جمع‌ آوری 8 هزار تن نخاله ساختمان پلاسکو
جانشین معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از جمع آوری هشت هزار تن نخاله ساختمان پلاسکو تا پنجمین روز از وقوع حادثه خبر داد.

 هشت هزار تن نخاله از ساختمان پلاسکو خارج

منصورباقرصاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در چند روز اخیر با همکاری برخی دستگاه ها توانستیم حجم زیادی از آهن آلات، بتن و برخی نخاله ها را از ساختمان پلاسکو جمع آوری کنیم. وی با بیان اینکه وظیفه و هدف ما جمع آوری نخاله های ساختمانی نیست، گفت: درنظرداریم با آوار برداری، پیکر محبوس شده و یا اجساد آتش نشانان را از زیر آوار خارج کنیم. باقرصاد افزود: با دستور مقامات قضائی، زمینی به وسعت هفت هکتاردر خیابان مختاری (منطقه 12) انتخاب شده و آوار ساختمان پلاسکو به آنجا منتقل می شود.

 وی گفت: این حجم از نخاله از زمان آغاز عملیات تاکنون توسط کامیونها 800 مرحله بار گیری و از محل خارج شده است. وی افزود: در جریان عملیات آوار برداری اگر گاوصندوق یا اموال دیگری پیدا شود، پس از تنظیم صورتجلسه به مقامات قضایی و نیروی انتظامی تحویل داده خواهد شد.

 در حال حاضر عملیات آواربرداری بخش شرقی ساختمان پلاسکو انجام شده و نیروهای مستقر دراین محل با استفاده از بیل های مکانیکی مشغول عملیات هستند.

 ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری و تقاطع چهارراه استانبول حدود ساعت 8 صبح پنجشنبه 30 دی ماه دچار حریق شد و حدود ساعت11:30 دقیقه به علت شدت آتش فرو ریخت. از زمان ریزش ساختمان پلاسکو تاکنون عملیات آواربرداری با کمک تمام تجهیزات و نیروهای امدادی به طور شبانه روزی ادامه دارد.

 

* اختصاص زمین هشت هکتاری در منطقه 12 برای انتقال نخاله های آوار پلاسکو

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: یک زمین هشت هکتاری در منطقه 12 برای تخلیه نخاله های ساختمان پلاسکو اختصاص یافته که به طور کامل حصارکشی شده و قابل کنترل است.

 به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مجتبی یزدانی افزود: با هماهنگی های انجام شده با دادگستری، نیروی انتظامی و پلیس راهور مسیر معینی برای تخلیه نخاله های آواربرداری شده از پلاسکو در نظر گرفته شده است.

 وی اظهار کرد: اکنون 200 دستگاه کمپرسی و هشت بیل مکانیکی در جریان آواربرداری در حال فعالیت هستند به طوری که هر دستگاه کمپرسی با نظارت و همراهی یک نیروی شهربان و مأمور نیروی انتظامی به زمینی در خیابان شهید مختاری در منطقه 12 منتقل می شود.

 یزدانی یادآور شد: با حضور قاضی دادگستری و نیروی انتظامی در محل، تخلیه انجام شده و سپس صورت جلسه ای از آن تهیه می شود تا پس از آن مجددا آورهای تخلیه شده مورد واکاوی و بازبینی قرار گیرد تا اموال مردم شناسایی شود. معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: این نخاله ها دور ریخته نمی شود و نظارت بر وضعیت آن بر عهده قوه قضائیه و دادگستری است. 

 

منبع: ایرنا