واقعه از دست دادند و کمیسیون عمران به جد در حال پیگیری حقوق جان‌باختگان و مفقودشدگان است.

عضو کمیسیون عمران تأکید کرد: باید این نکته را متذکر شوم که مخاطرات حمل‌ونقلی وسیع است و تنها مختص به کشور ما نیست. بنده میزان مخاطرات حمل‌ونقلی کشورهای مختلف در سال جاری را احصا کردم. به‌طور مثال در مهرماه گذشته شاهد برخورد قطاری در ایتالیا با بیست و پنج کشته بودیم، در آمریکا نیز حادثه حمل‌ونقلی یازده کشته به‌جای گذاشت و ...البته نمی‌خواهم بگویم باید این مسائل را عادی تلقی کنیم بلکه باید در راستای کاهش میزان تلفات نهایت تلاشمان را به‌کار ببندیم.

وی افزود: همان گونه که در برنامه پنجم آمده بود سالانه 10 درصد از کشته شدگان در مخاطرات حمل و نقلی جان خود را از دست می دهند از این رو باید تلاش مان را در جهت کاهش میزان این آمار به کار گیریم که برای این منظور می توان از طریق بودجه و برنامه ریزی و همچنین حوزه اجرایی تدابیر لازم را اندیشید.

 

عضو کمیسیون عمران در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که یک حادثه را ارزیابی یا آسیب شناسی می کنیم باید مولفه های مختلفی را در نظر بگیریم در بحث حمل و نقلی نیز باید مولفه های انسانی، فنی مهندسی، اقلیمی و سایر مولفه های دخیل در موضوع را آنالیز کنیم تا به یک نتیجه گیری نهایی دست یابیم و براساس آن گزارش ارائه دهیم درباره واقعه راه آهن سمنان نیز باید در زمان مناسب و بررسی دقیق تر به یک جمع بندی کامل برسیم.

 

منبع: دانشجو