تا دیروز رفسنجانی ممنوع التصویر بود، حالا تقدیس می شود
رسانه ملی تا همین روز قبل از وفات وی، با او مانند ممنوع التصویرها رفتار می کرد اما به یک باره شروع به تقدیس و تنزیه ایشان کرد! بدتر از همه آنکه رسانه ملی در این ایام به افرادی برنامه زنده اختصاص داد که تعابیر اغراق آمیزو گاه حتی دروغ در مدح آن مرحوم بیان کردند.

9 دی خطاب به تلویزیون: تا دیروز رفسنجانی ممنوع التصویر بود، حالا تقدیس اش می کنید

هفته نامه 9 دی نوشت:صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تقریبا در همه بحران های خبری اخیر مردود بیرون آمده است و نتوانسته به رسالت انقلابی و روشنگرانه خود به درستی عمل کند.

 برنامه های فوت مرحوم رفسنجانی

 بحران خبری دیگری که در همین یکی دو هفته اخیر، رسانه ملی با آن دست به گریبان بود موضوع ارتحال حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی بود. از همان لحظات ابتدای فوت ایشان، صدا و سیما درهمه بخش های خبری و برنامه های تلویزیونی خود به صورت پرحجم شروع به بیان منقبت ها و فضایل ایشان نمود و حتی برنامه های خنثی مانند پخش قرآن را نیز به حضور تصویری آن مرحوم گره زده بود.

 تعجب آورتر آن بود که رسانه ملی تا همین روز قبل از وفات وی، با او مانند ممنوع التصویرها رفتار می کرد اما به یک باره شروع به تقدیس و تنزیه ایشان کرد! بدتر از همه آنکه رسانه ملی در این ایام به افرادی برنامه زنده اختصاص داد که تعابیر اغراق آمیزو گاه حتی دروغ در مدح آن مرحوم بیان کردند. مانند اینکه ایشان یکی از کسانی بودند که در خنثی کردن فتنه 88 نقش اساسی داشت و یا ایشان الگوی ولایتمداری هستند که به وضوح با عملکرد ایشان در چند سال اخیر در تضاد است.

 عملکرد رسانه ملی در بحران اخیر مربوط به مرحوم هاشمی  از حد گذشت و این شائبه را بوجود آورد که اصولا مدیران ارشد رسانه ملی علاقه شخصی و فکری و جریانی به آن مرحوم دارند؛ چرا که با وجود انتقادات زیادی که به ایشان خصوصا در اواخر عمر وارد بود و حتی رهبری گران قدر نیز در پیام خود به این اختلافات اشاره کردند، باز هم رسانه ملی این قدر پرحجم به سفید نمایی در مورد آن مرحوم پرداخت. این اقدام غیرحرفه ای رسانه ملی باعث سردرگمی جدی در مردم کوچه و بازار و خصوصا شهرستان ها خواهد شد و زمینه ساز تحریف تاریخ برای آیندگان را فراهم خواهد آورد.

 این مشی رسانه ملی نشان از دوگانگی برخورد و غافلگیرشدن این رسانه در مقاطع حساس می دهد و نشانه وجود یک بحران مدیریتی جدی در این سازمان است؛ سازمانی که گویا فاقد قوه عاقله است و با دستپاچگی به رفع و رجوع کردن امور می پردازد.

 کلام آخر آنکه رسانه ملی در سطح مدیریت کلان خود نیازمند خانه تکانی جدی است وگرنه رسانه ملی در مقطع حساس آتی که همان انتخابات ریاست جمهوری است، به طرز نگران کننده ای دچار انفعال و بحران خواهد شد و نخواهد توانست به رسالت انقلابی خود در روشنگری مردم و حتی به رسالت رسانه ای خود در حفظ بی طرفی عمل کند؛ چرا که عملا رسانه ملی وارد دوران انتخابات شده و فشارها بر برنامه های سازمان نشان دهنده آن است که رسانه ملی آرایش انتخاباتی گرفته و هر گونه صدای منتقد به دولت را خاموش می کند.

 

منبع: هفته نامه 9دی