پشت‌ پرده‌ فیلم دست‌ فروشیِ یک مادر شهید
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران پس از انتشار فیلمی از یک مادر شهید دست‌فروش، توضیحاتی را ارائه کرد.

ماجرای انتشار فیلمی از یک مادر شهید دست‌فروش

«نادر نصیری» در رابطه با انتشار فیلمی از یک مادر شهید که دست‌فروشی می‌کند توضیح داد: پیش از آنکه به بیان مسئله بپردازم، باید توضیح بدهم که هر آنچه مجموعه بنیاد شهید به جامعه ایثارگران عرضه می‌کند، چه در راستای ارتقاء خدمات مادی و چه معنوی حق آنهاست و ایثارگران همواره مُحق دریافت بهترین خدمات هستند. این ارائه خدمت یک وظیفه ذاتی و اصلی برای ما به عنوان مجموعه‌ای از نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که همواره نسبت به خدمات‌رسانی به این عزیزان نهایت تلاش‌مان را بکنیم.

وی افزود:یکی از سایت‌ها با مادر شهید دست‌فروش در شهرری مصاحبه کرده که به نظر می‌رسد این مصاحبه با اهداف خاصی انجام و منتشر شده است، چون اساسا آنچه در فیلم بیان می‌شود با واقعیت شرایط زندگی آن مادرِ عزیز منطبق نیست و اساسا حقیقت ندارد و سایت مورد نظر اقدام به فرافکنی و سیاه‌نمایی کرده است.

نصیری توضیح داد: در این زمینه یکی از محدودیت‌هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد، این است که بنا به دلایل اخلاقی و در نظر گرفتن شرایط رازپوشی در راستای حفظ کرامت و شأن خانواده‌های ایثارگر، نمی‌توانیم حقایق زندگی‌شان را بازگو کنیم. اما در این زمینه باید توضیحاتی بدهم؛ چراکه این مادر شهید یک واحد مسکونی شخصی ۷۲ متری در شهرری دارد و یک واحد مسکونی ۹۰ متری دیگر نیز توسط تعاونی مسکن ارتش در پاکدشت برای ایشان آماده شده که گویا اختلافاتی وجود دارد و بنیاد شهید در تلاش است که این موضوع حل شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این، همین مادر بازنشسته است و مستمری دریافت می‌کند؛ علاوه بر این مستمری، حقوقی نیز از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به او پرداخت می‌شود که مجموعه این دو دریافتی‌ها برای یک مادر کفایت می‌کند. البته این مادر شهید و فرزندش پس از دیداری که ما با آنها داشتیم، بیان کردند که از سوی فردی که فیلم را از آنها تهیه کرده‌ فریب خورده‌اند و از انتشار آن اظهار تأسف و پشیمانی کرده‌اند.

نصیری یادآور شد: این مادر شهید هزینه‌های درمانی نیز دریافت می‌کند و در قالب دو سیستم بیمه‌ای یعنی بیمه پایه و همگانی و مکمل بدون محدودیت تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است

 

* عکس تیتر تزیینی است

منبع: ایسنا